تازه ها

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-20:34 کد خبر:5936

فرماندار مرکز استان :

پیشرفت یک جامعه با نظام آموزشی موفق شکل میگیرد

انعکاس شمال - فرماندار مرکز استان بمناسبت روز معلم گفت : معلم ،مظهر محبت و ایفاگر نقش مهم در توسعه و پیشرفت جامعه است و پیشرفت یک جامعه با نظام آموزشی و تربیتی موفق شکل میگیرد .


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی شهرستان ساری،جواد واحدی  نماینده عالی دولت در مرکز استان باگرامیداشت مقام معلم  اظهار نمود : سالروز شهادت دانشمند و اسوه بی بدیل ،استاد گرانقدر شهید مرتضی مطهری فرصتی فراهم شد تا در راستای منزلت معلم و تکریم تعلیم و تربیت این روز نامی ماندگار شود .

فرماندار شهرستان ساری با اعلام اینکه زیر بنای توسعه هر کشور در توسعه فرهنگی آن اتفاق می افتد ،یادآورشد : شهرستان ساری با سابقه دیرینه فرهنگی و علوی همواره مهد علما و بزرگان علم و ادب و هنر و تاریخ بوده است و شهر ی باشاخصه های دینی ،فرهنگی و تاریخی مطرح است .

رییس شورای آموزش وپرورش شهرستان ساری با بیان اینکه معلمان با سرلوحه قراردادن فرمان مقام معظم رهبری نقش اساسی و تاثیر گذار دربستر سازی فرهنگ همراهی و همدلی در مسیر توسعه داشته باشند  .

واحدی معلم را مظهر محبت و ایفاگر نقش مهم در توسعه و پیشرفت  جامعه خواند و ابراز نمود : پیشرفت یک جامعه با نظام آموزشی و تربیتی موفق شکل میگیرد .

مسئول ارشد شهرستان ساری با تاکید بر اینکه کشورها در جهت ارتقای فرهنگی ،اقتصادی ،اجتماعی ،و... در نظام آموزشی سرمایه گذاری می نمایند ،خاطر نشان کرد : با توجه بر اینکه توسعه سرمایه اجتماعی اصل ترین و مهمترین رکن توسعه جامعه مطرح شده است لذا مهترین جایگاه  سرمایه گذاری ،نظام آموزشی و تربیتی است .

واحدی تصریح نمود : انضباط ،مسئولیت پذیری ،وقت شناسی،وطن پرستی ،مهارت و دانش اند.زی و...سرمایه های تخصصی یک کشور است و این تنها در نظام آموزشی بدست  می آید .

فرماندار مرکز استان با تاکید بر اینکه تعلیم  تربیت موفق مبتنی بر اصول و قواعد ایرانی –اسلامی  کسب خواهد شد ،بیان داشت : ایثار و از خود گذشتگی ،محبت و مهربانی ،انتقال دانش و مهارت از فرهنگ ایرانی اسلامی حاصل میگردد که در اسوه های بی نظیر ،معلمان ما وجود دارد .

جواد واحدی  با اشاره به کمرنگ شدن عشق و علاقه به آموختن ،گفت : معلمان تلاش کنند تا انگیزه و عشق در دل دانش آموزان بیدار گردد .

وی افزود : معلمان در حال حاضر علاوه بر کسب مهارت علم و دانش ،باید روانشناسان ماهری باشند تا در ارتباط با دانش آموزان دچار مشکل نگردند .

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه  از 200 معلم نمونه شهرستان تکریم  و تقدیر خواهد شد ،گفت : امسال مسئولین شهری ادارات و دستگاه ها  شهرستان ساری همدل و همزبان  با فرمانداری همایش تجلیل از معلمان را با حضور مسئولین ارشد استانی و نماینده ولی فقیه برگزار مینمایند .

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان ساری توضیح داد:نظام آموزشی و تربیتی شهرستان ساری  با 494 مدرسه دولتی و غیردولتی ،اعم از شهری روستایی با 3 هزار و 183 کلاس ، تعلیم و تربیت 72 هزار و 260  دانش آموز  را برعهده دارد .

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه اموزش و پرورش شهرستان ساری 6 هزار و 609 کارکند و پرسنل دارد ،اعلام داشت : فرزندان ساروی از دانش و محبت 4 هزار و 193 معلم بهره مند هستند .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :