تازه ها

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-9:12 کد خبر:5896

گسترش دامنه آقازاده ها در لوکس سواری


انعکاس شمال -شعبان وفائی نژاد:یکی از واژه هایی که بعد از جنگ هشت ساله وارد ادبیات سیاسی ایران شد، آقازاده بود. اصولا آقازاده ها به فرزندان مسئولان گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر توانستند به رانت های اقتصادی و دیگر مزیت های اجتماعی دست پیدا کنند. طی سال های اخیر دامنه گسترش حضور این آقازاده ها بیشتر و بیشتر شد و حتی به مسائل ورزشی و فرهنگی نیز کشیده شد و محدود به رانت های اقتصادی نماند.
مسائل حضور آقازاده ها و حمایت همه جانبه پدران از نورچشمی های خود تا حدی شد که سه سال گذشته صدای اعتراض بسیاری از مردم و مسئولین  را نیز درآورد.از آنجایی که آقازاده ها، آقازاده هستند، پس از اینکه دست گل به آب می دهند به واسطه آقازاده بودنشان نامی از آنها در رسانه ها منتشر نمی شود مگر اینکه بسیار معروف باشند.عروسی های پر از اسراف و تجمل گرایی تا اتومبیل و پنت هاوس های آنچنانی، همه و همه از مواردی هستند روال عادی زندگی آقازاده ها شده است؛ آقازاده هایی که بعد از انواع تجملگرایی، رانت وفساد نهایت اسمی که از آنها برده می شود، آقازاده است. کم پیش آمده است که نام آقازاده های تجملگرا یا رانت جو منتشر شود.

زمانیکه مدیران دولتی در پرداخت های میلیاردی برای تبلیغات و تشریفات کلی مانور می دهند شما براحتی متوجه می شوید خودروی آقازاده یکی از سرمربیان فوتبال در لیگ برتر سراز ناکجاآباد در آورده و متأسفانه دو دختر جوان نیز قربانی یک بذهکاری اجتماعی از نوع تجملی شده اند ؛ در صحنه ای دیگر یکی از نوه های یقه سفیدی با خودروی چند میلیاردی تن به حادثه ای تلخ می دهد و خود و دختری جوان را به کام مرگ می کشاند همه این موارد باعث می شود که مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی نسبت به این مسئله احساس نگرانی کنند و مراتب ناراحتی افکار عمومی را از این بحران های تازه به اطلاع مسئولین انتظامی کشورمان رسانده و هشدارهای لازم را نیز ارائه فرمایند . براستی که نقش آقازاده ها همواره در طول تاریخ کشورمان نوعاً زندگی اجتماعی کشورمان را رنجانده و در رژیم گذشته به نوعی و در عصر حاضر نیز نوعی دیگر رواج پیدا کرده و فرزندان مسئولین همواره در طول تاریخ لوکس سوار ، تجمل گرا و زندگی های اشرافی را تجربه کردند حتی در بدترین شرایط اقتصادی کشور.

دنیای سیاست پر است از آقازاده های گمنام و بی نام؛ کسانی که فقط لقب آن ها یعنی "آقازاده" منتشر می شود. دنیای آقازاده هایی که به واسطه روابط پدر و فرزندی به رانت های فراوانی رسیدند، بسیار گسترده است و اخبار گوناگونی از آنها منتشر می شود که ما تنها نمونه های بارز آنها را ذکر می کنیم. (از فرزندان نمایندگانی که در اختلاس بزرگ دست داشتند و نامی از آنها منتشر نشد و آقازاده های دیگر نیز عبور می کنیم) سال ۸۹برای اولین بار که سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری یک آقازاده در جریان فساد مالی ورزشی خبر داد. فسادی که هیچگاه نقش این آقازاده یا اسمش نیز منتشر نشد و رسانه ها تنها به گمانه زنی های ذهن خود پرداختند. البته ظاهرا فساد آقازاده ها به همان ماجرا ختم نشد و خرداد ماه سال جاری دست یکی دیگر از آقازاده های بی نام در فساد رو شد. این آقازاده در یکی از جزایر تفریحی جنوب کشور دستگیر شد و گفته می شد که فساد وی بیشتر از جنس اخلاقی بوده و نه مالی. درحالیکه ورزش کشور دچار معضلی به نام معضل آقازاده ها شده است که این آقازاده ورزشی به دلیل حضور در محافل خاص! بازداشت شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :