تازه ها

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394-13:43 کد خبر:7050

حواشی جایگزینی پگاه آهنگرانی با باران کوثری


پگاه آهنگراني جايگزين باران كوثري در فيلم «خشكسالي و دروغ» شد. اين خبري بود كه ديروز در خبرگزاري‌ها اعلام شد.

اين خبر علت انصراف كوثري را همزماني پروژه «خشكسالي و دروغ» با پروژه «دندون طلا» اعلام كرده بود. اما بلافاصله بعد از اعلام اين خبر، باران كوثري اين موضوع را به‌شدت تكذيب كرد. او گفت: «اين خبر كه من به دليل همزماني اين پروژه با پروژه «دندون طلا» انصراف دادم كاملا اشتباه است. دليل انصراف من به هيچ‌وجه همزماني با هيچ پروژه‌اي نبوده است و زماني كه من انصرافم از پروژه خشكسالي و دروغ را اعلام كردم، هنوز براي كار آقاي ميرباقري قرارداد نبسته بودم. من نزديك به يك ماه قبل از اين پروژه انصراف دادم اما آنها به دلايلي ترجيح دادند كه آن را اعلام نكنند.»

باران كوثري ضمن آرزوي موفقيت براي پگاه آهنگراني بازيگر جايگزين او در اين فيلم گفت: خوشحال است كه بازيگر خوبي اين نقش را ايفا خواهد كرد.

پگاه آهنگراني اما گفت: «هيچ اطلاعي از اين ماوقع نداشتم تنها به باران زنگ زدم و او هم برايم آرزوي موفقيت كرد.»

كوثري با اعلام اينكه علت كناره‌گيري‌اش اختلاف نظر شديد با پدرام عليزاده، كارگردان اين فيلم بوده است، افزود: « در نهايت من به اين نتيجه رسيدم كه اين همكاري نتيجه خوبي نخواهد داد. هرچند از ابتدا هم دليل حضور من در اين فيلم، متن و آقاي يعقوبي بودند. از نظر من هنوز هم استاد يعقوبي و خانم كيخايي از بزرگان اين عرصه هستند و دوست دارم كه با آنها كار كنم. من اين نقش را بارها اجرا كرده‌ام و هنوز هم دوست دارم آن را بازي كنم. اما سينما فضا و اقتضائات ديگري دارد و من ترجيح مي‌دهم در سينما با شرايط ديگري كار كنم. » به گفته او فيلمنامه يعقوبي بسيار درخشان است و آرزو مي‌كند كاش اين فيلم در شرايط ديگري ساخته مي‌شد.

از سوي ديگر ماجراي ورود بازيگران سينما به تئاتر و مخالفت عده‌اي با اين ورود براي بهبود وضع گيشه چند سالي هست كه موضوع بحث و گفت‌وگو است. باران كوثري اما موافق اين اتفاق است. او معتقد است رفتن به سراغ متون نمايشي مي‌تواند به بهبود وضع فيلمنامه‌نويسي در سينماي ايران كمك كند.

وي با دفاع از فيلمنامه يعقوبي گفت: « فيلمنامه آقاي يعقوبي بسيار بسيار درخشان است. من موافق نيستم كه حوزه سينما و تئاتر نبايد به هم ورود كنند. به نظر من آقاي يعقوبي شناخت بسيار كاملي از سينما دارد.»

وي كه از سال ٩٠ براي ايفاي نقش آلا به اين گروه اضافه شد تاكنون بارها براي ايفاي اين نقش به روي صحنه رفته است و به گفته خودش نسبت به اين نقش عِرق دارد. كوثري در پايان نيز با اعلام اينكه در اجراي صحنه‌اي اين اثر همچنان خود او به ايفاي اين نقش خواهد پرداخت از تور آينده اين اجرا در اروپا و امريكا خبر داد.

«خشكسالي و دروغ» عنوان نمايشي از محمد يعقوبي است كه از شش سال پيش تاكنون چندين بار در ايران و خارج از ايران به روي صحنه رفته است. داستان اين نمايش بر تاثير دروغ در روابط بين افراد در خانواده تاكيد دارد. حالا قرار است اين اثر در نسخه سينمايي به نويسندگي محمد يعقوبي و كارگرداني پدرام عليزاده توليد شود.

منبع: اعتماد
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :