تازه ها

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-21:50 کد خبر:5881

رئیس حوزه هنری مازندران:

توجه به هنر متعهد از اهداف برگزاری جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ است

انعکاس شمال -  رئیس حوزه هنری مازندران گفت : توجه به هنر و به‌ویژه هنر متعهد که تولیت آن به‌ عهده حوزه هنری است از اهداف برگزاری این جشنواره است.


به گزارش انعکاس شمال ، سینا دلشادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: توسعه فرهنگی و تعمیق معرفت دینی، شادزیستی توام با روحیه سازنده و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی، آموزش حقوق شهروندی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی مناطق کشور از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره نیمه‌دوم اردیبهشت‌ماه در سه بخش نمایش صحنه‌ای (بخش ویژه)، آیین‌های نمایشی (نمایش‌های محیطی) و اجراهای پژوهشی برگزار می‌شود، اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره را 150 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: توجه به هنر و به‌ویژه هنر متعهد که تولیت آن به‌ عهده حوزه هنری است از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری مازندران هنر نمایش را ابزاری مهم برای همدلی و همزبانی بین هنرمندان عنوان کرد و ادامه داد: زبان هنر نیاز به ترحم ندارد.

این مسئول با بیان اینکه هنر نمایش به‌ واسطه زنده بودن و فراخوانی سایر هنرها به سوی خود هنر بی‌نظیری است، خاطرنشان کرد: حمایت و حضور در عرصه فرهنگ بیش از پول نیاز به اندیشه و دغدغه دارد.

دلشادی با اشاره به نقش اساسی و زیربنایی فرهنگ در توسعه و پیشرفت یک نظام، گفت: امروز ابزار فرهنگ و هنر در مقایسه با سایر حوزه‌ها، در خط مقدم توسعه کشورها قرار دارد که اگر به فرهنگ خود و داشته‌های دینی و مذهبی نپردازیم آن وقت است که بیگانگان ورود پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که دغدغه سبک زندگی اسلامی ایرانی و استحکام بنیان خانواده را دارند باید به فرهنگ خودی و بومی مراجعه کنند، گفت: هنر مهم‌ترین ابزار پیشرفت فرهنگی و کار فرهنگی است و زیربنای توسعه متوازن و پیشرفت همه‌جانبه در کشور، توسعه و بالندگی فرهنگی و بازیابی نقش هنر متعهد و انقلابی است.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی منطقه، بوم و فولکلور استان در فعالیت‌های حوزه هنری مازندران مورد توجه قرار دارد، تولید، ارائه و معرفی هنری دیدگاه‌ها و هدف‌گذاری‌های ولایت‌فقیه را از چشم‌اندازهای پیش‌روی حوزه هنری استان اعلام کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ نیز گفت: از تغییرات این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته، برگزاری بخش صحنه‌ای به صورت کشوری و هدفمند کردن موضوعات پژوهش‌ها در بخش اجرای پژوهشی است.

یاسر محمودی تصریح کرد: این دبیرخانه در نظر دارد تمامی پژوهش‌ها و خلاصه آیین نمایش‌های منتخب را در کتاب ویژه جشنواره دوازدهم به چاپ برساند.

محمودی با اشاره به اینکه زمان دریافت آثار تا هفتم اردیبهشت‌ماه تمدید شده بود، تصریح کرد: تاکنون 75 اثر به این جشنواره رسیده است و مراسم افتتاحیه جشنواره برای نخستین‌بار در یکی از پارک‌های ساری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توحید معصومی‌نسب مسئول امور تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمدرضا ضمیرپور پیشکسوت تئاتر استان و یاسر محمودی‌برنتی کارشناس هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران، به عنوان داور مرحله اول دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ معرفی شدند.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره میزبان 25 تا 30 گروه نمایشی از کشور هستیم، گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره عصر روز 28 اردیبهشت در یکی از پارک‌های ساری و اختتامیه این مراسم 31 اردیبهشت در حوزه هنری برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که  در پایان این جلسه از پوستر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

 

تصاویر از ابراهیم فلاح

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :