پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395-15:58 کد خبر:18904

چرا شهرداری خلاف کرد که آنرا بیان کند؟!


انعکاس شمال: این روزها در رسانه سوژه ای تحت این عنوان مطرح شده که شهردار بابل به دلیل تخلف خود را به کمسیون ماده صد معرفی کرد ؛ برابر این گزارش کلی تعریف و تمجید که در طول تاریخ شهرداری این نخستین باری بود که شهرداری به احترام حق و حقوق شهروندان خود را به کمسیون ماده صد معرفی کرده است ؛ اولاً باید بررسی کنیم که چرا شهرداری در اجرای این پروژه تخلف کرد که قطعاً خروجی این کمسیون مقداری جریمه مالی است که این جریمه را چه کسانی پرداخت می کنند آیا شهردار یا کارشناسان شهرداری یا از منابع مالی شهرداری آنهم از اعتبارای است که از شهروندان دریافت شده است ؛ در این شرایط هم شهروندان چوب ندانم کاری شهرداری را متحمل می شوند .

گفته شده که حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار مالی برای اتمام این پروژه پیش بینی کارشناسی شده که تا این لحظه بالغ بر 3 میلیارد تومان هزینه شده که این مسئله از معجزات همه شهرداری ها در سراسر کشور است ؛ اینگونه خیمه شب بازی شهرداری ها همواره به اشکال مختلف وجود داشته است اما چند سوأل از شهردار بابل داریم :

1-  آیا اجرای این پروژه با طرح و نقشه از پیش تعیین شده بوده است ؟ اگر بود چرا نقشه ای در دستور کار قرار گرفت که خلاف بوده است .

2-  چرا ناظران شهرداری در مراحل اول تا آخر این پروژه جلوی متخلفین را نگرفته شود .

3-  مجری این طرح چه کسانی بوده اند و آیا با آنها برخورد شده است ؟

4-  آیا با متخلفین در اجرای این پروژه غیرقانونی شهرداری برخورد قاطعانه ای از سوی مقامات رسمی صورت خواهد گرفت؟

5-  آیا طرح این پروژه در کمسیون فنی و شهرسازی شورای شهر بابل مطرح و به تصویب رسید که اگر این مسئله صحت داشته باشد این سوأل نیز مطرح است که چرا این پروژه خلاف به تصویب رسیده است ؛ در این مورد باید توجه داشت که کار شورای شهر نظارت بر همه ارکان شهرداری است چرا در نظارت بر این تخلف عمرانی سکوت اختیار کردند که کار به اینجا رسیده است .

6-  آیا متخلفین در تخلف این پروژه را که پرسنل شهراری و مهندسین شهرداری و حوزه معاونت فنی و شهرسازی بوده اند را به جهت خسارات وارده به شهروندان ، به کمیته مبارزه با تخلفات کارکنان اداری به استانداری معرفی کرده اید یا برخورد قاطعانه ای با معاونت حوزه فنی و عمرانی داشته اید .

بهر حال انتظار می رود شهردار بابل همانطوری که در بحث معرفی خود به کمسیون ماده صد شهرداری شفاف سازی کرد در این خصوص نیز شفاف سازی لازم را صورت داده تا مسیر خلاف اجرای این پروژه غیرقانونی از آغاز شناسایی و ابعاد دقیقتر علت این تخلف برای شهروندان بابلی و افکار عمومی مشخص شود.

چگونه ممکن است پروژه ای در شهرداری این همه تخلفات داشته باشد که کار به کمسیون ماده صد کشیده شود ؛ وقتیکه پرسنل و مسئولین شهرداری توان نظارت فنی بر پروژه های عمرانی شهرداری را ندارد از این تشکیلات انتظار برخورد قاطعانه با تخلفات در این نهاد نمی رود . در بیان پایانی یادآوری می شود در بحث روزشمار اتمام پروژه های عمرانی نیز در همه شهرداری های مازندران این شعاری بدون عمل است که بنده قصد ندارم از صدها پروژه عمرانی شهرداری های مازندران که به موقع به اتمام نرسیده ، مواردی را اشاره کنم. شعبان وفایی نژاد