تازه ها

شنبه 19 ارديبهشت 1394-4:19 کد خبر:6986

شهردارساری:

فرهنگ شهدا یعنی تفکر بسیجی ومدیریت جهادی

انعکاس شمال – شهردارساری در یادواره شدای خیابان شهبند گفت:فرهنگ شهدا ،تفکر بسیجی ومدیریت جهادی می باشد


به گزارش خبرنگار انعکاس شمال ، مهدی عبوری در یادواره شهدای خیابان  شهبند که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد گفت : برگزاری یادواره های شهدا شبیه باز سازی وبازآفرینی خاطرات آنها در متن تاریخ است .

شهردارساری ضمن تقدیر وتشکر از برگزارکنندگان این نوع یادواره ها افزودک برگزار کنندگان یادواره های شهدا نباید یادواره را سوگواره ببینندبلکه باید یک همایش جامع برای آشنائی مخاطبان با شهدا وفرهنگ غنی ایثار ورشادت ببینند.

وی با بیان اینکه شهدا معیار راستی آزمائی هستند اظهارکرد:شهدا معیار انحراف سنجی وراستی آزمائیهمه اقشار جامعه مخصوصاٌمدیران هستند.هرکس شبیه شهدا عمل کند موفق و هر کس برخلاف را شهدا باشد قافیه را تا آخر باخته است.

عبوری ضمن اشاره به این مطلب که شهدا ذوب در ولایت بودند تصریح کرد: با مطالعه احوالات ورویکردهای شهدا می توانیم میزان ولایت مداری خودمان را بسنجیم ولی این روزها متاسفانه ادعای ولایت مداری زیاد است .آنهایی که منافع شخصی خودرا در گفتن ولایت مداری تامین می کنند قطعاٌراهشان با راه شهدا جداست .

شهردارساری با اشاره به اینکه بیش از 20سال از اتمام جنگ گذشته است عنوان کرد: ولایت مداری واقعی یعنی اینکه چه از شهر ساری وچه از روستاهای دور دستی که حتی آب ،برق وراه نداشتندبه ندای رهبرزمانشان لبیک گفتند و جلوی دشمن تا دندان مسلح از دین ،کشور وناموسشان دفاع کردند.

وی در ادامه افزود: کسانی که بویی از شهادت وایثار نبرده اند نمی توانند دفاع از ارزش ها داشته باشند و نمی توانند سنگ امام ،رهبری و مردم را به سینه بزنند.

عبوری با اشاره به مدعیان دروغین ایثار وشهادت گفت: شما که در این شهر تا دیروز روزنامه مجاهد توزیع می کردیدو امروز به سرعت رنگ عوض کرده ودر پوسته های مدیریتی قرار گرفته ایدو شما که نمی گذارید مدیران متعهد با مدیرا شهری ساری همکاری کنند ، شما که از همراهی مردم با مدیریت شهری ساری واهمه دارید به شما می گویم نمی توانید مدعی ایثار وشهدت باشید.

جوان اول شهر ساری با بیان اینکه هم زیستی با شهدا پیمودن راه آنها می باشد خاطر نشان کرد:راه شهدا را باید با وصایای آن ها پیدا کردوملاک ما باید پیروی از راه شهدا باشد.

عبوری ضمن اشاره به اینکه انحرافات ابزاری مدیریتی در جامعه زیاد است گفت: متاسفانه یکی از انحرافات ابزاری امروز استفاده از نام شهدا برای مدیریت است ، بعضی ها اسم شهیدی را می آورند وهزاران خلاف انجام میدهندو این ها انحرافات ابزاری ورفتاری میباشد که در جامعه شکل گرفته است .

شهردار ساری اظهار کرد: شهدا هیچ وقت برطبل اختلاف نکوبیده اند،بعضی ها با نام شهید اختلاف افکنی ، تشویش اذهان عمومی و اختلال در مدیریت شهری به وجود می آورند.شهدا باید برای ما الگوی وحدت ،خدمت ،ایثار ومهربانی باشند چون آنها میوه شهادت را از درخت شجاعت وایثار چیده اند.

عبوری برادر سه شهید دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش افزود: مرعوبین نمی توانند از شهدا دم بزنند ،نمی توانندپاسدار حرمت خون شهدا باشند چون مملکت ما جای ترسوها چه در نظام مدیریتی وچه در عرصه های دیپلماتیک نیست بلکه جای مدیران شجاع وتوانمند می باشد.

وی با بیان اینکه شهدا مظهر ستیزند نه سازش اظهار داشت: مبادا پروژه خیانت به خون شهدا کلید زده شود؟باید در این موضوع به مواضع روشن مقام معظم رهبری دقت شود ،باید با پیروی از شهدا این مواضع را به درستی در ک کرده وبدانیم شهدا تابع امام همه جانبه هستند،امام داعیه دار دفاع مقدس و مبتکر نرمش قهرمانانه در پذیرش قطعنامه 598و این دو به خوبی در رهبری عظیم الشان ما به وضوح دیده می شود و برای همین است دشمن جرات تجاوز دیگری به این آب وخاک را نمی کند.

شهردارساری بااشاره به اینکه  فرهنگ شهدا یعنی تفکر بسیجی ومدیریت جهادی افزود:تفکر بسیجی تفکری ولایی،انقلابی وقرآنی ومدیریت جهادی خستگی ناپذیری ودلسرد نشدن در تمام زمینه های خدمت و از نگاه دیگریعنی دنبال رضایتمندی مردم بودن ومنافع مردم را به منافع خود ترجیح دادن می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت : با مدیریت جهادی و تفکر بسیجی توانستیم پارک ملل را بمدت یکصد روز، باز گشائی میانگذر شمال پس از 35سال، اتمام عملیات عمرانی کمربندی شمال پس از 40سال،تبدیل دروازه بابل به میدان زیبای ابن شهرآشوب،ساخت و اتمام دو پل در منطقه ذغال چال به نام سردارشهید نوری پس از 35سال،توزیع عادلانه خدمت در سراسر شهر وافتتاح پی در پی  پروژه های عمرانی وخدماتی را انجام دهیم.

عبوری با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند گفت : کجایند آنهایی که با مردم تا دیروز مثل رعیت رفتار می کردند؟هیچ کدام از این رفتار هاو برخورد های غلط  با مردم با مدیریت بسیجی همرا نیست .

شهردارساری افزود:دیکته هیچ کس بی غلط نیست مهم جرات دیکته نویسی وانجام کار وخدمت برای مردم می باشد .آن کسی که غلط ندارد دیکته نمی نویسد.

جوان اول ساری اظهار داشت که ما وارد کارزار بزرگ اجرائی عظیم شده ایم واین را می دانیم در کار هایمان قطعاٌنواقصی وجود داردولی از آن طرف رضایت مندی مردم و استقبال و همراهی آنان در تبدیل بودجه 70میلیاردی در سال 91به بودجه 400میلیاردی در سال 94را نمی شود نادیده گرفت .

وی با اشاره به بالا رفتن سطح مطالبات مردم گفت :تادیروز مردم از من جدول وآسفالت می خواستند ولی امروز یاد گرفتند واز من چند پارک ملل در خواست می کنند.

عبوری با بیان اینکه بعضی از دستگاه ها همراه شورا وشهردارنیستند اظهار داشت: متاسفانه بعضی از دستگاه ها به یاری شورا وشهرداری نمی آیند وبا حسادت چوب لای چرخ مدیریت شهری می گذارند اما بدانند مردم به درستی آن هارا می شناسند چون روزی در این شهر مسئولیت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی یک فرصت است افزود:یاران شهدا نباید فرصت سوز باشند چون زندگی تحت ولایت مطلقه فقیه ،زندگی در جمهوری اسلامی وزندگی در ایام انتظار یک فرصت می باشد ومهم نیست در چه فرصتی قرار گرفته ایم مهم آن است که چگونه از این فرصت استفاده کنیم.

شهردارمرکز استان مازندران با بیان اینکه فرصت خدمتگزاری محدود وروزی به پایان می رسد گفت:برخی ها از فرصت هایی که در اختیار دارند جهت کارهای سیاسی وحیف ومیل کردن اعتبارات مردم عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند عبوری از همه بدتر است افزود:اخیراٌمی گویند عبوری از همه فاسد تر واز همه بدتر است اما من فکر می کنم کار زیاد شهرداری و شورا و افتتاح پی در پی پروژه ها باعث رسوایی شما شده که اینطور می گویید بدانید مردم خادم وخائن را می شناسند وبینشان فرق می گذارند.

عبوری در ادامه بابیان اینکه شهدا مظهر از خود گذشتگی وعملیاتی کردن ادعای خود بوده اند گفت:به بهانه ایجاد مرکز توسعه وفن آوری یا قطب پتروشیمی کردن بنر امیر آباد، به دروغ می گوئید هزاران شغل در این استان ایجاد می کنیم ، به دروغ می گوئید پادگان را آزاد وبه مردم عیدی داده ایم،به دروغ با وعده های پوچ مردم را سر کار نگذارید .اگر می توانید کاری را انجام دهید به مردم قول بدهید.

شهردارساری با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام اتخابات می بینیم برخی از تجهیزات راه سازی در جاده ها،معرفی نامه ها به ادارات برای اشتغال ،معرفی به بانک ها برای دریافت قرض الحسنه ها راه افتاده است .سوال من ای است آیا شهدا هم اینگونه عمل می کردند؟توصیه من به آنها این است که قدر خانواده شهدا رابدانید نگذارید به خاطر اندک محبت نظام به این قشر عظیم و ایثارگربرآن ها منت بشود شما همراهی نکنید.با آنها که می گویند خانواده شهدا زدندو بردند.شما می دانید که این شهر فرزند شهید دکترای معماری دارد وبیکار است شما میدانید پدر ومادر شهیدی در این شهر به نان شبشان محتاج هستند.

وی از برگزار کنندگان یادواره های شهدا قدردانی کرد وگفت:قطعاٌاجر برگزار کنندگان این گونه یادواره ها از اجر شهدا کمتر نیست وهدف از برگزاری این مراسم ها باید همراه با اقامه مداوم یاد شهیدان باشد.

عبوری در انتها سخنانش را با دوبیت از مولانا در خطاب به خانواده شهدا به پایان رساند وگفت:بادرد بساز چون که دوای تو منم - برکس منگر که آشنای تومنم - گر برسر کوی عشق ما کشته شوی - شکرانه بده که خونبهای تو منم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :