تازه ها

پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394-15:43 کد خبر:6975

استاندار، در جشنواره خيرين كتابخانه ساز مازندران؛

خيرين از افتخارات مازندران هستند

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: خيرين از افتخارات مازندران هستند و خيرين كتابخانه ساز مازندراني در كشور بي رقيب مي باشند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار در جشنواره خيرين كتابخانه ساز مازندران با اشاره به اين كه خيرين نيك انديش استان در بسياري از روزها در كشور افتخار آفريني كردند، افزود: بر اساس آموزه هاي ديني و اخلاقي، مشاركت در امور خير ارزش بالايي دارد و كمك به عرصه كتاب و كتابخواني بسيار مقدس است و يقنا، خيرات و مبرات خيرين، صالحات باقيات براي توسعه فرهنگي استان محسوب خواهد شد.

استاندار، خاطر نشان ساخت: همه تلاش ها براي توسعه فرهنگي جامعه بسيج شود و زمينه كتاب و كتابخواني در شمار فعاليت هاي مهم و اساسي استان تلقي گردد.

وي بيان كرد: بايد به مطالبات و نيازمندي هاي جوانان پاسخ دهيم، چرا كه بي توجهي به اين حوزه خسارات جبران ناپذيري را به دنبال دارد و توجه به اين حوزه يك ظرفيت بزرگ به حساب مي آيد.

مقام عالي دولت در مازندران، مبارزه با جهل و ناداني را سيره و منش پيامبر گرامي اسلام (ص) برشمرد و عنوان داشت: با پيروزي انقلاب اسلامي، پهنه علوم افزايش چشمگيري داشت.

فلاح، وضعيت امروز كتابخانه ها در مازندران را نامناسب دانست و گفت: 50 هزار متر مربع كتابخانه استان، از كيفيت مناسب برخوردار نيست و با يك عزم همگاني بايد شاهد رشد صد در صدي فيزيكي كتابخانه هاي مازندران باشيم.

نماينده عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه سنت و فرهنگ كتابخواني و كتابخانه سازي بايد در جامعه ترويج گردد و بهترين فضاها براي مطالعه مردم اختصاص يابد، اظهار داشت: جامعه هنوز با كتاب، اساسي انس نگرفته است و بايد به اهميت كتاب و تاثير آن بر زندگي ايمان بياوريم تا كتاب، وارد زندگي ها شود.

استاندار مازندران از برگزاري همايش بزرگ خيرين و نيكوكاران به زودي در تهران خبر داد و افزود: خيرين مدرسه ساز مازندران نيز در كشور بي رقيب هستند و بنده از اين حضور شايسته قدراني و تشكر مي نمايم و تاكيد مي كنم كه مسوولين استان با تمام وجود در خدمت خيرين هستند.

ربيع فلاح خواستار تشكيل ستاد دائمي در حوزه كتابخواني و كتابخانه سازي شد و تاكيد كرد: وضعيت موجود كتابخانه هاي استان بايد رصد شود و فرهنگ وقف در زمينه كتابخانه سازي و تجهيز كتابخانه ها تقويت گردد.

استاندار مازندران، در پايان تاكيد كرد: اگر زمينه مشاركت واقعي مردم در امر كتابخانه سازي را فراهم نماييم، تمامي مشكلات اين بخش مرتفع خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :