سه شنبه 11 آبان 1395-16:25 کد خبر:20483

طبیبی برای حال خراب شرکت‌های هواپیمایی کشور یافت نمی‌شود

انعکاس شمال - شرکت‌های مختلف هواپیمایی در مقابل اعتراض مسافران نه تنها جواب‌های قانع‌کننده‌ای نمی دهند بلکه به‌راحتی سعی در توجیه اشتباهات خود می‌کنند.


به گزارش انعکاس شمال، سرگردانی مسافران از پرواز مشهد به نوشهر و مشهد به برخی از استان‌های کشور از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی مانند تابان، کاسپین و زاگرس به‌راحتی و با سهل‌انگاری از سوی مدیران و پرسنل این شرکت‌ها یا به تأخیر می‌افتد و یا کنسل می‌شود و در مقابل اعتراض مسافران نه تنها جواب‌های قانع‌کننده‌ای شنیده نمی‌شود بلکه به‌راحتی سعی در توجیه اشتباهات خود می‌کنند.

 یکی از این پروازها که سردرگمی مسافران را در برداشت به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی به‌مسافران آنها پس از حضور در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد متوجه قصور شرکت هواپیمایی شدند که در این میان به‌جای دادن پاسخ‌های قانع‌کننده و یا عذرخواهی از مسافران به راحتی اهمال کاری خود را نادیده گرفته و حتی مسافران را تحقیر می‌کنند و ادعا دارند که مشکل از سوی خود شما است.

شرکت هواپیمایی تابان با شماره پرواز 6269 از مشهد به مقصد شهرستان نوشهر که قرار بود در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه به پرواز در آید بدون اطلاع قبلی به ساعت 18:30 عصر موکول شد و این در حالی است که در زمان خرید بلیط شماره اضطراری برای تماس با مسافر نیز أخذ شد اما دریغ از یک تماس و حتی پیامک از سوی شرکت مذکور و نکته خیلی جالب این است که در برابر اصرار مسافران برای این بی‌توجهی شانه خالی کرده و حتی حاضر به پاسخ‌گویی به‌مسافران نیز نیستند.

با پیگیری‌های انجام شده و طی صحبت با چند تن از مسافران دیگر شرکت‌ها که از قبل تجربه مسافرت با شرکت هواپیمایی تابان را نیز داشتند مشخص شد که شرکت هواپیمایی تابان برای چندمین بار متوالی است که در این‌باره کوتاهی کرده و پرسنل آن نیز از دادن پاسخ قانع‌کننده به مسافران سرباز می‌زنند و مسافر سرگردان را مانند توپ به زمین دیگران هدایت می‌کنند.

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که در عصری که حتی یک ثانیه نیز برای افراد مهم بوده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود هشت ساعت تأخیر و بطالت برای مردمی که قطعا به‌دلیل سرعت در روند کار خود مسافرت هوایی را به زمینی ترجیح می‌دهند کسی پاسخگو نیست با جملاتی مانند حالا پیش آمد و اتفاقی نیفتاده و ما مقصر نیستیم و ... مسافران را به‌زعم خودشان قانع می‌کنند چرا افراد باید خیلی راحت از کنار مسائل بگذرند. 

نکته جالب اینکه چون این شرکت‌ها در زمان رزرو بلیط عنوان چارتر را به‌خود نسبت دادند حتی از برگرداندن هزینه بلیط خرید نیز خود را معاف کرده و تصمیم نهایی را به نفع خودشان صادر می‌کنند و برایشان مهم نیست که مسافر بی‌خیال این پرواز شود یا ساعت‌ها سرگردان بماند.

امید است شرکت‌های هواپیمایی که این روزها هزینه‌های بالایی از مسافران و زائران عاشق امام رضا(ع) دریافت می‌کنند به‌فکر راه چاره‌ای برای این بی‌مهری بوده و کار نادرست و ناشایست خود را به بهانه‌های واهی توجیه نکنند./فارس