تازه ها

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-12:20 کد خبر:7006

يونسي معاون سیاسی استاندار مازندران:

اسناد مربوط به تاریخ و فرهنگ استان جمع آوري شود

انعکاس شمال- معاون سیاسی امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت : به برکت دولت یازدهم بود که مرکز اسناد و کتابخانه در مازندران راه‌اندازی شد.


علیرضا یونسی در مراسم بزرگداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، که در اندیشگاه مرکز اسناد و کتابخانه ملی شعبه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: لذت عقلانی که در انسان وجود دارد سیری‌پذیر نیست و انسان همواره به دنبال لذت دانایی و هوشیار شدن است.
وی با اشاره به اینکه دنیا به عنوان یک ارزش به مسئله اسناد و تاریخ توجه می‌کند، گفت: اروپا با بهره‌ گرفتن از این اسناد به سمت پیشرفت قدم برداشت.
معاون سیاسی امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از پایگاه‌های اسلام رحمانی و علوی در ایران، مازندران است، تصریح کرد: مردم این استان از تاریخ با شكوهي برخوردار بودند.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به این امور برای فرهنگ ما بسیار ارزشمند است، افزود: بررسی این اسناد، شناسنامه فرهنگ، رسوم و تجلی آرمان‌های مردم است.
یونسی با بیان اینکه دولت روحانی هم به این مهم توجه ویژه دارد و بعد از استقرار دولت به فرهنگ و سنت و آداب توجه کرد و این مسائل بیشتر از گذشته در منظر مردم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از برکت دولت یازدهم بود که مرکز اسناد و کتابخانه در مازندران راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه در پرداختن به امور باید برخورد عقلانی داشته باشیم نه برخورد احساسی، ادامه داد: باید براساس مقدورات و امکانات کار کنیم و تلاش مجموعه استان بر افزایش اقدامات فرهنگی است.
یونسی با بیان اینکه جانمایه انقلاب ما، براساس فرهنگ است، گفت: اختصاص زمین به مرکز اسناد مازندران در صحن شورای شهر ساری مطرح و پیگیری شود.
وی با تاکید بر نهضت جمع‌آوری اسناد، ادامه داد: افرادي كه اسنادی مربوط به تاریخ و فرهنگ مازندران را در اختیار دارند آن را به دست امانت‌داران آن بسپارند.
یونسی با اشاره به اینکه هر چه فرهنگ به سمت شکوفایی و پویایی حرکت کند استانداری مازندران هم از این موضوع حمایت می‌کند، تصریح کرد: با وجود فصل سخت بودجه که دولت با آن مواجه است اما از اقدامات فرهنگی حمایت می‌کنیم.
معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به سخت بودن شرایط اقتصادی،گفت: در مقابل مردم وظیفه داریم و امیدواریم شهرداری و شورای شهر ساری بتواند زمینی برای مرکز اسناد مازندران اختصاص دهد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :