دوشنبه 29 شهريور 1395-9:37 کد خبر:20382

جشن های ولایت علوی در 220 بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود

انعکاس شمال - مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران ادامه داد: اکنون و در زمانی که ما به دنبال معرفی کردن فرهنگ غدیر هستیم، باید تلاش ها را به سمت معرفی کردن جهانی فرهنگ غدیر و کم کردن فاصله ای که درمعرفی این رویداد بزرگ تاریخی شده است، باشیم.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام 'ستار علیزاده' روزیکشنبه در همایش استانی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان آمل افزود: این جشن برای ششمین سال متوالی است که همزمان با سراسر کشور در مقابرمطهر امام زادگان (ع) با حضور زائران وشهروندان مازندرانی برگزار می شود.
وی افزود: فرهنگ غدیر هنوز در کشورما به درستی فلسفه وجود آن تبیین نشده و ضروری است که همه محققان ، روحانیان و قشرهای فرهیخته استان وکشور در این راستا تلاش های بیشتری داشته باشند.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران ادامه داد: اکنون و در زمانی که ما به دنبال معرفی کردن فرهنگ غدیر هستیم، باید تلاش ها را به سمت معرفی کردن جهانی فرهنگ غدیر و کم کردن فاصله ای که درمعرفی این رویداد بزرگ تاریخی شده است، باشیم.
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه، ولایت پذیری و حمایت از رهبری از دروازه ورودی غدیر نشات گرفته است، ادامه داد: در زمان حاضر باید به ندای آیت اله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی، لبیک گفت که همانا لبیک به واقعه غدیر است.
امام جمعه آمل هم در این همایش گفت: حفظ واقعه غدیر حیاتی و لازم است که خداوندمنان را شاکر هستیم این واقعه ارزشمند دست نخورده به ما رسیده است.
حجت الاسلام 'سید جلیل مرتضوی' افزود: اگر بتوان غدیر را جهانی کرد، بسیاری از گرفتاریهای ملت ها و تفرقه برطرف خواهد شد.