تازه ها

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-13:40 کد خبر:5899

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

122 مگاوات صرفه جویی در زمان پیک مصرف

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : میزان پیک مصرف برق در سال گذشته 1590 مگاوات بوده و در زمان اوج مصرف 122 مگاوات صرفه جویی صورت گرفته است .


 

مهندس منوچهر جعفری به منافع حاصل از بهینه سازی مصرف برق اشاره کرد و افزود : تامین تقاضای برق ، کاهش هزینه ها ، ارتقا کیفیت سرویس ، حفظ و بهبود رفاه اجتماعی ، ارتقاء بهره وری از منافع مشترکین است و کاهش آلودگی زیست محیطی ، صرفه جویی در منافع حفظ محیط زیست ، جلب رضایت مشترکین از منافع جامعه و کاهش هزینه تولید ، بهبود بهره رداری ، راندمان کاهش هزینه سرمایه گذاری و بهبود خدمات رسانی از منافع شرکتهای برق می باشد .

وی به مقایسه تعداد مشترکین در استان مازندران پرداخت و ادامه داد : 80 درصد مشترکان در مازندران خانگی ،11 درصد عمومی ، 3 درصد کشاورزی ، 1 درصد صنعتی و 5 درصد تجاری هستند که 41 درصد مصرف برق به مشترکین خانگی اختصاص دارد و سهم مصرف برق در کشور نیز 43 درصد خانگی ، 6/9 درصد عمومی ، 13 درصد کشاورزی ، 7/23 درصد صنعتی ، 8/7 درصد تجاری و 6/2 درصد نیز سایر مصارف می باشد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران سهم بری بخشهای مختلف در ایجاد پیک مصرف برق در کشور را مورد بررسی قرار داد  و ادامه داد : سهم بخش خانگی در پیک مصرف 5/41 درصد ، عمومی – اداری 4/32 درصد و سایر مصارف 2/1 درصد می باشد .

جعفری نقش دستگاههای اجرایی و ادارات در پیک مصرف برق تعیین کننده دانست و گفت : تنظیم دمای اتاقها روی درجه حرارت 24 تا 26 درجه در تابستان ، خرید و جایگزینی کلیه لوازم برقی ، اداری ، خاموش کردن تاسیسات سرمایشی و گرمایش و تهویه مطبوع مرکزی بعد از ساعات اداری ، آخر هفته و روزهای تعطیل ، استفاده حداکثر از روشنایی طبیعی روز با تنظیم پرده و کرکره ها و چیدمان مناسب میزهای کار ، تعیین فردی مسئول به عنوان مدیر انرژی ساختمان برای نظارت بر امور و کنترل و بازرسی فضاها و تاسیسات در پایان روز و آخر هفته ، تشکیل کمیته انرژی در سطح دستگاه متشکل از اعضای کلیدی سازمان به منظور تنظیم خط مشی مدیریت و اصلاح الگوی مصرف انرژی و برنامه ریزی و پیگیری نسبت به اجرایی نمودن اقدامات بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند کاهش چشمگیری در زمان پیک مصرف داشته باشد .

وی خاطرنشان کرد : و سهم مصرف برق لوازم اداری مثل رایانه ها در ساختمان های اداری حدود 20 درصد از کل مصرف می باشد و با خاموش کردن تاسیسات مرکزی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و روشن کردن آن حدود 2 ساعت قبل از زمان آغاز به کار حداقل 30 درصد از مصرف انرژی این بخش کاسته می شود و روشنایی فضاها هم همین حالت را دارند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به فعالیت های گسترده این شرکت در زمنیه مدیریت مصرف برق اشاره و افزود : برای گذر از پیک تابستان نیز از تمام ظرفیت های فنی ، عملیاتی ، فرهنگی و
اطلاع رسانی بویژه رسانه ها بهره خواهیم گرفت تا با همکاری و همراهی آحاد مردم و مشترکین ، تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم .

جعفری برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها یکی از راههای افزایش سطح اطلاعات و آگاهی عمومی مردم و فرهنگ سازی دانست و یادآور شد : برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها در افزایش توانمندی شرکتها نیز بسیار موثر خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : پیک مصرف طی دو سال گذشته در مازندران در دو زمان اتفاق افتاد که یکی پیک روز و یکی پیک شب بوده که پیک روز از ساعت 12 تا 16 و پیک شب از ساعت 20 تا 23 تشکیل می داد و همکاری مشترکین در پیک روز در گذر از تابستان بسیار با اهمیت تر از پیک شب می باشد .

جعفری افزود : با همکاری بسیج ادارات برنامه تغییر ساعت اداری صبح در کارگروه تخصصی استانداری در دست بررسی است و نتایج آن در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :