چهارشنبه 31 تير 1394-15:0 کد خبر:12007

پیام‌های مردمی درباره حذف یارانه‌‌ها


خبرگزاری فارس برخی واکنش‌ها به دور جدید حذف یارانه‌ به شرح زیر منتشر کرده است:

«در خصوص حذف یارانه باید عرض کنم که یارانه اینجانب نیز از خردادماه امسال قطع شده و بنده هم کارمند دولت هستم این درحالی است که افرادی با وضعیت مالی بسیار بهتر از این حقیر هنوز یارانه را دریافت می نمایند. بنده از خیر این یارانه که رئیس دولت قبلی آن را پول با برکت و ... می نامید و حق همه می دانست گذشتم و اعتراض هم نکردم .»

«...من یک سوال دارم آیا 45 هزار تومان در مقابل تورمی که بعد از هدفمندی ایجاد شده عددی هست؟تو رو خدا از زندگی ناامیدمون نکنید دیگه نمی دونستیم دهک اول جامعه بازنشستگان هستن!؟»

«من یک معلم هستم از خرداد ماه یارانه من را قطع کرده اند تا حالا من نمی دانستم معلمان هم جزء سرمایه داران و میلیاردرها حساب می شوند خوب است حداقل بعد ازاین می توانیم ژست میلیاردرها را در بیاریم...»

«با برداشتن تحریم ها عوض اینکه وضع خوب بشه داره بدتر میشه .یارانه که قطع میشه جنس ها هم گرون میشه بنزینم که ازاد شد.احتمالا سال دیگه هم حقوق رو 10 درصد اضافه میکنن میگن تورم انقدره.یعنی اختلاف درامد و هزینمون بیشتر از اینم میشه.»

«من یک معلم هستم با یک ماشین و یه خونه هر دو لازمه زندگی یارانه من از خرداد حذف شده ، یک ماهه اعتراض کردم خبری نیست، فقط جهت اطلاع وزیر که گفته جواب داده میشه»

«بازرسی میدانی؟ برای 45 تومن؟ اینقدر دولت بازرس داره؟ یا وقت داره؟ حتما باید فلاکت فرد دریافت کننده حضورا حاصل بشه تا یارانش مجددا وصل بشه؟ این روش اصلا خوب نیست!»

«بنده یه کارمند ساده با حقوق یک‌میلیون 100 تومان هستم که حدود 3 ساله ازدواج کردم و به تازگی صاحب فرزند شدم.. هر روز بخاطر این چندرغاز حقوق باید مسیر پرند تا تهران را بیام، آیا سزاوار است اول زندگی با این همه مخارج کمرشکن یارانه ما حذف بشه!؟»

«در اینجانب که کارگر می باشد و کار دیگه ندارد حذف شده و وقتی به سایت مراجعه می کنیم نوشته شده که اقامت کشور خارجی در صورتی که ایشان اقامتشان بیش از 10 سال پیش به پایان رسیده و قبلاً برای کار به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می رفتند که الان نه بیمه بازنشستگی دارد و نه درآمد ثابتی و از همه جالبتر اگر یارانه سرپرست حذف بشود، حتی در صورتی که فرزند آن ازدواج کرده باشد دیگر اجازه ثبت نام برای دریافت یارانه را نخواهد داشت»

«با وجود گذشت یک تا چند ماه هنوز خبری از پاسخ رسمی توسط وزارت رفاه نیست"دقیقا همینطوره که می گید... توروخدا پیگیری کنید»

«با اینکه بیمه بیکاری میگیرم باز یارانه من قطع شده. یه خونه 40 متری با کلی قسط و یه ماشین پراید دارم. یکماه هم اعتراض کردم اما جوابی ندادند.چی بگم از این همه تدبیر...»

«بنده دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه های مادر ایران هستم که با حکم وزارت علوم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور عزیمت نموده ام. متاسفانه ماه گذشته یارانه بنده را قطع نمودند. به نظر می رسد یکی از ملاک های حذف دولتی های خروج از کشور باشد به تصور اینکه هرکس که از کشور خارج می شود لزوما تمکن مالی مناسبی دارد تقاضا داریم از دولتی ها که قبل از اجرای تفکراتشان به آنها به خوبی فکر کنند هنوز قضیه سبد خانوار یادمان نرفته استاگر تجربه ندارند از تجربه دیگران که می توانید استفاده کنید لطفا یارانه این دسته از افراد را برقرار نمایید»

«سلام من یک طلبه هستم با شهریه ماهانه 290 هزار تومان و به کمک هزینه ای که پدرم می دهد منزلی در قم اجاره کرده ام ، یارانه ما هم قطع شده میخواستم از همین تریبون از تدابیر دولت تشکر کنم چون از وقتی فهمیدیم ما جزء قشر ثروتمند محسوب میشیم امید فراوان به زندگی ما بخشیده شده هم ثروتمندیم هم چرخ امیدمون میچرخه ، این یعنی فقط برد!»

«من معلم با حقوق ناچیز و خانه ی استیجاری چرا از اردیبهشت نداده اند؟سیستم هم تا الان نزدیک 2 ماه پاسخ اعتراض را نداده از فارس میخواهم پیگیر این بی انصافی باشد»