يکشنبه 23 اسفند 1394-15:48 کد خبر:18211

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران در تعطیلات نوروزی

انعکاس شمال - مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان مازندران در تعطیلات نوروزی فعال هستند.


انعکاس شمال: فارس نوشت:اسماعیل پوریانی با تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: همراهی مردم نوع‌دوست که به یاری بیماران شتافتند و کمک کردند که ذخیره خونی مازندران در حد ایده‌آل و مطلوب باشد جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اعلام اینکه در اسفندماه بالاترین آمار مصرف خون را داریم، بیان کرد: درخواست ما از مردم این است که حضور پررنگی داشته باشند و همانند گذشته ما را در امر خون‌رسانی به بیماران یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال بالغ بر 170 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان توزیع شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه 2 هزار و 800 بیمار تالاسمی در اسفند ماه خون دریافت می‌کنند تا بتوانند در ایام تعطیلات به‌راحتی به دید و بازدید بپردازند و همچنین با توجه به درپیش بودن سفرهای نوروزی و حضور گردشگران بسیار در مازندران برنامه‌ریزی و تدارک لازم در این راستا اندیشیده شده‌است.

پوریانی به استقرار اکیپ سیار خون‌گیری ساعت 19:30 روز شنبه 22 اسفندماه امسال در سورگ اشاره کرد و افزود: همچنین اکیپ سیار خون‌گیری از ساعت 17:30 دقیقه تا پاسی از شب روز یک‌شنبه 23 اسفند ماه امسال در داراب‌کلا مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اکیپ سیار انتقال خون مازندران از ساعت 17 عصر تا پاسی از شب روز 28 اسفند ماه امسال در روستای رکنی‌کلا شهرستان سیمرغ حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: البته از ساعت هشت صبح روز 28 اسفندماه امسال پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های چالوس، تنکابن، رامسر و نور فعال است.

پوریانی ادامه داد: روز 29 اسفند ماه امسال نیز پایگاه‌های انتقال خون ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر و بهشهر برای دریافت خون دایر است.

وی به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون مازندران طی تعطیلات نوروزی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: روز دوم فروردین پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های چالوس، تنکابن، رامسر و نور فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه اکیپ سیار خون‌گیری انتقال خون مازندران ساعت 9:30 دقیقه روز سوم فروردین ماه سال 95 در شهر زیراب حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: البته پایگاه‌های ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر و بهشهر هم منتظر حضور پرمهر مردم نوع‌دوست هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی روزهای پایانی امسال و همچنین تعطیلات نوروزی پایگاه‌های پخش انتقال خون مازندران به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

پوریانی در پایان گفت: امیدواریم همانند سال‌های گذشته شاهد حضور پررنگ اهداکنندگان باشیم و افراد خون‌گیری را به زمان خاصی موکول نکنند.