سه شنبه 30 تير 1394-23:7 کد خبر:11991

آمار کامل تلفات سیلاب یکشنبه در ۱۴ استان


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گزارش پایانی خود از امدادرسانی به سیل‌زدگان روز یکشنبه گفت: در این حادثه که به فوت ۱۵ نفر و مفقود شدن ۷ نفر انجامید، امدادگران به ۷ هزار و ۶۰۰ نفر امدادرسانی کردندو ۷۴۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۴۰ مصدوم مداوا شده است.

ناصر چرخ‌ساز به ارائه آخرین آمار مربوط به عملیات نجات و امدادرسانی در سیلاب روز یکشنبه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سیلاب 14 استان البرز، تهران، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر خود قرار داده بود، گفت: 39 شهرستان و 58 روستا در مجموع درگیر طوفان و سیلاب شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد:‌در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، امدادگران 7 هزار و 600 نفر را از مرگ نجات داده و 640 نفر آنها را به صورت اضطراری اسکان دادند.

وی در ادامه به بیان آمار مصدومان و کشته‌های سیلاب روز یکشنبه در کشور پرداخت و گفت: این حادثه منجر به فوت 15 نفر شد که 6 نفر آنها در سیجان و 8 نفر در سنگان جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه یک نفر نیز در الموت کشته شده است.

چرخ‌ساز خاطرنشان کرد: تعداد 7 نفر نیز در جریان سیلاب روز یکشنبه مفقود شده‌اند که امدادگران در تلاش هستند تا آنها را پیدا کنند، در این ارتباط 6 نفر در سیجان و یک نفر در الموت مفقود شده‌اند.

وی با اشاره به کارگیری پمپ‌های تخلیه آب و لجن‌کش، گفت: امدادگران 190 واحد مسکونی را از آب و لجن تخلیه کردند که در این عملیات 70 دستگاه پمپ به کار گرفته شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت 560 امدادگر در قالب 130 تیم عملیاتی با به کارگیری 130 دستگاه خودروی عملیاتی گفت: 390 تخته پتو، 6 هزار بطری آب معدنی، 6 هزار و 200 قوطی کنسرو و 6 هزار و 200 قرص نان میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

چرخ‌ساز همچنین پایان عملیات امدادرسانی در حادثه رانش زمین در شهرستان شه‌میرزاد را اعلام کرد و گفت: در این عملیات نیز به 3 هزار نفر امدادرسانی شده و 380 تخته پتو، 1100 قوطی کنسرو، 2700 قرص نان و 110 کیلوگرم خرما میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

منبع: فارس