سه شنبه 19 مرداد 1395-15:43 کد خبر:20278

ارائه خدمات فروش و پس از فروش آب وفاضلاب مازندران تا پایان سال


مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران با اشاره به ارایه خدمات 22 گانه فروش و پس از فروش آب  وفاضلاب از طریق پورتال شرکت، گفت: این خدمات در حال حاضر در شهرهای ساری-قائمشهر و آمل راه اندازی شده و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال، این خدمات در تمامی شهرهای تحت پوشش آب وفاضلاب شهری مازندران اجرایی خواهد شد.
به گزارش انعکاس شمال ، شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس ذبیح الله ذاکری، با بیان اینکه در راستای لزوم ارایه خدمات به روز و نیز تسهیلات خدمات الکترونیکی و همسو با سیاستهای توسعه دولت الکترونیک، خدمات فروش و پس از فروش آب و فاضلاب از طریق پورتال شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران ارایه می شود، افزود:  این خدمات در دو بخش فروش انشعاب آب و فاضلاب و خدمات پس از فروش در قالب 22 خدمت تعریف شده است.
وی، هدف از اجرای این طرح را ارایه سیستمی که همه شهروندان بتوانند درخواست های خود را از طریق شبکه اینترنتی، در پورتال شرکت مطرح نموده و روند درخواست را تا رسیدن به پاسخ  پیگیری نمایند، عنوان کرد.
مدیرعامل آبفا شهری مازندران ادامه داد: خدمات فروش و پس از فروش آب وفاضلاب در شهرهای ساری و قائمشهر در سال 94  و در تیرماه 95 در شهر آمل ایجاد شده است.
مهندس ذاکری افزود: مشترکینی که متقاضی استفاده از این خدمات هستند علاوه بر مراجعه به پورتال شرکت می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان در شهرهای ساری، قائمشهر و آمل مراحل تقاضای خود را ثبت نمایند و درپایان با دریافت کد رهگیری مراحل روند تقاضای ثبت شده خود را پیگیری نمایند.
وی تصریح کرد: به همین منظور درحال حاضر 160دفتر پیشخوان در این شهرها با گذراندن آموزشهای لازم آماده پاسخگویی به مشترکین می باشند.
مدیرعامل آبفا شهری مازندران، با اشاره به رضایت نسبی مشترکین از اجرای این طرح، گفت: از آنجایی که در دنیای کنونی مدیریت زمان از اهمیت خاصی برخوردار است خدمات الکترونیکی ، مشترک را از حضور در محل آب وفاضلاب بی نیاز ساخته است.
مهندس ذاکری، اظهار داشت: این طرح زمانی می تواند به صورت کامل و جامع اجرایی شود که سایر سازمانها مانند شهرداری، ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال نیز در آن مشارکت نمایند همچنین سیستم نظارتی جامعی تعریف شود تا بتواند نظارت بر دفاتر پیشخوانها را تقویت نماید .
گفتنی است مشترکین برای دریافت این خدمات می توانند با مراجعه به سایت شرکت به آدرس http://abfa-mazandaran.ir   و ورود به بخش خدمات الکترونیکی مشترکین،  در صفحه سمت چپ ، لینکهای راهنمای خدمات الکترونیکی مشترکین ، فروش انشعاب آب  وفاضلاب جدید، درخواست خدمات پس از فروش، پیگیری درخواست، بازیابی کد رهگیری ، پیگیری پرداخت و چاپ و ویرایش اطلاعات قرار دارد.
در صفحه اصلی نکات مهم در خصوص تکمیل فرم و در سمت چپ لیست 22 خدمات پس از فروش درج شده است . مشترکین با وارد شدن به صفحه مورد نظر می بایست تمامی اطلاعات درخواستی را در فرمهای مورد نظر با دقت تکمیل نمایند.
همچنین در برخی از مراحل درخواست خدمت نیاز به فایل اسکن شده می باشد که متقاضی باید هریک از مدارک مورد نیاز را در فایلی جداگانه و با وضوح تصویر اسکن نموده و در مراحل ثبت نام در فرم مربوطه و دقیقاً در مکان مشخص شده اضافه نماید.
درصورت هرگونه نقص در مدارک، مراتب بصورت پیامک و به شماره تلفن همراه متقاضی ارسال خواهد شد و درصورت عدم تصحیح و ارسال مجدد موارد ظرف مدت اعلام شده، درخواست شما ابطال و بایستی جهت دریافت خدمات مجددا اقدام فرمائید به همین منظور وارد نمودن شماره تلفن همراه  بطور کامل و صحیح الزامی است.
در پایان با دریافت کد رهگیری امکان پیگیری تقاضای مشترک وجود دارد.
همچنین اطلاعات مشترک به صورت محرمانه در سامانه ثبت و نگهداری می شود و امکان دسترسی سایرین به این اطلاعات وجود ندارد.