پنجشنبه 6 اسفند 1394-21:55 کد خبر:17954

توقیف یک دستگاه خودرو بدون پلاک در قائمشهر

انعکاس شمال -  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: مأموران پلیس راهور قائمشهر در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودرو را به دلیل نداشتن پلاک  متوقف کردند.


به گزارش انعکاس شمال ، سرهنگ مهدی باقری اظهارداشت: در استعلام‌های صورت گرفته از خودرو mvm مشخص شد که خودروی مذکوراز یکی از نمایندگی های سطح شهرستان خریداری شده  و تردد ماشین بدون پلاک راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب میشود لذا  پس از روشن شدن این امر، خودروی مذکور جهت مراحل بعدی روانه پارکینگ شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: برابر ماده دو آیین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگانی که خودروی آنان دارای فاقد پلاک هستند حق تردد در سطح شهر را ندارند و در صورت مشاهده مأموران پلیس راهور توقیف خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه تنها هدف پلیس راهور ایجاد نظم در تردد خودروهای عبوری است، اضافه کرد: ارتقای ایمنی و ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن از جمله اولویت‌های مهم پلیس راهور است که در این زمینه صدور برگ جریمه به عنوان یک حرکت بازدارنده برای عدم ارتکاب رانندگان به تخلفات رانندگی است.
سرهنگ باقری تصریح کرد: جرائم رانندگی به تنهای نمی‌تواند از میزان تخلفات رانندگی بکاهد لذا لازم است راهکارهای اساسی در کاهش میزان تخلفات رانندگی رانندگان ایجاد از طریق مسئولان ذی‌ربط ارائه شود.
وی به رانندگان متخلف هشدار داد که پلیس با متخلفان به خصوص افرادی که با تخطی از قانون جان خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع می‌کند.
باقری افزود: توانمندی‌های پلیس راهور با پیشرفت تکنولوژی در حال پیشرفت بوده و سامانه‌های جدید ثبت تخلفات در میادین درون‌شهری و برون‌شهری در حال گسترش است و تخلفات رانندگانی که به قوانین و مقررات بی تفاوت هستند به صورت غیرمحسوس رصد می شود.
رئیس راهور مازندران با بیان اینکه برابر قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورت ارتکاب تخلفات خطرآفرین علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی هم در کارنامه رانندگی فرد متخلف ثبت می‌شود، از رانندگان خواست برای تأمین نظم و امنیت ترافیکی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.