يکشنبه 29 آذر 1394-13:22 کد خبر:15906

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران:

تعداد مساجد بین راهی مازندران کم است

انعکاس شمال - رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه 50 نمازخانه بین‌راهی استان جوابگوی 20 میلیون مسافر نیست، گفت: نیازمند 50 نمازخانه دیگر هستیم.


به گزارش انعکاس شمال، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جلسه ستاد اقامه نماز مازندران در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی، مساجد و مدارس استان همواره یکی از دغدغه‌های این مجموعه بوده که باید مورد توجه بیشتر نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه نماز در 16 دی‌ماه در مازندران، افزود: اجلاسیه بیست‌وچهارم ستاد اقامه نماز در استان قزوین برگزار می‌شود که در نظر داریم ملاقاتی با مقام معظم رهبری داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه هیچ اجلاسیه‌ای مهم‌تر این اجلاسیه وجود ندارد و امر نماز باید از سوی همه مسئولان جدی گرفته شود، تصریح کرد: با 50 نمازخانه بین‌راهی مازندران که سالانه بیش از 20 میلیون مسافر دارد، نمی‌شود عملکرد مناسبی داشت و این تعداد نمازخانه جوابگوی تعداد بالای مسافر نیست.

این مسئول با اشاره به بررسی تمامی محورهای مواصلاتی استان، گفت: بیش از 50 نمازخانه و مسجد بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان نیاز مبرم داریم تا مردم بتوانند نیازهای اولیه خود را برطرف کنند.

ابراهیم با تأکید بر اینکه ما در درجه اول آنچه داریم باید حفظ کنیم و نباید با عملکرد نادرست نمازخوان‌های که داریم از این مسیر خارج شوند، تصریح کرد: نوع نگاه هیئت‌امنای مساجد و فرماندهان پایگاه مقاومت نباید موجب دلسردی جوانان نمازخوان شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از نمازخانه‌های بین‌راهی حتی فرش و مهر مناسب وجود ندارد، اضافه کرد: زیرسئوال بردن مسئولان مربوطه و نقد کردن منصفانه خدمت به جامعه و مسئول است و بنده از نقدها و ارائه نظرات در این حوزه استقبال می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران بر نظافت و نظارت از سرویس‌های بهداشتی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان تاکید کرد و افزود: نیازمندی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان باید بررسی شود.

این مسئول با بیان اینکه اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکند گزارش را مکتوب به سازمان مربوطه اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادها نمی‌توانند مشکل را برطرف کنند، اعلام کنند تا با استاندار در میان گذاریم.

ابراهیمی با بیان اینکه تبلیغ و فضاسازی برای مساجد باید از سوی شهرداری‌ها انجام شود، گفت: مازندران با داشتن بیش از 20 میلیون مسافر با دیگر استان‌های کشور فرق می‌کند و باید نگاه ویژه‌‌ای به آن شود.