پنجشنبه 30 مهر 1394-11:31 کد خبر:15194

حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی :

عاشورا یک مکتب درسِ پویاست

انعکاس شمال - حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری گفت: عاشورا یک مکتب درسِ پویاست، برای هر زمان درسِ آن زمان را با تعابیرِ همان زمان دارد

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری هفتمین روز از ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در فرمانداری ساری گفت:  فلسفه برپایی مراسم عزاداری و یادآوری رنجها و مصائب اهل بیت(ع) چه در کربلا و چه در هنگام اسارت فرزندان رسول خدا(ص) همین بوده که این حوادث در اذهان ماندگار شود و این حرارت حسینی با تاریخ قدم به قدم جلو آمده تا امروز که این امانت به دست ما سپرده شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری  افزود: اسلام و شیعه بی خطر، نه تنها برای غرب مشکلی ایجاد نمی کند؛ بلکه مورد حمایت آن قرار می گیرد، ولی اگر وجهه انقلابی به خود بگیرد از نظر آنها  خطرناک می شود، و باید بر سر راه آن مانع ایجاد کرد، براساس آنچه که از وصیت نامه شهدا جا مانده است آنان بر برپایی نماز جماعت، رعایت شعائر اسلامی و پیروی از ولایت فقیه تاکید می کردند؛ دنیایی از حرف و حدیث برای ما جا گذاشتند که باید بر اساس آن حرکت کنیم، نکته لازم برای جامعه امروزین ما اتحاد، وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود:ما وقتی حرفهای امام حسین(علیه السلام) را مرور می کنیم، اصلاً احساس کهنگی نمی کنیم و احساس نمی کنیم که زمان این حرفها گذشته است، اتفاقاً برعکس حس می کنیم چقدر این حرفها زنده است و چقدر جامعه امروز به کسانی که این حرفها را دوباره به ما بگویند، نیازمند است. نه برای عاشورا، نه در نبرد، نه در جنگ، بلکه در زندگی. باید حسینی زندگی کنیم تا حسینی مجاهده کنیم و حسینی شهید شویم .ما از عاشورا زندگی کردن می آموزیم، ما از عاشورا درست اندیشه کردن و فکر کردن و لذت بندگی را چشیدن، می آموزیم. ما از عاشورا چگونه زیستنِ مرضیِ نظرِ الله را می آموزیم.

حجت‌الاسلام صادقی  ادامه داد:جوانان ما دقت کنند که حتی در انجام کارهای مفیدی مثل فعالیت های مذهبی در عرصه تکنولوژی های ارتباطی و شرکت در عزاداری امام حسین(علیه السلام) باید اندازه نگهدارند تا بتوانند با فعالیت مفید جهت ارتقای خود و کمک به دیگران، از تمام وجود خود برای خدمت به دین خدا استفاده کنند.وی گفت: انتظار برای امام زمان(عج) نیز از جنس عمل است و بهترین “اعمال” شمرده شده و مدینه فاضله ی مهدوی، جز با فعالیت ما ساخته نخواهد شد.