تازه ها

چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-1:27 کد خبر:6948

آیین افتتاح فاز دوم میانگذر شمالی شهر ساری

انعکاس شمال : به همت شورای اسلامی شهر ساری وشهرداری مرکز استان آیین افتتاح فاز دوم میانگذر شمالی با حضور پرشور مردم در محله شاهزاده حسین ساری برگزار گردید.


به گزارش انعکاس شمال ،علیجان شمشیربند در آیین افتتاح فاز دوم میانگذر شمالی گفت: مردم همیشه لطفشان شامل حال ما شده است وباید بدانندکه تمام کارهائی که شهرداری واعضای شورا میکنند وظیفه ما می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مردم مدیران خود را انتخاب می کنند اظهارداشت : مدیران بایدبخاطر اعتمادمردم تلاش می کنند ورفاه آنان را فراهم کنند، اگردیگران تا حالا کارانجام نداده اند نباید برای ما الگوباشد مااز کسانی که کارهای خوب انجام داده وموفق بوده اند باید الگوبرداری کنیم.

شمشیربندبا اشاره به اینکهمرکز استان مازندران یک عقب ماندگی سی ساله پس از انقلاب را دارد اظهارداشت: اعضای شورای اسلامی شهر که منتخب مردم هستند وشهردارکه منتخب شورامی باشدتصمیم جدی گرفته اندتا جایی که توان وامکانات دارنداین عقب ماندگی چندین ساله را جبران نمایند.

وی تصریح کرد:روزی مردم این شهر عزیزان خود را به جنوب وغرب کشور برای دفاع از آب و خاکشان اعزام وبعضی اوقات پای جنازه شهیدانشان قربانی می کردند، وامروز در همین شهر تجدید بیعتی شده است ومردم فهیم وباشعور مرکز استان با فرهنگ ساروی خودبرای یکی از بازماندگان همان شهداپای خدمتش  نه پای خودش قربانی می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه به اهالی محله شاهزاده حسین گفت :خیلی ها نمیخواهند پیشرفت ساری را ببیند ونمی خواهنداین شهرمثل مراکز دیگر استانهایک مرکز قوی وقدرتمندبرای مازندران باشد، ولی به آنها میگویم بیائید این جمعیت خود جوش را در یک منطقه محروم ببینیدوبدانیدتمام اعضای شورای شهر یکروز مهدی عبوری را به عنوان شهردار ساری ساری انتخاب و اکنون به این انتخابشان افتخار کرده و میگوئیم در انتخاب خودمان اشتباه نکرده ایم.

شمشیربند در بخش دیگری از سخنانش گفت :حضور پر شور مردم برای افتتاح یک پروژه این را به دیگران می فهماندکه اگر به مردم خدمت کنید آنها قدرشناس هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهردارساری خود اهل محله شاهزاده حسین می باشد اظهارداشت :شهردار ساری در این شهر تنها نیست ، ما 14نفراعضای شورا و14نفر شهردارهستیم و این را بدانید اگر حمایت های مردم نباشد ما نمی توانیم کار انجام دهیم .

اگر یک روز به پایان کارتان مانده به فکر مردم باشید

مهدی عبوری شهردارجوان ساری دراین مراسم ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر ومدیران مجموعه شهرداری اظهارداشت :نقش بسیار خوب شورا وهمدلی آنها با شهرداری باعث پیشرفت در عمران و آبادانی مرکز استان شده است .

وی یکی از دغدغه های محله شاهزاده حسین را پروژه سی متری میانگذر شمالی دانست وگفت : خوشحالم که این پروژه بعد از 35 سال به بهره برداری رسیده است.

عبوری با بیان اینکه خدمات بزرگ عمرانی در همه مراکز استانها صورت می گرفته است اظهار کرد: درمازندران به ویژه مرکز آن هیچ عزم واراده ای  برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی نبوده است .

وی تصریح کرد: حضور پرشور و حمایت بی دریغ  شما شهروندان باعث خدمات و افتتاح پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری در ساری می باشد.

شهردار ساری با بیان اینکه افتتاح پروژه میانگذر شمالی در اقتصاد این منطقه تاثیر گذار است تاکید کرد: افتتاح پروژه بلوار شهیدان شمشیر بند اقتصاد این منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده است وبا بهره برداری کامل  از این بلوار ترافیک کمربندی و خیابان امیر مازندرانی کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود:این پروژه به طول 3 کیلومتراز دانشگاه امام محمد باقر (ع )شروع شده است و شرق وغرب ساری را به هم متصل میکند.

جوان اول ساری با اشاره به فاز سوم میانگذر شمالی گفت : کلنگ زنی فاز سوم پروژه میانگذر شمال از میدان شهیدان عبوری تا 22بهمن انجام خواهد شد.

عبوری یکی از خدمات شورا وشهرداری را توسعه متوازن شهری دانست وگفت: در همه نقاط شهر حدود500پروژه بزرگ وکوچک عمرانی توسط مجوعه شهرداری و شورا شروع شده است .

عبوری تصریح کرد:یکی از بزرگترین مناظر شهری در معماری و شهرسازی میدان ابن شهر آشوب می باشد که فاز اول آن به بهره برداری وفاز دوم وسوم آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : بعضی ها فکر میکردند با کارشکنی ومعرفی عبوری به بعضی از جاهای تهران میتوانند جلوی عزم مارا بگیرند گفت:شاید با این کار کمی کارهای ما به تاخیر افتادولی در عزم ما هیچ تاثیری نداشته است .

شهردارساری با اشاره به ترافیک منطقه ذغال چال اظهار داشت :یکی دیگر از مشکلات ترافیک شهر مربوط به منطقه ذغال چال می باشد که پس از 35 سال با افتتاح فاز اول پل شهید نوری در سال گذشته و فاز دوم آن در شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مشکل ترافیک آن منطقه مرتفع خواهد شد.

وی مشارکت و حضور شهروندان ساروی رادر تمام مراحل پروژه ها ستودنی دانست وافزود : شهردای در هیچ کدام از این پروژه ها از جائی وام در یافت نکرده است و تنها با مشارک مردم واعضای شورای شهر بوده که این پروژه ها به سرانجام رسیده است و این را بدانید بودجه 70میلیارد تومانی در سال 91  به 350میلیارد تومان در سال 1394 رسیده است .

وی در ادامه تصریح کرد: 30میلیلرد تومان  در سال 88 وام گرفته شد ه که امروز 60میلیلرد باید پرداخت کنیم ، دو پل در میدان فرح آباد در گذشته ساخته شده ولی ما امروز دوپل در ذغال چال ساخته ایم نه وام گرفته ایم نه مردم شهر را بدهکار کرده ایم .

عبوری با اشاره به معظل ترافیک خیابا ن فرهنگ وبلوار طالقانی اظهارداشتک با افتتاح خیابان شهید مهدوی بار ترافیکی خیابان فرهنگ  وبلوار طالقانی کاهش پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهر  آبگرفتگی  معابر می باشد افزود: با احداث کانال های هدایت و انتقال آبهای سطحی متعدد در نقاط مختلف شهر 80در صد این مشکا را رفع کرده ایم .

جوان اول شهر ساری تاکید کرد : مردم امروز فکر می کنند تمام مشکلاتشان را شهردارباید برطرف کند ومن خوشحالم که سطح مطالبات مردم بالا رفته است و از من مجتمع های تفریحی ، توریستی ، پارک...می خواهند. امروز این اتفاق در شهرداری افتاده است نه تنها وظایف خودش بلکه وظایف دیگر دستگاه ها را هم انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث  پارکهای شهر ساری گفت: در 35 سال گذشته دوازده پارک در ساری ساخته شده است و ما با کمک شما مردم در 12 ماه ، دوازده پارک دیگر به شهرمان اضافه  کرده ایم .و انشاءالله تا پایان دوره شورا 12 پارک دیگر به مجموع پارک های مرکز استان اضافه خواهد شد.

شهردار مرکز استان با بیان اینکه فاز اول پارک ملل در 100روز به بهره برداری رسیده است گفت : فاز دوم پارک ملل که حدود 550هکتار که 120برابر فاز اول میباشد به زودی آغاز کرده و فاز سوم آن که بیش از 1000 هکتار می باشد در دستور کار قرار دارد.

عبوری در ادامه به محله آذربایجانیها اشاره کرد وافزود: این محله به زودی توسط شهرداری تملک ودر ایام  مبعث حضرت رسول تخریب آن  آغاز خواهد شد.

وی یکی دیگر از دغدغه های مردم شهر ساری را شهربازی عنوان کرد وگفت :بزرگترین شهربازی شمال کشور در بام شهر ساری و خرید تجهیزات آن از کشور چین در دستور کار شهرداری وشورا قرار دارد که فاز اول آن امسال به بهره برداری می رسد.

جوان اول شهر ساری اظهار داشت :خیابان امام زاده عباس به یک خیابان 20متری تبدیل خواهد شد که مرکز فرهنگی ومذهبی شهر می باشد.

وی با اشاره به سنگ فرش کردن پیاده رو های ساری گفت :به زودی پیاده رو های میدان ابن شهر آشوب تا میدان ساعت سنگ فرش خواهد شد.

عبوری با اشاره به مشکل ترافیک تقاطع شهبند و امیر مازندرانی افزود : به زودی بزرگترین میدان در تقاطع امیر مازندرانی و بیمارستان امام خمینی (ره)در دستور کار قرار میگرید که با بهره برداری از آن بار ترافیکی ای منطقه کاهش پیدا می کند

وی از بزرگترین پارک جنگلی و کوهستانی خاور میانه خبرداد وگفت :بزرگترین پارک جنگلی وکوهستانی خاور میانه با مساحت 1260هکتار در سی کوه تپه ساری  در دستور کار شهرداری وشورا قرار دارد.

شهردار ساری بیکاری را یکی از مشکلات جوانان ساروی دانست واظهار داشت : بیکاری از معضلات جامعه می باشد که در ساری هم جوانان ما از این مشکل رنج می برند امیدواریم با افتتاح پروژه های گردشگری بتوانیم ای مسئله را از بین ببریم .

عبوری در پایان از  استاندار مازندران خواستار شد تا به تعهداتی که نسبت به مردم دارند عمل کنند وبه مدیران استان توصیه کرد اگر یک روز به پایان کارشان مانده به فکر مردم باشند.

تاریخ ساری از عبوری سپاسگذار خواهد بود

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج)محله شاهزاده حسین به نمایندگی از اهالی محل در این مراسم گفت: اقداماتی که اثر ونتیجه آن سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود در تاریخ خواهد ماند.

حجه الاسلام عمادی با بیان اینکه در زمان جنگ شهدای ما از مرزها دفاع وایستادگی می کردند افزود:آنها به ما از خود گذشتگی و بخشش را آموختند.

عمادی اظهار داشت: در زمان ما مدیران هستند که آبادی وآبادانی را به شهر وکشور بخشیدند.

وی بابیان این مطلب که امروزه آجر روی آجر گذاشتن و کارکردن مشکلات و سنگ اندازی هایی در پی داردگفت: برای کار کردن در شهر اراده فولادین می خواهد تا ساختمانی مثل ابن شهرآشوب ساخته شود.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج)محله شاهزاده حسین در ادامه اظهار داشت : این محله نزدیک ترین نقطه به شهر است ولی محروم ترین نقطه در شهر بوده است که با تلاش وکوشش شهردار جوان ، مدیر ودلسوزی چون عبوری به یکی از بهترین محله ها تبدیل شده است .

وی با اشاره به اینکه همدلی و همبستگی بین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر وجود دارد تصریح کرد: این قبیل کارها نسل به نسل خواهد ماند وتاریخ ساری از آنها سپاسگذار خواهد بود.

عمادی در پایان از طرف اهالی محله شاهزاده حسین از پدر شهیدان عبوری یاد کرد وگفت: این پدر فرزندانی تربیت کرده وبه جامعه تحویل داده که موجب افتخار وسربلندی شهر وکشور عزیزمان شده اند.

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :