تازه ها

جمعه 8 خرداد 1394-14:53 کد خبر:9292

علم‌الهدی: مخالف توافق نیستیم اما با چه قیمت و کیفیت؟


آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در برخورد با دشمن فرمود‌ه‌اند هرکسی دشمن خود را اصلاح کند بر عدد او افزوده می‌شود.

خطیب جمعه مشهد افزود: این بدان معنا نیست که فاسد است و او را می‌خواهیم اصلاح کنیم اما اینکه شما ارتباط با دشمن داشته است به این معنی است که اصلاح آن، رابطه را درست می‌کند.

وی بیان کرد: ما بر اساس دین، حق برخورد خشن با کسی را نداریم با این دید اگر بنا شد بخواهیم رابطه دشمنی را اصلاح کنیم معنایش این نیست که بخواهیم ذلیل شویم و از اهداف خود کوتاه بیاییم چرا که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید نباید در این رفتار مقابل دشمن سست شد و لذا با دست بالا باید با دشمن مذاکره کرد چرا که خدا با ماست.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: نقطه محوری ماه شعبان، لیله‌القدر نیمه شعبان میلاد امام زمان (عج) است و ما وظیفه اظهار عشق و ارادت به ایشان را در نیمه شعبان انجام می‌دهیم و در مشهد مقدس نیز به سنت نهادینه چند سال است که از صبح نیمه شعبان از مناطق مختلف شهر برای عرض تبریک به ساحت مقدس امام رضا(ع) در میدان شهدا گردهم می‌آیند و به حرم رضوی مشرف می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: امیدوارم این تجمع و راهپیمایی پر شورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید در این راهپیمایی به صورت یک نماد اعلام کنیم هم دلداده آن حضرت هستیم و هم به دنبال گمشده خود هستیم، گفت: امشب نیز شب ولادت حضرت علی اکبر (ع)و فردا روز جوان است، با این دید روز جوان با سایر روزهای دیگر تفاوت دارد و باید به‌عنوان روز تکریم و روز رشد و تعالی جوانان مطرح شود.

وی تصریح کرد : در جریان تکریم جوانان همه باید کوشا باشیم که در این زمینه توجه ویژه کارگزاران نظام ضروری است، به‌عنوان مثال در ارتباط با افزایش قیمت‌ها و فشارهای اقتصادی باید به نسل جوان توجه شود و نکته بعد این است که تکریم جوانان نیز باید مورد توجه باشد چرا که مقام معظم رهبری فرمودند تحقق آرمان‌ها بدون جدی گرفتن نسل جوان غیر ممکن است.

امام جمعه مشهد خطاب به جمع حاضر با اشاره به اهمیت نقش جوانان در کشور بیان کرد: زمانی که جنگ در روز عاشورا آغاز شد جزو نخستین کسانی که به میدان نبرد اعزام شدند، حضرت علی اکبر(ع) بود که همین مسئله نشان می‌دهد جوان باید جدی گرفته شود لذا تکریم جوان با سایر گروه‌ها تفاوت دارد و رشد جوان هم در نمایشگاه کربلا دیده شد.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس جانشان را گذاشتند و عزت برای مردم و نظام ما آفریدند لذا آن غیرت جوانی که در جنگ جان داد در جوان نسل سوم هم وجود است.

وی افزود: باید گفت زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و دشمنان ما در مسئله مذاکرات به اینجا رسیده است که نه تنها نمی‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند بلکه به دنبال براندازی نظام هستند اما ما دولت‌ستیز نیستیم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم زمانی که روی کار آمد رویه موجود را تغییر داد و با این حساب به پیش رفت که با مسئله تحریم‌ها دشمن را خلع سلاح کند و کیفیت مذاکرات را عوض کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه 10 سال است مذاکرات هسته‌ای در حال انجام است، گفت: سیاست دولت یازدهم بر این بوده است که رویه مذاکرات را تغییر دهند و با ظرفیت‌های کشور در اردوگاه‌های دشمن، تحریم‌ها را از دشمن بگیرند لذا ما با تیم مذاکره کننده مشکلی نداریم چرا که به مانند یک سرباز در خاکریز دشمن رفته‌اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند تیم مذاکره‌کننده تلاش می‌کنند اما چیزی که مهم است این است که دشمن ناپاکی داریم.
 
وی ادامه داد: از سال 92 قرار بر این بود که در قرارداد ژنو تحریم‌ها لغو شود اما نه تنها این کار صورت نگرفت بلکه بر آن افزوده شد و با کمال وقاحت گفتند 9 هواپیمای ایرباس خریداری شده توسط یک شرکت ایرانی را مصادره می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرف مقابل در کمپ دیوید با مزدورها به دنبال جنگ نیابتی علیه ایران هستند به‌گونه‌ای که می‌خواهند دانشمندان ما را بازجویی کنند.
 
خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: همانند شهادت شهید شهریاری و احمدی‌روشن، آنها به دنبال ترور دانشمندان ما هستند لذا در بازرسی‌های خود می‌خواهند مراکز نظامی ما را نیز مورد بازرسی قرار دهند و با این صراحت هم این موضوع را اعلام کردند لذا مسئله مذاکره هسته‌ای نیست بلکه می‌خواهند دست‌های ما را ببندند و گردن ما را بزنند و در کنارش نظام را براندازی کنند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به مسئولان و نمایندگان مجلس تاکید کرد: این پروتکل الحاقی ضد قانون مصوب مجلس در سال 84 است و اگر بخواهد جزو قرارداد شود باید مجلس آن را تصویب کند لذا شما نمایندگان مردم هستید و می‌خواهیم از حق مردم دفاع کنید.

وی اظهار داشت: این تنها درست نیست که رهبری مدام گوشزد کنند نمی‌گذاریم از دانشمندان ما بازجویی کنند لذا نباید توپ را در زمین رهبری بیندازند و بدانید که مردم در کنار ولایت‌فقیه حضور دارند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ما با توافق مخالف نیستیم اما باید گفت با چه کیفیت و قیمت؟ لذا عزیزان ما در جبهه مذاکره باید قهرمانی در هشت سال دفاع مقدس را نشان دهند.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :