تازه ها

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-14:26 کد خبر:5766

مراسم بزرگداشت حكيم عاليقدر جرجاني و روز آزمايشگاه

انعکاس شمال - مراسم بزرگداشت حكيم عاليقدر جرجاني و روز آزمايشگاه در سالن همايش آيت اله كوهستاني دانشگاه علوم پزشكي مازندران برگزار گرديد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان با اشاره به اين كه در بخش خصوصي پيشرفت هاي خوبي در زمينه تجهيز آزمايشگاه ها صورت گرفته است افزود : بايد آزمايشگاه هاي تشخيص طبي در بيمارستان هاي دولتي از نظر امكانات مطابق با پيشرفت هاي علمي تجهيز شده و با استاندارد هاي روز علمي مطابقت كنند.

وي نبود ساماندهي مناسب در بخش خدمات آزمايشگاهي در سطح استان را يكي از مشكلات اين بخش دانست و اضافه كرد : با توجه به پرجمعيت بودن استان مي توان با برنامه ريزي و سطح بندي دقيق بر اساس مناطق بلوك بندي شده در استان سرمايه گذاري خوبي جهت ارتقاء كيفيت خدمات اين بخش انجام داد .

دكتر نيرين نماينده انجمن دكتراي علوم آزمايشگاهي در استان نيزضمن تبريك اين روز گفت : نگرش جامعه از درمان محوري به سلامت محوري سوق يافته و آزمايشگاه ها  براي تشخيص درست و جلوگيري از درمانهاي غيرضروري نقش مهمي را ايفا مي كند.

نماينده انجمن دكتراي علوم آزمايشگاهي در استان با بيان اين مطلب كه خدمت به مردم بالاترين نعمت خداست افزود : با توجه به اينكه مراجعه كنندگان ما قشر دردمند جامعه هستند بايد با اخلاق اسلامي و برخورد مناسب به استقبال آنان برويم .

در ادامه نماينده جامعه آزمايشگاهيان باليني كشور به بيان مشكلات پيرامون جامعه آزمايشگاهيان پرداخت .

همچنين دكتر بابامحمودي طي سخنراني از مقام شامخ حكيم جرجاني تجليل و در خصوص اهميت نقش آزمايشگاه در تشخيص بيماري سخناني ايراد نمود .

در پايان اين مراسم از كاركنان نمونه آزمايشگاهي استان تقدير به عمل آمد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :