تازه ها

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-20:36 کد خبر:5937

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

مصرف قرص برنج جان ۹۳ مازندرانی را گرفت

انعکاس شمال - مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته، 93 نفر در مازندران بر اثر مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: در سال گذشته 93 نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 37 درصدی داشت.

وی با اشاره به آمار این اداره‌کل که از مجموع 93 نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، 56 نفر مرد و بقیه زن هستند، تصریح کرد: بیشترین آمار خودکشی با قرص برنج در مقطع تحصیلی راهنمایی و دیپلم با 50 مورد و کمترین آن فوق دیپلم با دو مورد است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان داشت: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری با 22 مورد و بابل با 20 مورد به ثبت رسیده است.

عباسی با اعلام اینکه در همه ماه‌های سال مرگ‌ومیر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت، افزود: اردیبهشت‌ماه سال گذشته با 11 مورد و فروردین، شهریور، بهمن و آذرماه هر کدام با 10 مورد، ماه‌هایی بودند که بیشترین خودکشی با قرص برنج در آنها اتفاق افتاده است.

این مسئول درباره فوتی‌های ناشی از مصرف قرص برنج بر حسب ترتیب سنی، ادامه داد: سنین 21 تا 31 سال با 55 درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان گفت: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک، برخورد با توزیع‌کنندگان این مواد و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :