تازه ها

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-14:15 کد خبر:5763

حسینیان: مردم نامحرمند، اسراییل محرم؟


عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه بیانیه لوزان ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند، گفت: وزارت امور خارجه باید سریعاً فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند.

روح‌الله حسینیان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه اول اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز ما در مقابل یک تصمیم سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌ایم، ما برای مردم قهرمان ایران یا عزت می‌آفرینیم یا با قبول یک آپارتاید علمی که صدبار بدتر از کاپیتولاسیون است، آن را بر ملت ایران تحریم می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این عرصه یا نام‌مان در ردیف مردان تاریخ‌ساز ثبت خواهد شد یا در ردیف امضا‌کنندگان ترکمانچای و گلستان و واگذاری هرات و بحرین، که مورد لعن و نفرین نسل‌های آینده و شهدا قرار خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمایندگان از وزارت امور خارجه می‌پرسیم چرا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نمی‌کنید؟ چرا علی‌رغم دستور مقام معظم رهبری و درخواست 213 نماینده مجلس از انتشار فکت‌شیت ایرانی خودداری می‌کنید؟

وی ادامه داد: مگر در مذاکرات چه قول‌هایی داده شده است که مردم ایران و نمایندگان مردم نامحرم هستند و آمریکا، اسرائیل، فرانسه و آلمان محرم؟

حسینیان افزود: ما رسماً اعلام می‌کنیم این بیانیه که گزارشی از مذاکرات هسته‌ای ایران است، ایران را از دستیابی به غنی‌سازی صنعتی محروم می‌کند و باعث می‌شود دستاوردها و تولیدات ما نابود و توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌ای که امروز پس از آزمون و خطاهای بسیار به آن دست یافته‌ایم، متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: هیچ تضمینی برای آزادی غنی‌سازی پس از 10 سال در بیانیه نیامده است و در این بیانیه نه تنها غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته نشده، بلکه به شدت حق غنی‌سازی ایران محکوم و تنها یک کاریکاتور مینیاتوری از غنی‌سازی برای ایران به جا مانده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: بازرسی‌های فوق‌برنامه با ابزار پیشرفته جز تحقیر ملت ایران و مراکز قدرت ایران اسلامی چیزی به دنبال نمی‌آورد، مشروط کردن لغو تحریم‌ها به راستی‌آزمایی خطر نابودی زیرساخت‌های غنی‌سازی و بی‌نتیجه ماندن اقدامات و عقب‌نشینی دولت را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان حق نداریم به بهانه تخصصی‌بودن برنامه غنی‌سازی نسبت به قراردادی که در پیش‌رو است، بی‌تفاوت باشیم، گفت: هیات رئیسه مجلس موظف است از متخصصان موافق و مخالف و مسئولان لایق دعوت کند تا بیانیه لوزان را تبیین کرده و نمایندگان مجلس با چشمی باز در این‌خصوص تصمیم‌گیری کنند./

منبع: خانه ملت
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :