تازه ها

جمعه 8 خرداد 1394-12:38 کد خبر:9279

نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس:

اگر لازم باشد فرزند عزت ساری از عزت شهرش دفاع خواهد کرد

انعکاس شمال - نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس گفت:اجازه زیاده‌روی به برخی را نخواهم دادو فعلا صبر می‌کنم اما بدانید اگر لازم باشد فرزند عزت ساری از عزت شهرش دفاع خواهد کرد.

 


به گزارش انعکاس شمال ،محمد دامادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز مجلس اظهار کرد: معاون راهبردی رئیس‌جمهور شنبه برای حضور در مراسم چهاردهمین سالگرد درگذشت عزت‌الله دامادی نماینده اسبق مردم ساری در مجلس به مازندران سفر می‌کندوبعد از پایان مراسم نیز از طرح ها و پروژه های در حال اجرای  شهرستان ساری بازدید می‌شود.


دامادی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار پارک موزه دفاع مقدس از 180 نماینده امضاء جمع کرده است در رابطه با بیمارستان ماهفروجک گفت: متاسفانه همین چند سال پیش قرار بود بیمارستان ماهفروجک را به بخش خصوصی واگذار کنند ولی نه تنها جلوی این کار را گرفتیم بلکه 20 میلیارد تومان اعتبار هم برای بهره برداری آن در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه درباره تغییرات در مدیریت چوب و کاغذ مازندران، نسبت به وزیر صنعت، اعتراض کردم، گفت: فضاهای سیاسی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و امیدوار هستیم این اتفاق نیفتد و در فراکسیون کارگری هم مخالف ادغام چوب و کاغذ با واحد تولیدی دیگری هستیم. 

 

دامادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با گذشت دو سال از فعالیت دولت تدبیر، هنوز فرماندار و مدیران دولت احمدی نژاد در شهرستان ساری دارای مسئولیت میباشند ؛ گفت: بالاخره نمایندگان در حوزه عزل و نصب دخالت بکنند یا نه، این تدبیر را من نباید داشته باشم که چه کسی فرماندار دولت باشد، دولت تصمیم گرفته و ما نیز به تصمیم دولت احترام میگذاریم ؛ شما هم اجازه دهید ما به کار قانون‌گذاری بپردازیم و دولت در حوزه اجرای خود فعالیت کند.

 

وی  در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر ورود شهردار ساری به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با حضور هر فردی در انتخابات موافق هستم و استقبال می‌کنم و آرزوی توفیق دارم، تصریح کرد: در سال انتخابات قرار داریم و حضور در انتخابات و ایجاد شور و نشاط می‌تواند از مسائل مهم باشد که نظر همه ما بر این است.


 وی در ادامه با اشاره به اینکه همان‌طور که به دولت اعتماد داریم معتقدیم دولت محترم در سلامت انتخابات ورود جدی خواهد داشت و اعتقاد داریم هر کسی وارد انتخابات می‌شود شرایط مالی را شفاف بیان کند و معتقدم باید با مردم شفاف بود و مسائل را مطرح کرد و امیدوارم مانند سابق انتخابات سالمی برگزار شود.


دامادی درباره دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبری بار دیگر تیم مذاکره‌کننده را فرزندان انقلاب خطاب کردند و ایشان نظاره‌گر رفتار تیم مذاکره‌‌کننده هستند و بعضی آقایان در مجلس حق ندارند بر سر وزیری فریاد بکشند و او را خیانت کار بدانند در حالی که رهبر معظم انقلاب او را فرزند انقلاب می دانند.


نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتشار خبر از جلسه غیرعلنی مجلس، اقدام ناپسندی بود و این روز را می‌توان روز سیاه مجلس نامید، اظهار کرد: حق نداریم کسانی که رهبری آنها را فرزندان انقلاب خطاب می‌کنند را خائن بنامیم.


وی درباره ساماندهی سیستم مالیاتی کشور بیان کرد: فضای حاکم بر سیستم مالیاتی کشور بر این‌گونه است که گاها افراد نیازمند اکنون مالیات پرداخت می‌کنند و دیگرانی که باید مالیات پرداخت کنند و انجام این کار در توان آنها است از پرداخت مالیات سرباز‌ می‌زنند.


در مورد حذف یارانه ها در مجلس پیشگام بودم چون نباید حق ضعیف پایمال شود ولی ثروتمندی یارانه بگیرد. دولت برای جبران کمبود بودجه ، باید حوزه مالیات را جدی بگیرد و با کسانی که از دادن مالیات فرار می کنند برخورد کند. در صورتی که در این کشور کارگری حقوق 520 هزار تومانی در ماه دریافت می کند که نمی تواند نان و ماست هم بخورد ، چطور بعضی آقایان در ادارات به خود اجازه می دهند بریز و بپاش داشته باشند !؟ باید بدون حرام کردن بیت المال در مسیر تحقق آرامش مردم تلاش کنیم. بحمدالله در حوزه تامین آرامش نسبی زندگی برای مردم دولت تدبیر و امید تلاش های بسیاری انجام داده است.


محمد دامادی در پاسخ به سوالی مربوط به وضعیت راه ها وجاده های شهرستان ساری گفت: اولین نماینده ساری در کمیسیون عمران مجلس هستم و چون پدرم را در جاده از دست دادم ، حوزه راه ها برایم اهمیت بسیاری دارد. دامادی در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌های مازندران، جاده گهرباران را از جاده‌های مرگبار شهرستان میاندورود دانست و گفت: به طور ویژه پیگیر سانحه اخیر مسافران هوایی ماهان هستم واگر  دستگاه آی.ال .اس نصب شود مشکل ما حل می‌شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره جاده ساری ـ تاکام، تصریح کرد: برای این محور سال گذشته هشت میلیارد و امسال 19 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و اکنون یک کیلومتر آسفالت شده و تا پایان مردادماه هم تا 6 کیلومتر از فاز نخست این محور، آسفالت می‌شود. هر چند که وزیر راه و شهرسازی معتقد است این جاده تا پایان امسال به طور کامل به بهریه برداری می رسد ولی دید کارشناسی من اجازه نمی دهد این حرف را قبول کنم و معتقدم با تخصیص اعتبارات تا شهریور 95 به بهره برداری خواهد رسید.


وی درباره اعتبار راه روستایی بیان کرد: در سال‌های اخیر این اعتبار را به 400 میلیارد تومان ارتقا دادیم و بیشترین بحران را در شهرستان میاندورود در حوزه راه‌های روستایی داریم و مسیر بعدی هم بخش چهاردانگه است.


دامادی در ادامه گفت :  تا پایان سال 95 حدود 70 درصد از مشکلات راه های روستائی ساری و میاندورود برطرف خواهد شد ولی می توان قول داد تا پایان سال 98 تمام مشکلات راه های روستائی شهرستان های ساری و میاندورود به طور کامل برطرف شود.


دامادی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت راه‌های مازندران، اظهار کرد: گهرباران از جاده‌های مرگبار شهرستان میاندورود است و همان‌گونه که در همه موارد دغدغه داریم.


وی با اشاره به اینکه پرواز کیش به ساری برقرار میباشد اما شرکت های هواپیمایی در این رابطه کم کاری میکنند در رابطه به حادثه فرودگاه ساری گفت: بنده به عنوان مامور ویژه پیگیری درباره وضعیت سانحه اخیر مسافران هوایی ماهان هستم، افزود: به دلیل نداشتن آی. ال. اس فرودگاهی، سطح عملیات ما پایین‌تر است و اگر این دستگاه نصب شود مشکل حل می‌شود.


محمد دامادی در پاسخ به سوالی در رابطه با فروش زندان ساری توسط شهرداری گفت: در مورد خریدار زندان ساری باید بگویم این شخص فعلاً آزاد نیست و دوستان مدیریت شهری باید پاسخگوی این اتفاق باشند.


وی درباره سوالی در رابطه با پادگان ساری گفت: معتقدم در مورد انتقال پادگان ساری به عنوان نماینده مردم به وظیفه ملی و استانی ام عمل کرده ام.


وی درباره سکوت معنادارش دربرابر هجمه‌ها و گاها تخریب‌ها، اظهار کرد: به این گونه حرف‌ها و حدیث‌ها عادت کردم و جایگاه مردم‌داری من اجازه نمی‌دهد زبان به سخن بگشایم.


بعضی ها معتقدند محمد دامادی در برابر توهین ها صبر می کند و بعضی ها دیگر هم معتقدند سکوت میکنم. بین صبر و سکوت تفاوت بسیاری وجود دارد.

 

 نماینده مردم ساری و میاندرود، افزود: اگر بنا به سخن گفتن باشد گفتنی‌های من کم نیست و هرگاه لازم باشد حرف می‌زنم و حتی برخورد می‌کنم.

 

دامادی با بیان اینکه اجازه زیاده‌روی به برخی را نخواهد داد، گفت: فعلا صبر می‌کنم اما بدانید اگر لازم باشد فرزند عزت ساری از عزت شهرش دفاع خواهد کرد.

 

مرحوم عزت الله دامادی برای ساری یک ظرفیت بود و مطمئناً مراسمش هم یک ظرفیت خواهد بود. چند سال قبل علی لاریجانی برای این مراسم به ساری سفر کرد و امسال هم نوبخت معاون رئیس جمهور می آید ولی بی تدبیری بعضی آقایان که همزمان با مراسم مرحوم دامادی در سالن سید رسول حسینی مراسم جشن برگزار می کنند را مردم پاسخ خواهند داد.  مطمئن باشید افراد کوچک نمی توانند جلوی مردم ساری را بگیرند که به این مراسم نیایند چون مرحوم عزت دامادی برای ساری زحمات بسیاری کشید.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود درادامه گفت: مطمئن باشید مراسم مرحوم دامادی باشکوه و با حضور گسترده مردم برگزار می‌شودوهیچکس نمی‌توانند از رونق آن بکاهد.


نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس،  در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر حضورشهردار ساری در انتخابات مجلس اظهار کرد: با حضور هر فردی در انتخابات موافق هستم و استقبال می‌کنم اما معتقدم هر کسی وارد انتخابات می‌شود مسائل مالی خود را شفاف بیان کند ودغدغه اسپانسرهای مالی انتخابات روشن بیان شود.

 

وی درباره طرح تایید صلاحیت نامزدهای فعلی مجلس در انتخابات گفت: اتفاقا معتقدم نمایندگان، مدیران و مسئولان بیشتر زیر ذره بین قرار گیرند و مسائل مالی‌شان شفاف باشد نه اینکه بدون بررسی تایید صلاحیت شوند که با درایت شورای نگهبان، طرح تعیین صلاحیت دائمی نمایندگان مجلس، از بین رفت.


دامادی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس پس از گذشت یک قرن اظهار کرد: اعتقاد شخصی‌ام این است که بدنه کارشناسی مجلس در حوزه قانون‌‎گذاری به اندازه کافی نیست ومجلس باید به جایگاهی برسد که تا 40 هزار کارشناس بتوانند در حوزه تقنین کمک کنند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در بهارستان، افزود: ما فقط در حال قانون‌گذاری هستیم و حوزه نظارت مجلس، کم‌رنگ است و نیاز است بیشتر نظارت کنیم.

 

وی تصریح کرد: وضع قوانین بیش از حد از مشکلات اساسی ما است که در پی آن تبصره و تکماده فراوان صادر می‌شود. به عنوان مثال قانونی که 2 سال پیش وضع شد با تصویب طرح‌های جدید از شکل اصلی خود تا حدودی خارج شد.

دامادی درباره استانی شدن انتخابات، با بیان اینکه این طرح فاصله‌ای را بین مردم و نمایندگان ایجاد می‌کند، گفت: مخالف استانی شدن انتخابات هستم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در بهارستان، فعال نبودن حرب‌ها در کشور را دلیل دیگر مخالفتش اعلام کرد و افزود: این شیوه سبب سردرگمی مردم می‌شود ضمن اینکه نمی‌توان از ورود کسانی که محبوبیت دارند جلوگیری کرد.


دامادی با اشاره به اینکه برخی اعضای شورای شهر استعفا دادند، ادامه داد: اگر قرار است این طرح اجرا شود باید زودتر اعلام می‌شد تا مردم تکلیف خود را بدانند.


نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید بیشتر نظارت شوند، افزود: با درایت شورای نگهبان، طرح تعیین صلاحیت دائمی نمایندگان مجلس، از بین رفت.
وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب منطقه آزاد در مازندران با بیان اینکه تعیین منطقه آزاد در مازندران، زورآزمایی نیست و باید کارشناسی شود، تصریح کرد: من از مواضع و ظرفیت‌های ساحل فرح‌آباد تا بندر امیرآباد دفاع کردم و این محدوده ظرفیت خوبی برای ایجاد منطقه آزاد است.


نماینده مردم ساری و میاندورود در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی براینکه به عملکرد استاندار چه نمره‌ای می‌دهید، با طنز گفت: در دوران حضورم در دانشگاه هم به ورقه نمره می‌دادم نه عملکرد!

وی افزود: فعلا نمره دادن به عملکرد استاندار زود است و باید صبر کرد تا پایان باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

دامادی افزود: هرجا استاندار قوی عمل کند ما حمایت و تشویق می‌کنیم و هرجا استاندار ضعیف عمل کند ما انتقاد می کنیم ملاک ما عمکرد استاندار است.

 

وی درباره مشکلات فراوان جوانان از جمله تحصیل‌کرده‌های بیکار بیان کرد: اشتغال مشکل اساسی کشور است و در وزارت ورزش و جوانان، گویی این مساله گم شده است، ما اعتقاد داریم بهترین اقدام این است حوزه جوانان از ورزش تفکیک شود چرا که جنس این دو مجموعه از هم جدا است.

 

دامادی افزود: امیدواریم دولت، احیای سازمان جوانان را کلید بزند و یا سازمان دیگری در حوزه جوانان با اعتبارات کافی تشکیل دهد  که جوانان به حقوق حداقلی خودشان برسند.


وی در پاسخ به این سوال که با چه حزب و ایده‌‌ای وارد عرصه انتخابات می‌شوید، گفت: وابسته به حزب خاصی نیستم من نماینده نسل جوان هستم.

دامادی افزود: اطرافیان و نزدیکانم برخی اصلاح طلبند و برخی اصولگرا و در کنار هم با تعامل به فکر حل مشکلات و معضلات مردم هستیم.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی واحدهای صنعتی، اظهار کرد: در تحریم‌ها نخستین قشری که آسیب می‌بیند قشر تولیدکننده جامعه است و عملکرد وزیر صنعت هم تاکنون مثبت نبوده هرچند که نسبت به استیضاح این وزیر هنوز متقاعد نشده‌ام و وقتی نعمت‌زاده به عنوان وزیر انتخاب می‌شود انتظار داریم سونامی در حوزه تولید و صنعت اتفاق بیفتد.

 

دامادی در رابطه با سوالی در رابطه با وضعیت مسکن مهر استان گفت: با وضعیت فعلی که مسکن مهر دارد اصلاً آرزو نمیکنم وزیر راه و شهرسازی شوم. اجرای این پروژه در کشور بسیار ضعیف انجام شد و فشار سنگینی بر مردم وارد آمد. خیلی ها پس از سکونت در منازل مسکن مهر همچنان از برق و آب بی بهره هستند. خدا عاقبت دکتر آخوندی وزیر  راه و شهرسازی را با این وضعیت بخیر کند.


 محمد دامادی در رابطه با سوالی مبنی بر سانسور شدندش در ساری گفت: دامادی را در ساری سانسور کردند. شنیده اید 5+1 ؟ در مازندران انگار 1-12 داریم! در طول نمایندگی ام تنها 30 دقیقه در تلویزیون استانی به من وقت صحبت دادند. پس از آن برنامه بیش از 1800 پیامک داشتم که مردم سوال کردند چرا تا امروز از عملکردتان اطلاع  رسانی نکردید؟ آنها بدانند که محمد دامادی را سانسور رسانه ای کرده اند.


دامادی در ادامه گفت: این مدت نیز با آمدن مقدسی رئیس جدید صدا و سیما میسر شد و پیش از آن برخورد برخی بامن به گونه‌ای است که گویا نماینده این شهرستان نیستم و سعی کرده‌اند مرا کنار بزنند.


وی افزود: وقتی در صدا و سیما گزارش عملکرد خود را با مردم در میان گذاشتم بسیاری تعجب کردند و برخی صراحتا گفتند ما فکر می‌کردیم دامادی فقط اسمش نماینده است اما با ارائه گزارش عملکرد در جریان اقدامات و فعالیت‌ها قرار گرفتیم..


وقتی بنر محمد دامادی ساعت 8:15 دقیقه در ساری نصب می شود و در ساعت 8:32 ناپدید می شود. بنر مراسم سالگرد مرحوم عزت دامادی را پاره می کنند ، همزمان با مراسم سالگردش مراسم جشن برگزار می کنند  آنوقت فکر میکنید این آقایان می گذارند گزارش عملکردم به دست مردم برسد؟


شک نکنید بنده اگر اسپانسرهای قوی داشتم هم در روزنامه های کشوری رپرتاژ میدادم و هم خواننده های معروف کشوری را برای کنسرت و جشن به ساری می آوردم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان نماینده مردم انتخاب نشوید چه می‌کنید، بیان کرد: من یک مدرس دانشگاه هستم و درصورت انتخاب نشدنم به دانشگاه بر‌گردم اما بدانید جنس خوب همیشه خریدار دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود درپایان، ادامه تحصیل و گرفتن دکترای واقعی را از دیگر برنامه‌های خود درصورت رای نیاوردن اعلام کرد. پیشنهاد در حد معاون رئیس جمهور را به خاطر اعتمادی که مردم به من کردند قبول نکردم چون به عهدی که با مردم شهرم بستم پایبندم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :