تازه ها

پنجشنبه 7 خرداد 1394-14:8 کد خبر:9277

نظر زائری درباره عکس پروفایل شهید


حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و از فعالان فضای مجازی متنی را درباره آداب استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد.

این کارشناس فرهنگی در صفحه شخصی ایسنتاگرامش نوشت: من عکس خود را در پروفایل گذاشته ام، اسم و رسم مشخص هم دارم، با کمال صراحت و شفافیت هم حرف می زنم، به دیگران جواب می دهم، از انتقادات و تذکرات هم با روی باز استقبال می کنم ... معلوم است کی هستم و چه کاره ام، کل مطالب و عکس های قبلی ام در دسترس همه هست ، تلاش هم می کنم ان شالله به مدد حق ( با همه روسیاهی و گنهکاری و باطن خراب خودم ) روی منبر و پشت صفحه تلویزیون و در دیدار حضوری و در صفحه فیسبوک و اینستاگرام هم یک جور باشم.

وی همچنین اضافه کرد: از همه کسانی هم که قدم بر چشم من می گذارند و به این صفحه می آیند استقبال می کنم حتى اگر کاملا با من مخالف باشند و دیدگاهها و عقایدشان با من متفاوت باشد. فقط به این شرط که معلوم باشد که هستند و چه کاره اند ، عکس شان را (لااقل در مورد آقایان) بتوانم ببینم و اسم و رسم شان را بدانم ، مطالب و عکس های قبلی شان قابل دیدن باشد و ... این می شود تعامل و ارتباط و شبکه اجتماعی و این حداقل آداب حضور در اینستاگرام است.

زائری در پایان نیز نوشت: اگر کسی عکس پروفایلش تصویر مبارک یکی از علما یا یک شهید است و صفحه اش هم خصوصی است حق ندارد توقع ارتباط متقابل داشته باشد، چنین کسی صرفا حق دارد به عنوان مهمان به این صفحه قدم بگذارد و بگذرد اما اگر کسی توقع ارتباط دوسویه و جدی دارد باید ضرورتهای ابتدایی و آداب اولیه ارتباط را رعایت کند، اینستاگرام اقتضائاتی دارد که اگر کسی بخواهد در آن حضور داشته باشد باید رعایت کند نه این که در تاریکی بیاید و به صورت ناشناس و شبرو سنگی بیاندازد و برود. من که با شهید آوینی یا رهبر انقلاب یا مردم یمن یا گل رز حرف نمی زنم که شما عکس آنها را به جای عکس خودتان گذاشته اید.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :