تازه ها

جمعه 11 ارديبهشت 1394-10:54 کد خبر:5913

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران:

جمعیت مهندسان معمار استان به 4600نفر رسید

انعکاس شمال - رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: در سال 86 تعداد مهندسان معمار در استان 300 نفر بود و امروز 4600 معمار عضو داریم .


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی نظام مهندسی ساختمان مازندارن ،مهندس نائیج پور در مراسم بزرگداشت روز معمار که در محل متل بانک ملی بابلسر برگزار شد با اشاره به ضرورت نظارت جدی بر دانشگاه ها اظهار داشت: کیفیت سیستم آموزش دانشگاه ها به شدت کاهش یافته و باید وزارت آموزش عالی با همکاری وزارت راه  و شهرسازی  استانداردی را برای دانشگاه ها در نظر بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آثار برجسته و درخشان معماری دارایی های نمادین یک کشور هستند اظهار داشت : معماری مازندران دچار آسیب های جدی شده و به همین منظور در استان پروژه ای تحت عنوان آسیب شناسی ساخت و ساز تعریف کردیم و به نتایج خوبی در این طرح رسیدیم.

وی افزود: در جلسه شورای عالی شهرسازی که با حضور دکتر آخوندی و دکتر مظاهریان به منظور بررسی طرح تشکیل شد ساماندهی ساخت و ساز در استان در دستور کار قرار گرفت و همه مسئولین استانی به این معضل توجه ویژه پیدا کرده و مساله معماری و شهرسازی مساله روز استان شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: یک درصد مساحت استان را شهرها اشغال کردند ، چهار درصد مساحت را روستاها و 95درصد نه شهر است و نه روستا و سالیان سال سازمان همیاری شهرداری ها جواز صادر می کرد بدون اینکه نظام مهندسی نقشی در پروژه ها داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 85 درصد پروژه ها ماده صدی هستند اظهار داشت : اغلب پروژه ها دو نقشه ای هستند و پروژه ها با نقشه مهندسی ساخته نمی شوند و مالک در حین ساخت نقشه مورد تایید را تغییر می دهد.

مهندس نائیج پور با اشاره به ضرورت تغییر در مبحث نظامات اداری اظهار داشت: با تغییر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و صدور پروانه شهرسازی و پروانه ساخت برای پروژه ها  می توان ضمن حل مشکل دو نقشه ای پروژه ها در استان هزینه های مالک را کاهش داد و امید داریم که وزارت راه و شهرسازی اصلاح مبحث دوم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه بحث میان رشته ای از دیگر دغدغه های موجود در ساخت و ساز استان است اظهار داشت : برای حل این معضل چک لیستی تهیه کردیم که بزودی ابلاغ خواهد شد و در این چک لیست تمامی طراحان  باید تمامی بخش های مشترک را امضا کنند.

مهندس نائیج پور در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک روز شوراها اظهار داشت : شوراها وظایف زیادی دارند و یکی از وظایف آنها نهادسازی است تا نهادهای صنفی و مدنی ایجاد شود ولی این امر به فراموشی سپرده شده است از سرمایه های اجتماعی عظیمی که شوراها دارند استفاده نمی شود.

این مقام مسئول همچنین ضمن گرامی داشت روز کارگر  به فعالیت های نظام مهندسی در این حوزه پرداخت و بیان داشت :نظام مهندسی ساختمان مازندران 62هزار کارگر ماهر را شناسایی کرد و اکثر این کارگران دوره ایمنی را طی کردند و با عنایت وزارت راه و شهرسازی مازندران پایلوت ایمنی مقررات ملی کشور شد.

مهندس نائیج پور با بیان اعلام این خبر که خردادماه سال جاری برنامه های جدی در حوزه ایمنی داریم گفت : در این حوزه خسازت های زیادی به کشور و جان و مال انسان ها وارد شد و در صدد هستیم که این خسارتها را به حداقل برسانیم.

مراسم بزرگداشت روز معمار که با حضور دکتر مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه  و شهرسازی ، دکتر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی ، دکتر معمار ضیاء عضو گروه تخصصی معماری شورای مرکزی و همچنین اعضای هیأت مدیره و گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در محل متل بانک ملی بابلسر برگزار شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :