تازه ها

يکشنبه 3 خرداد 1394-22:56 کد خبر:9235

حداد به لاریجانی درباره ریاست چه گفت؟


رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس اعلام کرد آقای لاریجانی اکراه دارند که با افرادی با شائبه اینکه ممکن است در هیأت رئیسه جایگاهی پیدا کنند، جلسه‌ای برگزار کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای بین آقایان حدادعادل و لاریجانی روی موضوع حفظ وضع موجود هیأت رئیسه برگزار شد که آقای حدادعادل عنوان کردند وضعیت موجود حفظ شود.

وی افزود: پاسخ من و آقای لاریجانی این بود که می‌توان این نظر را در فراکسیون اصولگرایان رهروان نیز مطرح و بررسی کرد و اگر اعضای فراکسیون این پیشنهاد را پذیرفتند، می‌توان آن را عملی کرد، در صورتی حفظ وضع موجود هیأت رئیسه عملی می‌شود که اکثریت اعضای فراکسیون رهروان ولایت به آن رأی دهند؛ فراکسیون اصولگرایان مجلس که آقای حدادعادل ریاست آن را بر عهده دارد، طی جلسه‌ای این موضوع مطرح و بررسی شد و موافقان و مخالف‌هایی نیز داشت اما پس از آن آقای حدادعادل عنوان کرد فراکسیون اصولگرایان با کلیات وضع موجود هیأت رئیسه مجلس موافق است.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس بر همین اساس تصریح کرد: اما بعد از این صحبت‌های رئیس فراکسیون اصولگرایان، ما زمزمه‌هایی شنیدیم که برخی از اعضای این فراکسیون می‌خواهند به صورت انفرادی کاندیدا شوند.؛ ما این موضوع را با ارائه اسامی این افراد با آقای حدادعادل در میان گذاشتیم و عنوان کردیم که این روند با هدف حفظ وضع موجود هیأت رئیسه یا همگرایی در منافات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای حداد عنوان کرد که با این افراد صحبت می‌کنم؛ امروز نیز از صبح در صحن علنی با ایشان درباره نتیجه کار گفت‌وگوهای متعددی داشتم، اما آقای حدادعادل عنوان کرد هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

جلالی یادآور شد: مجدد با آقای حدادعادل مطرح کردیم که خبرهایی مبنی بر کاندیداتوری برخی دوستان برای ریاست شنیده می‌شود، آقای حداد گفت این افراد کاندیدای فلان جبهه هستند و خیلی مورد توجه قرار نخواهند گرفت؛ اما به ایشان گفتیم که آنها از فراکسیون شما هستند و فراکسیون اصولگرایان باید تکلیف خود را در زمینه حفظ وضع موجود هیأت رئیسه مشخص کند.

وی همچنین گفت: تمام حرف‌هایی که با آقای حدادعادل رد و بدل شد، برای روشن شدن تکلیف است، چرا که عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت جلسه دارد و من باید گزارشی از روند حفظ وضع موجود هیأت رئیسه به آنها ارائه کنم، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

نماینده شاهرود در مجلس با بیان اینکه امروز در صحن علنی با نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان در زمینه حفظ وضع موجود هیأت رئیسه صحبت کردم، گفت: برخی از دوستان این فراکسیون که افراد مؤثری هم هستند، عنوان کردند چنین موضوعی با عنوان حفظ وضع موجود هیأت رئیسه مطرح نشده است و در جریان نیستند و حتی برخی می‌خواهند کاندیدا شوند؛ امروز چندین بار با آقای حدادعادل گفت‌وگوی تلفنی و حضوری مفصلی داشتم، اما هنوز به نتیجه قطعی و روشن نرسیده‌اند، به نظر می‌رسد در داخل بدنه فراکسیون اصولگرایان هنوز به یک جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند؛ اگر آنها درباره حفظ وضع موجود به جمع‌بندی برسند، تازه ابعاد آن مشخص می‌شود و پس از آن باید در فراکسیون رهروان ولایت درباره آن رأی‌گیری کنیم، اما تاکنون که در جمع خبرنگاران حضور دارم، ابعاد این موضوع خیلی روشن نشده است.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نشست عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت با چه محوری برگزار می‌شود؟ توضیح داد: این جلسه برای روشن شدن تکلیف خود فراکسیون است؛ فراکسیون رهروان ولایت عملکرد دموکراتیکی دارد؛ آقای لاریجانی صبح در جلسه شورای مرکزی به صراحت گفت هر تصمیمی که مجمع عمومی بگیرد، به آن عمل خواهد کرد، بنابراین امروز در مجمع عمومی به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

جلالی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا آقای باهنر کاندیدای فراکسیون رهروان ولایت برای نایب رئیسی است؟ تصریح کرد: جناب باهنر فرد تشکیلاتی است، فلذا اگر بخواهد کاندیدا شود، باید در فراکسیون رأی‌گیری کنیم، چنانچه فراکسیون به وی رأی دهد، در داخل صحن مجلس از پشتیبانی فراکسیون رهروان ولایت برخوردار خواهد بود؛ هر کسی که در فراکسیون رهروان ولایت رأی بیاورد، مورد حمایت خواهد بود؛ امسال دوستان عمدتاً برداشت‌هایی داشتند که باید دسته جمعی انجام شود و برخی اقداماتی صورت گرفت که همراه با تصمیم فراکسیون نبود، به این منظور باید مانع این خلل‌ها شد تا دیگر چنین اقداماتی صورت نگیرد.

وی بر همین اساس در پاسخ به این پرسش که آیا شما کاندیدای نایب رئیسی هستید؟ گفت: من کاندیدا نیستم، بعضی دوستان لطف داشتند و در صحن مطرح کردند که کاندیدا شوم، اما تصور می‌کنم حضورم در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مناسب است و کارهای خوبی در آنجا انجام می‌دهیم که مؤثرتر خواهد بود.

جلالی درباره اینکه چه کسانی رقبای باهنر در فراکسیون رهروان ولایت هستند؟ خاطرنشان کرد: در داخل فراکسیون هنوز کسی با عنوان رقیب مطرح نشده است؛ بحث‌هایی درباره آقای باهنر وجود دارد، این نقدها امروز نیز در جلسه صبح شورای مرکزی با وی در میان گذاشته شد، آقای باهنر برخی انتقادات را پذیرفت و گفت که باید نسبت به رفع آنها اقدام کند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در زمینه کاندیداتوری ابوترابی‌فرد برای نایب رئیسی مجلس گفت: به نظر مشکل خاصی برای ادامه نایب رئیسی آقای ابوترابی‌‌فرد وجود نداشته باشد؛ تقریباً و تحقیقاً اجماع نظر مستحکمی روی وی وجود دارد و خیلی در مورد آقای ابوترابی‌‌فرد اختلاف‌نظری نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که فراکسیون رهروان ولایت اولویت وضع موجود هیأت رئیسه را دنبال می‌کند یا خیر؟ یادآور شد: فراکسیون هیچ اولویتی ندارد؛ در فراکسیون همه حق کاندیداتوری دارند و معمولاً افراد زیادی کاندیدا می‌شوند، اما خوشبختانه تاکنون شاهد انضباط تشکیلاتی در فراکسیون بودیم و اگر کسی رأی نمی‌آورد در صحن نیز کاندیدا نمی‌شد.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً پخت و پزی خارج از مجموعه فراکسیون رهروان ولایت نداریم، آقای لاریجانی اکراه دارند که با افرادی با شائبه اینکه ممکن است در هیأت رئیسه جایگاهی پیدا کنند، جلسه‌ای برگزار کند.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :