تازه ها

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-19:35 کد خبر:5877

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور :

برای افزایش خدمات در فضای مجازی، مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی باید در کنار هم قرار گیرند

انعکاس شمال – معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت : برای افزایش خدمات در فضای مجازی، مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی باید در کنار هم قرار گیرند.


عباس آسوشه در بازدید از سازمان فناوری اطلاعات وآمار شهرداری ساری وپارک ملل با اشاره به اینکه دولت در صدد راه‌اندازی استان مجازی در کشور است، اظهار کرد: در استان مجازی به منظور افزایش خدمات و کیفیت سرویس و خدمات به صورت مجازی برای مردم تعریف شده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نخستین استانی بود که در راستای استان مجازی گام برداشت، افزود: در حال حاضر، مقدمات کار استان مجازی در مازندران آماده شده که بتواند بعنوان دومین استان مسیر ارائه خدمات الکترونیکی را طی کند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور ورود بخش خصوصی را در ایجاد ارائه خدمات الکترونیکی در فضای مجازی را موثر دانست و تصریح کرد: مقدماتی فراهم شد تا بخش خصوصی با احصا سرویس‌‎ها بتواند خدمات ارائه دهد و بخش دولتی مدیریت و نظارت بر کار را عهده‌دار شود.

آسوشه با بیان اینکه 30 سال کشور با تزریق پول اداره شد، گفت: در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی روش 30 سال گذشته باید بازنگری شود و تولید ناخالص ملی باید توسط فضای مجازی افزایش یابد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: با ورود بخش خصوصی مردم برای اخذ خدمات، هزینه می‌پردازند و زنجیره اشتغال‌زایی و تولید ثروت در کشور تقویت می‌شود.

آسوشه با اشاره به اینکه دولت در مسائل زیرساختی ورود پیدا می‌کند، افزود: دولت به دنبال ایجاد فضای کسب و کار روشن، ایمن و شفاف در استان‌ها است.

وی به تولید ثروت از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دنیا به اندازه یک‌سال صادرات فنی کشور ما، از فضای مجازی کسب ثروت می‌کند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه انتظار مجموعه دولتی از مازندران ارائه خدمات گسترده به مردم کشور در فصول مختلف است، اظهار کرد: مازندران استانی گردشگرپذیر است و فضای مجازی در تسهیل خدمات به مردم کشور تلاش کند.

آسوشه با تاکید بر اینکه دیتا سنتر نباید توسط بخش دولتی خدمات‌رسانی کند، افزود: خدمات مجازی باید از طریق بخش خصوصی هدایت شود تا مردم هزینه پرداخت کنند، پشتیبانی دیتا سنتر که بسیار هزینه‌بر است بخش دولتی نمی‌تواند از عهده آن برآید.

آسوشه یکپارچگی در روند فعالیت‌های الکترونیکی شهرداری ساری با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم انتظار دارند در اخذ خدمات از مجموعه‌های خدمات‌رسان،‌ خدمات هماهنگ ببینند نه اینکه منافی کار زیرساخت و سرمایه‌گذار باشد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشورگفت: برای افزایش خدمات در فضای مجازی، مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی باید در کنار هم قرار گیرند.

در ادامه علیرضا عظیمی در بازدید معاون فناوری مرکزی ملی فضای مجازی کشور از مرکز ارائه ساری‌کارت، اظهار کرد: در سال 91 ساری‌کارت را با محوریت تولید خدمت برای شهروندان و با حمایت شورا و شهرداری ساری به تصویب رساندیم.

وی با اشاره به اینکه ساری‌کارت، قابلیت‌های متفاوتی دارد، افزود: از خدمات متمایز ساری‌کارت، یکپارچه بودن این خدمات است.

مدیرعامل فاوا شهرداری ساری با بیان اینکه استفاده از ساری‌کارت در اتوبوس‌ها و ون‌های حمل‌ونقل شهری، در هشت نانوایی و ... اجرایی شده است، بیان کرد: در حال انجام مقدمات اجرایی شدن ساری‌کارت در تاکسی‌های شهری هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه خدمات پول خرد را در قالب کارت ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: این کارت‌ها قابلیت اتصال به شبکه شتاب دارد و دومنظوره است.

عظیمی با بیان اینکه ضعف‌هایی هم داریم که درصدد رفع این مشکلات هستیم، ادامه داد: ساری‌کارت‌ها از طریق اینترنتی قابلیت شارژ مجدد دارند و منتظر فرصتی هستیم تا از این ویژگی‌ها رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 هزار ساری‌کارت به فروش رفته که نشان می‌دهد مردم علاقه‌مند به استفاده از این فضا هستند، گفت: با اجرای طرح در تاکسی‌های درون شهری، مردم استقبال بیشتری از ساری‌کارت دارند.

عظیمی بابیان اینکه  پارک ملل به فیبر شهری متصل می‌شود ، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با اتصال به اینترنت پارک ملل از خدمات نرم‌افزاری شهرداری ساری به صورت آنلاین بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت سیستم WIFI در پارک ملل، شهرداری خدمات الکترونیک وسیع خود را در حوزه شهری ارائه می‌دهد، افزود: نرم‌افزار «ساری همراه» از طریق WIFI قابلیت سرچ دارد و مردم بعد از وصل شدن به این نرم‌افزار از تمام خدمات شهرداری ساری بهره‌مند می‌شوند که این سیستم به ادارات شهرستان ساری هم متصل است.

میرعامل فاوای شهرداری ساری در ادامه با بیان اینکه در بحث شهروند الکترونیک محتواهای خانوادگی در نرم‌افزار «ساری همراه» لینک شده است، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات ساری‌شناسی، بانک اطلاعات گردشگری در پرتال شهرداری ساری که 15 خدمت می‌دهد در ورژن دو ساری همراه لحاظ شده است.

عظیمی با بیان اینکه از 25 اسفند تا 15 فروردین در کمپ‌های نوروزی شهرداری ساری حدود 276 هزار مسافر خدمات نرم‌افزاری این نهاد را دانلود کردند، گفت: در یک‌سال اخیر 164 هزار نفر در ساری از خدمات الکترونیکی شهرداری ساری بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سه وای‌فای بلوتوث به صورت مدلی در پارک ملل ساری نصب شده است که این فضا را پوشش می‌دهد.

عظیمی در پایان گفت: یکی از اقدامات شهردار و شورای اسلامی شهر ساری احداث مرکز داده در مرکز مازندران است.

 

دكتر جعفري نماينده شوراي اسلامي شهر ساري در پيوند با نحوه حمايت ها و پشتيباني هاي شهردار ساري از سازمان فاوا گفت: بنده با قاطعيت از حمايتهاي بي دريغ شهردار ساري تقدير مي كنم ايشان در پشتيباني از سازمان فاوا و طرح ها و برنامه هاي اين سازمان لحظه اي درنگ نكردند و اين بسيار ارزشمند و تحسين برانگيز است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :