جمعه 25 فروردين 1396-11:25 کد خبر:27767

ماه سلطان کاشی

نامه ای به رئیس جمهور


به نام آفریننده ی اندیشه

کسانی به راهت کمین کرده اند                                                            علیه تو،صد باره، زین کرده اند               

کسانی علیه حقوق وطن                                                                       تورا مهد آماج کین کرده اند                  

کسانی ز عشق عمومی به تو                                                            سرانگشت حسرت، نگین کرده اند           

ز بد خواهی و کینه کور خود                                                             دل افسرده، ایران زمین کرده اند             

ز مازندران، مهد گردان گرد                                                            که در جنگ گلگون نگین کرده اند         

خوش آمد به تو گویم ای نامدار                                                               به تو ملت ما،یقین کرده اند                  

خداوند بزرگ را شاکرم از آن جهت که فرصتی به بار نشسته که در چکامه ای با قافله سالار دولت کریمه ی تدبیر و امید، به طرح بخشی از مهمترین دل مشغولی ها و دغدغه های خود به نمایندگی از جامعه پیشرو و بالنده ی زنان مازندران بپردازم.

جناب آقای رئیس جمهور

بانوان ایران زمین به ویژه زنان فاطمی دیار مازندران، در کنار آحاد جامعه ی ایرانی، فرصت های مغتنم و دستاورد های مبارک این دولت در گشایش فصل نوینی از معادلات تاریخی کشورمان با جامعه ی بین الملل و تلاش دولت مردان در مدیریت بحران اقتصاد ایران را ارج نهاده و چنان چه امروز امیدی به گره گشایی از آئین زندگی روزمره ی مردم پدید آمده، بی تردید حاصل ائتلاف حکمت با حکومت و پیوند حاکمان با حکیمان است .

تجلی راستین این پیوند در استقرار دولت یازدهم نمایان و اگر زمینه ای در نقد مناسبات فراهم شده، خود نتیجه آن است که قائلیم دولت، گوشی شنوا و چشمانی تیز بین در رصد واقعیات امروز دارد.

در مجال اندکی که در اختیار دارم، ابتدا مطالبه ی به حق همه ی زنان ساروی، مازندرانی و ایرانی مبنی بر اهتمام جدی تر مسئولین در به کار گیری بانوان در مناصب تصمیم سازی و تصمیم گیری را متذکر می شوم.

احترام و اعتبار سرمایه های انسانی ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر پیشرفت است و در این میان علی رغم احراز شایستگی های مختلف و سهم قابل توجهی که زنان از فضاهای نخبه گرایانه کشور کسب نموده اند، متاسفانه نگاه ناکارآمد جنسیت گرا، کماکان مهمترین مانع در نقش آفرینی زنان در هرم مدیریت اجرایی کشور است.

جناب آقای دکتر روحانی

دغدغه ی تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی آن گاه به معنای حقیقی مجال عملیاتی شدن می­گیرد که نیروی انسانی شایسته ی ایرانی، فارغ از جنسیت، فضایی مساعد برای پیاده سازی ایده ها، اندیشه ها و انگیزه های خود بیابد.حرف و سخن در این باب فراوان بوده و بر همین اساس است که در سطور بعدی فهرستی از مهم ترین چالش ها در عرصه های گوناگون زیست روزمره ی زنان و بهره برداری از ظرفیت های نامکشوف این سرمایه عظیم اجتماعی را درنامه­ای مکتوب به نمایندگی از بانوان استان مازندران تقدیم حضور حضرتعالی می نماییم.

علاوه بر این که در به­کارگیری مدیران زن در دستگاه های اجرایی اصرار می ورزیم، معتقدیم اگر مناسبات اقتصاد ملی بنا به آنچه در اسناد فرادستی نظام تصریح شده برای ورود دختران تحصیل کرده دانشگاهی از یک سو و زنان سرپرست خانوار از سوی دیگر و همچنین ظرفیت بالای بانوان کارآفرین در قالب بنگاه های اقتصادی خرد و متوسط خصوصی و تعاونی مهیا شود، زنان نیز فرصت های بیشتری به عنوان نیروهای مولد اقتصادی، برای مشارکت به نفع فردای کشور می یابند.

آقای رئیس جمهور

تلاش دولت یازدهم در ارتقای کرامت ایرانی در جهان جهانی شده ی امروز را ارج می­نهیم و بر این اعتقادیم که مسیر آغاز شده در خرداد ماه 92 تنها با تداوم است که ستون­ها ی تدبیر را مستحکم می­کند بنابراین با شعار توکل، تحرک و تحول آماده و آمده ایم تا به همراه جامعه ی زنان شهر و دیار خویش، در انتخابات پیش رو نقش آفرینی نموده تا یقین بدانید علی رغم برخی کاستی ها و نقدها، کنش و منش جناب عالی از معبر قضاوت عمومی مردم، نمره ی قبولی گرفته است.

انتظار ما آن است که ضمن استمرار مسیری که آغاز شده، اقتضائات دوران جدید نیز درک و در دولت دوازدهم، بستری مهیاتر از پیش برای بهره گیری از مدیریت بانوان و جوانان، فراهم شود تا شرایط کار و تلاش جدی نخبگان در عرصه های غیردولتی، بهبود یابد.  

ریاست محترم دولت تدبیر و امید

همانگونه که مستحضرید مشارکت به عنوان یکی از شاخص های عمده ی توسعه تلقی می شود و زنان به عنوان سرمایه های اجتماعی هر جامعه با حضور خود، نقش تعیین کننده­ای در اداره ی کشور داشته و نیروهای محوری و بنیادی محسوب می شوند که اشتغال و فعالیت های آنان دوشادوش مردان به عنوان بخشی از جمعیت فعال، در توسعه و سازندگی جامعه تاثیری اساسی دارند.

با تاکید بر فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید _ اشتغال، این پتانسیل بزرگ می­تواند به عنوان مهم ترین مولد نیروی محرکه ی اقتصاد مقاومتی قلمداد شده و بنگاه های خصوصی و تعاونی تولیدی بانوان، به عنوان سامانه های عقلانی _ قانونی پیشگام تحولات به شمار می آیند که در همین راستا، حمایت از تاسیس فرهنگ سراهای کار آفرینی و اشتغال زایی زنان در محلات و مناطق شهری می­تواند کشور را در توسعه ی اقتصادی تقویت نموده و این امر مبارک زمانی تحقق می یابد که اعتقاد ویژه به حضور و جایگاه ارزنده ی زنان ایران اسلامی داشته باشیم.

جناب آقای رئیس جمهور

زنان توانمند و نواندیش استان مازندران به عنوان حامی اصلی دولت شما بوده اند و هستند ولی  انتظارات ویژه ای از حضرت عالی و دولت کریمه دارند. امروز زنان استان مازندران می خواهند شرایط اثرگذاری آن­ها بر شکوفایی اقتصاد کشور، عرصه ی  فرهنگ، تعلیم و تربیت، توسعه و پیشرفت نهادینه شود.

امروز زنان استان ما در فصل کار و تلاش، در شالیزارهای برنج، هم دوش مردان در حال فعالیت بوده و نگرانی ما از آنجاست که درست بعد از برداشت محصول با ورود بعضی از دلالان به واردات این محصول، قیمت خرید برنج را از کشاورز به کمترین آن می­رسانند.

عدم برنامه ریزی درست در برداشت و نگهداری، مدیریت فروش انواع محصولات کشاورزی فاقد بهره بوده و به دلیل سرمای زمستانی در آمد قابل توجهی عاید کشاورزان و باغدران ساروی و در مجموع مازندرانی نشده است.  

دل ما برای آن بانوان زحمت کشی به درد می آید که به جای حضور در چرخه ی تولید در خیابان های شهر بدون سرپناه و بیمه، مجبور به دستفروشی می شوند.

از آن روی که به عنوان یک بانوی ایرانی بیش از دو دهه است که سابقۀ فعالیت های فرهنگی در حوزه ی آسیب شناسی اجتماعی، داشته ام و به تاسی از فرهنگ عاشورایی و روشنگری حضرت زینب (س) بایستی از حقوق زنان میهن خود دفاع نمایم، خاضعانه از شما خواهشمندم برای تقویت جایگاه نیمی از جامعه ی ایران اسلامی، درهمه ی عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، دستور بفرمایید اهتمام جدی به عمل آید.

 البته ما قدردان عملکرد دولت تدبیر و امید هستیم که بر حضور موثر بانوان در مدیریت های کلان کشور توجه ویژه ای نموده است.

سردار بلند آوازه ی حق جویی، صلح طلبی و آگاهی بخشی ملت ما

بدون شک در طول دوره ی نخست دولت اعتدال، همراهی زنان و مردانی زبده و درد آشنای این مرز و بوم تمدن ساز، توانست به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری در پیچی خطرناک و بزنگاهی تاریخی،  اکسیر بی بدیل و هستی ساز "امید"را در دل دردمند مردم مظلوم ما جاودانه سازند.                

مردم ما بنا به تعبیر حضرت امام نجیب ترین مردم در همه ی دوران ها هستند و از همین رهگذر بر تارک تابناک تاریخ زاینده و بالنده ی خود عملکرد همه زنان و مردان بزرگی که همواره با تدابیری راهگشا، برای توسعه ی پایدار ایران عزیز، گام بر می دارند را ثبت و ماندگار می کنند. 

ما فراموش نخواهیم کرد که مردان دیپلماسی سرسخت شما ، صلح را به جای جنگ، عزت را به جای ذلت، سربلندی و آرامش را به جای سردرگمی و اضطراب، تولید و سرمایه گذاری را به جای رکود و فقر، تدبیر و دانایی را به جای هیاهو و جهل، و امید به فردایی روشن را به جای سرخوردگی، برای مردم و انقلاب ما ارزانی داشتید و البته در این مسیر پر پیج و خم مردم نیز با شما همراه و همدل بودند و خواهند بود.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش مازندران : ماه سلطان کاشی