تازه ها

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-9:59 کد خبر:5852

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

برای توسعه مازندران، لازم است مرکز استان پیشرفت کند

انعکاس شمال - نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت جهادی شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری را اقدامی در سایه همدلی و همزبانی دانست و افزود: برای توسعه مازندران، لازم است مرکز استان پیشرفت کند.


حضرت آيت ا... طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه مركز استان در جلسه  شوراي اسلامي شهر ساري كه به منظور امضاي تفاهم نامه همكاري آب منطقه اي مازندران و شهرداري ساري د ر راستاي ساماندهي حريم رودخانه تجن و اجراي فاز دوم پارك بزرگ ملل برگزار شد تشكيل اين جلسه صميمي و بزرگ در ماه رجب و در آستانه سيزدهم رجب سالروز ولادت حضرت علي (ع) را به فال نيك گرفت و ابراز اميدواري كرد مديران جامعه اسلامي علي وار به مديريت جهادي مورد تاكيد مقام معظم رهبري جامه عمل بپوشانند .

به گزارش روابط عمومي شوراي شهر ساري آيت ا... طبرسي دراين جلسه با اشاره به عزم و انگيزه مديران مركز استان براي سازندگي اين شهر تاريخي تصريح كرد : اكنون اعضاي شوراي شهر ، شهردار ، فرماندار و نمايندگان مردم ساري در مجلس از نيروهاي تلاشگر ، باتجريه و با انگيزه هستند و مي خواهند براي اين شهر كار كنند و به نظرم الان تيم ما تيم خوبي است بويژه اين كه در شوراي شهر جوانان خوب و تحصيلكرده و با كيفيت حضور دارند و توقع اين است كه مديران استان اين قابليت ها را فرصتي براي اعتلاي مركز استان بدانند و كمك كنند تا خدمات كيفي تري به ساري ارايه شود .

وي با بيان اينكه آثاري كه از ما بجا مي ماند به وجود و اثرگذاري ما دلالت خواهد داشت ، افزود : پس تلاش كنيم تا آنچه باقي مي گذاريم باقيات صالحات باشد .

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري به اقدامات قابل توجهي كه توسط مديران شهري ساري طي سالهاي اخير صورت گرفته اشاره و تصريح كرد : آثاري كه از شوراي شهر و شهرداري ساري بجا مانده اقداماتي تاريخي است چون در مدت كوتاهي بيشترين كارها انجام گرفته است .

وي نهاد شورا را از امتيازات نظام اسلامي برشمرد و افزود : شورا زماني مطرح شد كه جامعه با استبداد اداره مي شد و تمدني وجود نداشت و همه تصميمات بر محور اراده روساي قبايل اتخاذ مي گرديد . در چنين دوراني خداوند از طريق نبي مكرم اسلام مردم را به شور و مشورت دعوت كرد تا به غير از امور وحياني در تمام كارها با هم مشورت كنند.

حضرت آيت ا... طبرسي با بيان اينكه شور و مشورت زمينه ساز اتخاذ تصميمات عاقلانه و خردمندانه مي شود ، اظهار داشت : شوراي شهر مصداق اين توصيه الهي است و بنده همان طور كه قبلا هم عرض كردم از مديران استان و در اين جلسه مشخصا ازمديران محترم آب منطقه اي استان و امور آب ساري مي خواهم با مديران شهري در جهت ساختن شهر خصوصا اجراي فاز دوم بوستان ملل همكاري كنند و اين هم دقيقا از مصاديق شعار سال يعني همدلي و همزباني دولت و ملت خواهد بود كه اميدوارم در همه موارد و زمانها استمرار داشته باشد .

شورا و شهرداري ساري معجزه كردند

وي يادآور شد : ساري از سال ۱۳۰۶ شهرداري دارد و شما مي توانيد كارهاي انجام شده در دو سال اخير را با آنچه  درگذشته صورت گرفت مقايسه كنيد حقيقتا كارهايي كه دراين شرايط نامطلوب اقتصادي كشور انجام داديد شبيه معجزه هست زيرا بدون اخذ وام و كمك دولتي بودجه شهرداري را افزايش داده ايد و با استفاده درست از آن ، پروژه هاي عظيمي را به اجرا در آورديد و اين حاصل اتحاد و همدلي و انسجام شورا و شهرداري است .

نماينده ولي فقيه در استان شورا را مظهر همدلي و همراهي و كار جمعي توصيف كرد و گفت : پروژه بوستان ملل پروژه بزرگي است و اگر همدلي بين شما نبود اين توفيقات بدست نمي آمد . البته كساني سعي كردند اين كار بزرگ را مخدوش كنند اما باز همين اتحاد و انسجام و همزباني ما و شما به آنها اجازه عرض اندام نداد .

وي تاكيد كرد : نگذاريد اين روند مطلوب متوقف شود و به شياطين هم اجازه ندهيد در اين صف فشرده رخنه كنند گرچه مي دانم شوراي شهر و شهرداري ساري اگر در كشور نمونه نباشد يقينا  در استان نمونه هست . ديگران اگر كاري از پيش نبردند به خاطر اين بود كه دچار حواشي شدند ولي شما يكدل بوديد و موفقي شديد .

آيت ا... طبرسي در ادامه از مديران استان و شهرستان خواست اول زيرپاي خود را ببينند و چون درمركز استان بسر مي برند و زندگي مي كنند ، اول خانه خود را بسازند و دوم اين كه يار و مددكار كساني باشند كه در اين راستا تلاش مي كنند زيرا مركز استان امروز ترافيك سنگين  و مشكلات و معضلات ناشي از استقرار بيش از يكصد اداره كل و نهاد استاني را تحمل مي كند . براستي مي شود كه ساري اين حجم سنگين جمعيت و ترافيك و تبعات گسترده و هزينه آن را بدوش بكشد ولي بودجه اش مثل شهرهاي ديگر باشد ؟

ايشان تصريح كرد : از مديران مي خواهم كه اهل كار و تلاش باشند و ببينند مشكل اولويت دار كجاست آن را حل كنند  زيرا با تسبيح زدن مشكل حل نمي شود بايد كار كرد .

خطيب جمعه  مركز استان به فضاي رضايت بخش ناشي از خدمات مطلوب شورا و شهرداري در شهر ساري اشاره كرد وگفت : به چهره مردم نگاه كنيد اين خرسندي و رضايت از مديران شهر در حدي  است كه وقتي بحث كانديداتوري مجلس پيش آمد عده اي مراجعه كردند و گفتند نگذاريد مديران شهر بروند آنها را نگهداريد تا براي شهر كار كنند . حقيقتا اين كه مردم خواستار تدوام خدمت مدير يا مديراني باشند، كم پيش آمده اما امروز در ساري اتفاق افتاده است .

وي از اعضاي شوراي شهر ساري خواست كه همه ۱۳ نفرشان يك فكر شوند و از بازوي اجرايي خود يعني شهردار حمايت كنند .

آيت ا... طبرسي بر ضرورت جذب افراد كارآمد و پرهيز از دفع نيروهاي خوب تاكيد كرد و گفت : اگر شما مديران شهر همديگر را جذب كنيد كسي جرات نخواهد كرد وحدت شما را بشكند .

وي در ادامه از شورا و شهرداري ساري بخاطر نامگذاري پل زغالچال بنام سردار شهيد نوري قدرداني كرد و اظهار داشت : همه شهدا بخصوص شهداي صاحب نام نبايد مهجور بمانند بلكه بالا بردن نام شهيدان جزو فرهنگ ما است و شهدا آبرو و اعتبار ما هستند .

نماينده ولي فقيه در استان امضاء تفاهم نامه همكاري بين آب منطقه اي استان و شهرداري ساري براي ساماندهي تجن را كاري ماندگار توصيف كرد و سپس با اشاره به ۱۳ پروژه اي كه توسط شورا و شهرداري همزمان با ۱۳ رجب افتتاح يا كلنگ زني مي شود ابراز اميدواري كرد در ۱۳ رجب سال آينده به افتخار نام مبارك حضرت علي (ع) ۱۱۰ پروژه در ساري افتتاح شود .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :