چهارشنبه 12 اسفند 1394-17:5 کد خبر:18063

از سوی سخنگوی راه و شهرسازی مازندران

برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز راه و شهرسازی مازندران تشریح شد

انعکاس شمال - سخنگوی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در آستانه فرارسیدن سال نو و سفرهای نوروزی برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی این اداره‌کل را تشریح کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران، سید حمید حسینی گفت: هر ساله شاهدیم که با فرا رسیدن نوروز و زنده شدن طبیعت تقاضا و نیاز به سفر نزد مردم افزایش چشمگیری پیدا کرده و تعطیلات ویژه و منحصربه‌فرد این ایام زمینه‌ساز مناسبی برای انواع مسافرت‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: در این میان مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن و برخورداری از مواهب طبیعی همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از پرترافیک‌ترین راه‌های کشور محسوب می‌شود.

حسینی تصریح کرد: از این رو راه و شهرسازی مازندران در راستای ضرورت امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عموم کاربران اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود دارد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران درباره دیگر اقدامات این اداره‌کل برای ایام نوروز خاطرنشان کرد: تهیه و ساخت برنامه زنده تلویزیونی راه و راهدار، ساخت فیلم‌های مستند و آموزشی و پخش از شبکه استانی، تهیه و ساخت برنامه رادیویی آوای خوش سفر و توزیع در بین مسافران نوروزی، چاپ و توزیع نقشه راه‌های استان و کشور، پازل‌های آموزشی ویژه نسل نوپا و کتابچه (همگام با راهداران در نوروز 95) در ورودی محورهای استان به مسافران، نصب بیش از 60 عدد استند و هفت بیلبورد و هزار عدد بنر با مضامین شعارهای ایمنی و هشداردهنده در تمام محورهای مواصلاتی زیرپوشش استان و پل‌های عابر پیاده از اقدامات این اداره‌کل در ایام نوروز بوده که امیدواریم این فعالیت‌ها در راستای اطلاع‌رسانی، آگاهی و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به مسافران نوروزی در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان از طریق دو شماره تلفن  141 (گویا) و 33322320 (شبانه‌روزی) و سامانه پیام کوتاه 10000141 از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای مسافران نوروزی است.

حسینی در پایان گفت: در سال 95 بتوانیم با همدلی و تعامل بیشتر و رعایت تمام مقررات و قوانین توسط رانندگان شاهد سالی بدون سوانح رانندگی در کشور و استان باشیم.