تازه ها

پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394-14:23 کد خبر:9186

بازدید هیئت قزاقستانی از راه آهن شمال

انعکاس شمال - هیئت حمل و نقلی و ترانزیتی کشور قزاقستان امروز از راه آهن شمال بازدید کردند.


به گزارش انعکاس شمال ،با آماده بودن بستر حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا بین کشور ایران و قزاقستان، هیئتی متشکل از مسئولان عالی رتبه راه آهن قزاقستان و نمایندگان شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ریلی این کشور از راه آهن شمال بازدید کردند.

خدایار طالبی، معاون بهره برداری و ناوگان راه آهن شمال گفت: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در تجارت داخلی و خارجی کشور، حمل و نقل ریلی هنوز جایگاه مطلوب خود را در کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرو دنیا در این صنعت نیافته و همچنان نیاز به بهبود و ارتقای جایگاه این مدل حمل و نقل در تجارت داخلی وخارجی کشور وجود دارد.

طالبی ادامه داد: اگر چه اهمیت حمل و نقل ریلی نشات گرفته از نیاز به حمل کالاهای گوناگون در نقاط مختلف بوده، اما در حقیقت امروزه امنیت و ایمنی این نوع حمل و نقل و در کنار آن،کاهش هر چه بیشتر در هزینه‌ها باعث افزایش قابلیت اطمینان حمل و نقل ریلی در جهان شده است.

وی افزود: ایران ازجمله کشورهایی بوده که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی  مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره‌مند بوده و با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی و ارتباط مطمئن و کارآمد می‌تواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده کند.

طالبی گفت: هیئت قزاقستانی متشکل از مسئولان عالی رتبه راه آهن قزاقستان، به منظور شناسایی ظرفیت‌های حمل و ترانزیت بار و رفع موانع موجود در گسترش مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و قزاقستان از راه آهن شمال بازدید تا با شناسایی مشکلات موجود در این زمینه و برنامه‌ریزی دو کشور برای رفع موانع و مشکلات در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش حمل و ترانزیت کالا از کشور قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :