جمعه 25 فروردين 1396-12:10 کد خبر:27769

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران :

اعزام 42 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس

انعکاس شمال - رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: 42 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، جواد بخشی اظهار کرد: باتوجه به شرایط بد آب‌وهوایی خوزستان طی ماه‌های منتهی به ایام نوروز 42 هزار زائر مازندرانی، در قالب کاروان راهیان نور و سفر خانوادگی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

 

وی راهیان نور را بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی سپاه و بسیج خواند که مردم به ویژه جوانان با ذوق و شوق وصف‌ناپذیری در امتداد راه شهدا و در جهت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در آن گام نهاده‌اند.

 

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران حرکت عظیم راهیان نور توسط اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و دانش آموزان را نشانه ولایت‌مداری، تجدید میثاق دوباره با شهدا، آرمان‌های امام راحل(ره) و بیعتی مجدد و مستحکم با رهبر معظم انقلاب دانست.

 

این مسؤول توجه به تمهیدات و الزامات سفر راهیان نور را  برای ماندگاری این حرکت فرهنگی در اذهان اقشار مردم و زائران  مهم خواند و تأکید کرد: به منظور ارائه خدمات شایسته، اقدامات ارزنده‌ای در یادمان‌ها و اردوگاه‌های شهید جعفرزاده اندیمشک، هفت تپه، اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر و یادمان‌های خوزستان در حوزه فضاسازی و محتوایی انجام شد.

 

بخشی با یاد شهدای مدافع حرمی که در سال گذشته به عنوان خادمان شهدای دفاع مقدس در سرزمین نور نقش آفرین بودند گفت: گرامی‌داشت یاد شهیدان محمد بلباسی، رحیم کابلی، علیرضا بریری، علی جمشیدی، حسن رجایی‌فر و سیدجلال حبیب‌الله‌پور در یادمان‌ها و اردوگاه‌های مازندران در لحظه سال تحویل و ایام راهیان نور بر زیبایی و اهمیت عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور افزوده است.

 

وی حضور خانواده‌های معزز شهدا به ویژه شهیدان مدافع حرم و سرداران و یادگاران دوره دفاع مقدس  در میان کاروان‌ها را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت خواند و ادامه داد: برپایی نمایشگاه جنگ افزار نظامی در هفت تپه، ایستگاه صلواتی در یادمان‌ها و اردوگاه‌های خوزستان، نمایشگاه محصولات فرهنگی، برگزاری برنامه زنده رادیو اردوگاه و سینما اردوگاه در خرمشهر، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم(محمد بلباسی) و... از اقداماتی بود که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

 

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران تأمین موارد ایمنی سفر کاروان‌ها و رعایت موارد بهداشت، درمان و تغذیه‌ای زائران را مهم‌ترین دغدغه ستاد راهیان نور مازندران برشمرد و افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 500 زائر و برقراری ارتباطات مناسب، بجا و به موقع رادیویی و اینترنتی توسط مرکز فاوا را از عملکرد موفق ستاد اردویی راهیان نور مازندران برشمرد.

 

بخشی گفت: باوجود شرایط بد آب و هوایی خوزستان طی ماه‌های منتهی به ایام نوروز 42 هزار زائر مازندرانی، در قالب کاروان راهیان نور و سفر خانوادگی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.