تازه ها

سه شنبه 15 ارديبهشت 1394-1:27 کد خبر:6936

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران مطرح کرد؛

جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان زمینه ساز ارتقاء شاخص های کتابخانه ای و کتابخوانی

انعکاس شمال - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با تشریح نیازمندی های کتابخانه های عمومی استان، اهداف برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز را تبیین نمود.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، عبدالسین باقری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز در استان با حضور 500 خیّر در هفدهم اردیبهشت ماه در بابلسر، اظهار داشت: ایجاد یک فضای همدلی و همکاری بین خیرین استان و ترغیب آنان به کتابخانه سازی به عنوان یک امر فرهنگی مقدس در راستای ارتقای شاخص های کتابخانه ای و کتابخوانی از اهداف این جشنواره است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی افزود: وقف و اهدا ساختمان، وقف و اهدا زمین، مشارکت در احداث کتابخانه های عمومی، اهدای کتاب، اهدای تجهیزات، اهدای وجوه نقد و همکاری در برنامه های فرهنگی و مطالعاتی از موارد مشارکت خیرین در سال های 83 تا کنون بوده که امیدواریم پس از برگزاری این جشنواره با سرعت و کیفیت بیشتر و بالاتری ادامه یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 61 کتابخانه عمومی شهری و 10 کتابخانه عمومی روستایی در مازندران فعالیت می کند، گفت: طبق افق 1404 باید تعداد کتابخانه های عمومی استان به 231 باب برسد که جز با مشارکت خیرین نمی توان به تحقق آن امیدوار بود.
باقری افزود: جهت احداث 58 کتابخانه عمومی شهری و 173 کتابخانه عمومی روستایی نیاز به اعتباری بالغ بر 59 میلیارد و 897 میلیون تومان است و هم اکنون نیز 51 پروژه کتابخانه سازی در دست اقدام می باشد که بعضا با کمبود اعتبار مواجه است و به کندی پیش می رود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با اشاره به کمبود منابع در کتابخانه های عمومی استان طبق استانداردها و افق 1404، اظهار داشت: تامین کتاب های عمومی و تخصصی در بخش ها و حوزه های مختلف به بیش از 36 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مشارکت پررنگ خیرین را در این بخش می طلبد.
وی همچنین از هزینه های فراوان تامین تجهیزات کتابخانه ای و تعمیرات کتابخانه های عمومی خبر داد و هزینه پیشبینی شده در این بخش برای رسیدن به استانداردها را 96 میلیارد ریال برآورد کرد.
باقری در ادامه از تمامی صاحبنظران و اساتید حوزوی و دانشگاهی نیز دعوت کرد تا به عنوان خیرین فرهنگی، کتابخانه های عمومی را از هدایت های فکری و معنوی خود بهره مند سازند تا در کنار ارتقاء شاخص های مادی کتابخانه ای، شاهد رشد فرهنگی و مطالعاتی آن نیز باشیم.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی در پایان ابراز امیدواری نمود جشنواره خیرین کتابخانه ساز طلیعه روشنی از آینده فرهنگی استان را ترسیم نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :