تازه ها

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-21:30 کد خبر:5906

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان

انعکاس شمال - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز گفت: در راستای ترویج و احیای فرهنگ و معارف الهی و قرآن کریم در استان،  آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری معاونت امور قرآن و عترت وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

دبیر شورای قرآن استان در راستای برگزاری این آزمونها اظهار داشت: این آزمون ها همزمان و بصورت سراسری  در سطح7 شهرستان این استان در حوزه های امتحانی شهرستان های(ساری ، بابل ، آمل ، قائم شهر، تنکابن، جویبار و نکا) در چهار موضوع: ترجمه و مفاهیم، تدبر و حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و در 17رشته با حضور ناظران و عوامل اجرائی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموع شرکت کنندگان در این آزمونها حدود 1200 نفر  می باشد، افزود: حد نصاب نمره قبولی در این آزمون ها بر اساس کد های آموزشی و گروه های سنی مربوطه متغیر می باشد و به نفراتی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند ،گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود، و به نفرات برگزیده نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جاودانی با تأکید بر اینکه ترویج قرآن کریم جامعه را در برابر هجمه‌های فکری، فرهنگی و کج اندیشی ها بیمه خواهد کرد، بیان داشت: گسترش فرهنگ قرآنی، آموزش همه جانبه جوانان و نوجوانان، تشویق و ترغیب، سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن از عمده اهداف برگزاری این آزمونها می باشد.

وی در پایان یادآور شد: نتایج این آزمون ها حداکثر یک ماه پس از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع به نشانی www.quranedu.ir اعلام خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :