تازه ها

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-11:45 کد خبر:7001

فرماندار مرکز استان :

خرداد ماه در نظام ما آبستن از حوادث تلخ و شیرین است

انعکاس شمال - فرماندار مرکز استان در نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: خرداد در نظام ما آبستن از حوادث تلخ و شیرین است .


جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، و همچنین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور مسئولین، روسای ادارات و فرماندهان حوزه مقاومت درسالن جلسات فرمانداری شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ساری ،جواد واحدی فرماندار مرکز استان در نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه خرداد در نظام ما آبستن از حوادث تلخ و شیرین است ،ابراز داشت : امسال تقارن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با ایام ماه شعبان و روز ولادت امام زمان (عج) و حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) می باشد و نام گذاری این روز ها به نام روز پاسدار و روز جانباز کار ما را مضاعف کرده و از اهمیت خاصی برخوردار است .

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با بیان اینکه در فتح خرمشهر ،دشمن هنوزبدنبال کالبد شکافی این حماسه بزرگ از مردم عادی در دفاع و پیروزی است ،خاطرنشان کرد : اراده های نظامی در فنون نظامی ،اتکا به مردم ،عملیات فتح خرمشهر را در دنیا بی نظیر کرد .

وی افزود : اراده مبتنی بر ایمان و ولایت پذیری مردم ایران ،دشمنان را در عملیات های نظامی و فرهنگی ناکام میگذارد .

مسئول ارشد شهرستان ساری در ادامه این نشست در راستای برگزاریمراسم ارتحال امام گفت :در راستای برگزاری مراسم ارتحال امام ،مشارکت و برنامه ریزی منسجم برای اعزام کاروان های زیارتی به مرقد مطهر امام راحل از سوی دستگاه ها را میطلبد .

فرماندار با اشاره به اینکه ما به امام که موجب استقلال کشور شد بدهکار هستیم ،بیان داشت: امام خمینی(ره) با حفظ استقلال کشور به ما عزت و عظمت بخشید و اسلام را احیا کردلذا شایسته است که اقتدار امام در معنویت ،مذهب ،سیاسی ،اقتصادی تبیین و به نسل امروز انتقال یابد .

وی با اشاره به اینکه از سوم لغایت سیزدهم خردادماه که دهه مهدویت نیز نام‌گذاری شدهاست ،گفت : باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در تبیین اندیشه‌های امام راحل(ره) تلاش نمود

نماینده دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه تمام جهان در ناکام ماندن ازبراندازی انقلاب ،به اقتدار و رهبریت مقتدرانه امام خمینی(ره) اذعان دارند.تصریح نمود :بهترین راهبرد برای مقابله با ترفند و توطئه های دشمنان و بهترین عامل آگاه سازی نسل جوان در برابر دسیسه های دشمن تبیین اندیشه های امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه امام خود را همیشه یک بسیجی می نامید و خادم مردم اعلام میکرد ،خاطر نشان نمود : با توجه به اینکه دشمنان اسلام در جهت ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان در تلاش هستند، امام راحل بهترین الگو است.

واحدی گفت : دنیا بدنبال داشتن یک روزملی است ولی در نظام مقدس اسلامی ایران ،هر روز آن یک روز ملی از حوادث ،مذهبی ،سیاسی ،اقتصادی ، حماسی ،فرهنگی و سنتی ،و... است .

 وی تفاوت حکومت ایران با سایر حکومت ها را در محوریت آن اعلام داشت و ابراز نمود : در این حکومت و نظام بریک محوریت و پرچمدار یعنی ولایت فقیه است وتکیه نظام و مردم بر این اصل ماندگاری انقلاب را تضمین مینماید .

واحدی ضمن اشاره به این که در مراسم ارتحال امام(ره) سال جاری همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در استان و شهرستان برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر اعزام کاروان ، مراسم شب ارتحال در حسینیه عاشقان ، از محوری‌ترین برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در شهرستان ساری است.

 وی در راستای اعزام کاروان گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و امیدواریم برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام با انسجام لازم برگزار شود.

فرماندار ساری با اشاره به این نکته که 15 خرداد حادثه عظیمی است که نسل جوان نسبت به آن آگاهی کامل ندارد، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی در این زمینه تهیه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :