تازه ها

جمعه 25 ارديبهشت 1394-12:39 کد خبر:8108

روابط عمومی شورای شهر ساری می تواند الگو شود


حمایت هایی که به پویایی ختم می شود:

روابط عمومی شورای شهر ساری می تواند الگو شود

امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در اینصورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه مدیران ما جایگاه روابط عمومی را به خوبی درک و همواره بر برجستگی آن کوشا باشند.

با عنایت به این مقدمه همانطوریکه بارها در گزارشات پیشین نگارنده ، عملکرد راحله حاجیان مدیر موفق روابط عمومی شورای شهر ساری و مشاور امور رسانه ای شهرداری این شهر مورد قدردانی قرار گرفت ، اعتقاد بر این است که عملکرد این دو حوزه مهم سازمانی در شورای شهر و شهرداری به عنوان دو نهاد مردمی در امر اطلاع رسانی با توفیقات بسیار خوبی همراه بوده است ؛ در ایامی که رئیس شورای اسلامی شهر ساری به جهت ابراز لطف به صاحب قلم قصد بر این داشت که در این حوزه از وجود بنده استفاده کند یکی از مهمترین دلایلی عدم قبول مسئولیت در حوزه اطلاع رسانی شورای شهر را عملکرد مطلوب آن عنوان کردم و حمایت و پشتیبانی از عملکرد این بانوی موفق رسانه ای شهرداری را در ارتقاء سطح فعالیت های روابط عمومی شورای شهر و امور رسانه ای شهرداری اجتناب ناپذیر برشمردم زیرا معتقدم اعضای شورای شهر در حوزه اطلاع رسانی باید به دنبال حمایت های همه جانبه از روابط عمومی این نهاد و ایجاد فضایی وفاق انگیز بین خودشان باشند .

طبق آنچه که به عنوان ارزیابی از آن یاد می شود روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری را باید از موفق ترین روابط عمومی نهادهای شهری در استان مازندران بدانیم و البته حُسن دیدگاه رئیس و اعضای شورای شهر ساری بر این کارنامه مثبت را هیچگاه نادیده نخواهیم گرفت.

نگارنده مطلب در پایان خاطر نشان می کند رشد و شکوفایی ایده های خلاق در روابط عمومی علاوه بر سایر فاکتورها ، مستلزم داشتن ویژگی ها و خصوصیات خاص رفتاری از سوی مدیران است. اگر زمینه های لازم برای ابراز خلاقیت مهیا نباشد از خلاقیت و نوآوری خبری نخواهد بود. سازمان ها از نظر خلاقیت و جامه عمل پوشاندن به نظرات جدید اعضاء متفاوتند. مدیران توانمند هر سازمان با تسلط به برخی علوم مرتبط با رفتار سازمانی می توانند محیط مناسبی برای رشد خلاقیت و نوآوری ایجاد کنند. مدیران می توانند با شیوه های رفتاری خاص از جمله احترام به باورها و عقاید جدید و به کارگیری مدیریت استعداد، کارگزاران روابط عمومی را به خلاقیت و نوآوری تشویق کنند.محول کردن بخشی از مسئولیت های مرتبط با روابط عمومی به کارگزاران و ارزش دادن به خدمت رسانی به مخاطبان نیز در رشد خلاقیت و نوآوری آنان مفید خواهد بود. مدیر می تواند توانایی و استعداد خلاقیت و نوآوری را در کارگزاران روابط عمومی ایجاد، ترویج و تشویق کند و یا رفتار و عملکرد او می تواند مانع این امر حیاتی در روابط عمومی شود.

شعبان وفایی نژاد


نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :