چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-11:33 کد خبر:18894

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

شرکت 3 هزار و 443 نفر از مدیران و معلمان در آزمون انتخاب مدیران مدارس

انعکاس شمال - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تعداد 3 هزار و 443 نفر از مدیران و معلمان آموزش ابتدایی در 36 حوزه در سطح استان در آزمون انتخاب مدیران مدارس شرکت کردند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید علی قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری، اظهار کرد: حق و حقوق آموزش و پرورش مازندران در اعتبارات استانی ضایع می‌شود و از مسؤولان بودجه و اعتبارات تقاضا داریم نگاه ویژه‌ای به این نهاد حساس و مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی است و چانه‌زنی نیست، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بر اساس شاخص‌ها اعتبارات را توزیع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌های استان در دریافت اعتبارات فرهنگ و هنر چانه‌زنی می‌کنند اما پس از دریافت پاسخگو نیستند، ادامه داد: عملکرد آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر مشخص است و باید به آن نگاه ویژه‌ای شود.

این مسؤول با بیان اینکه بالای 4 هزار فضای آموزشی در استان وجود دارد اما اعتبارات فرهنگ و هنر به دیگر دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: مرکز استان از داشتن یک سالن فرهنگی هنری برای فرهنگیان تا جلسات و همایش‌ها در آن برگزار شود، محروم است.

علی قاسمی  مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: دریافت کد رهگیری برای اجرای عملیات پژوهشی آموزش و پرورش با  جهاد دانشگاهی مازندران اجرایی شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه ای با اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای ارتقای ورزش استان منعقد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 443 نفر از مدیران و معلمان آموزش ابتدایی  در 36 حوزه در سطح استان در آزمون انتخاب مدیران مدارس شرکت کردند.

وی یادآور شد: جشنواره جابربن حیان در شهرستان آمل با دریافت 140 هزار اثر از دانش آموزان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فقدان اردوگاه‌های دانش‌آموزی در استان مشهود است، تصریح کرد: استان همدان و دیگر استان‌ها در مازندران اردوگاه دارند اما مازندران در استان خود اردوگاه ندارد و از آنها اجاره می‌کند.

قاسم عزیززاده گرجی با بیان اینکه مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش از کمترین امکانات و اعتبارات برخوردار هستند، گفت: حوزه آموزشی استان نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است تا جوانان و دانش‌آموزان از نظر علمی و فرهنگی بهتر تربیت شوند.