تازه ها

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-22:50 کد خبر:5846

موافقان استیضاح آخوندی به 50 نفر رسیدند


نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با نامناسب خواندن عملکرد وزیر راه، گفت: عدد نمایندگان موافق برای استیضاح وزیر به 50 رسیده است.

او همچنین از عملکرد استاندار اصفهان انتقاد کرد و به وزیر کشور اخطار داد که از اگر به این مسأله توجه نشود استیضاح این وزیر از طرف 20 نماینده استان اصفهان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
علیرضا طباطبایی در نطق میان دستور خود، گفت: پیش از این در نطق میان دستور خود در مورد عملکرد منفی وزیر راه در حوزه حمل و نقل هوایی مطالبی را عنوان کردم. متأسفانه این عدم کفایت به حوزه‌های دیگر وزارتخانه نیز گسترش پیدا کرده است. مهمترین مسائل بی‌برنامه بودن در حوزه ریلی، ترابری و مسکن اجتماعی است که اقشار ضعیف را در برمی‌گیرد.
 
او ادامه داد: این مطالب در استیضاحی که همکاران نماینده نوشته‌اند مطرح شده است. در حال حاضر عدد استیضاح‌ کنندگان به 50نفر رسیده است. استدعای من از نمایندگان این است که این وزیر که کفایت ندارد به زودی استیضاح و عزل شود.
 
طباطبایی توضیح داد: 20 نفر از نمایندگان استان اصفهان نامه‌ای را به آقای وزیر نوشتند مبنی بر این‌که مدیر راه و شهرسازی استان فردی است که با پاکدستی خدمت کرده اما دیروز در حرکتی مخفیانه ایشان را عزل کردند. کجای دنیا این‌طور با نمایندگان مجلس برخورد می‌شود؟
 
نماینده مردم نائین از عملکرد استاندار اصفهان نیز انتقاد کرد و افزود: نقش نمایندگان استان اصفهان در اداره امور اصفهان و برنامه‌ریزی بهتر در امور استان نقشی است که اصلاً دیده نمی‌شود. در کدام جلسه برای برنامه‌ریزی و مشورت از نمایندگان استان دعوت شده؟ چرا شورای اداری استان تشکیل نمی‌شود که نمایندگان مسائل خود را در استان مطرح کنند.
 
او ادامه داد: نمایندگان یکی از بزرگترین استان‌های کشور هیچ نقشی در اداره استان اصفهان ندارند. ما در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم. ما ناظر هستیم و باید به حرف ما گوش داده شود.
 
این نماینده مجلس با اشاره به این‌که امسال سال آخر مجلس است، گفت: این بی‌محلی‌ها در حال افزایش پیدا کردن است. باید با وزرا برخورد جدی کنیم. این مخالف فرمایش مقام معظم رهبری نیست. هر وزیری که بخواهد به ارداده ملت احترام نگذارد کفایت اداره امور کشور را ندارد. مگر ما نمایندگان برای خودمان چیزی می‌خواهیم.‌ آیا غیر از این است هر چیزی که می‌خواهیم برای اداره بهتر امور است؟
 
طباطبایی ادامه داد: من 20 نامه به وزیر کشور نوشتم اما حتی یک کلمه هم به من جواب ندادند. ما باید این درد را به چه کسی بگوییم؟ به نمایندگی از همه نمایندگان استان اصفهان به وزیر کشور اخطار می‌کنم که اگر به این بی‌توجهی‌ها ادامه داده شود استیضاح شما از طرف ما 20 نماینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :