تازه ها

دوشنبه 31 فروردين 1394-18:12 کد خبر:5752

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

دو ویژگی برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معنویت و تبعیت از ولایت فقیه

انعکاس شمال - فرمانده سپاه کربلا ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بعد درونی را معنویت  و در بعد بیرونی تبعیت از امام عادل یا همان تبعیت از ولی فقیه دانست.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه کربلا  ویژگی شایسته پاسداران را در ابعاد داخلی و بیرونی ، پرهیزگاری و  ایمان الهی دانست و گفت: در ابعاد  و نماد بیرونی ، منظر سپاه پاسداران  باید در تبعیت از امام عادل که همان تبعیت از  ولی فقیه است تجلی داشته باشد و این بدان معناست که سپاه حرفی را بگوید که ولی فقیه می فرماید، راهی را برود که ولی فقیه نشان می دهد و اقدامی کند که ولی فقیه می خواهد و در واقع تشییع واقعی یعنی همین.
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به چگونگی شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در برهه  حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی جوانان آگاه  همراه مردم مومن ایران ،  در جریان درگیری با عوامل ستم شاهی و طاغوت با نثار خون خود اعلام موجودیت کرده و  انقلاب را به ثمر رساندند، لذا همان موقع برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی و دستاورد های انقلابی و ارزشی آن عملا با انجام فعالیتهای عمرانی، خدماتی، امداد، مسائل فرهنگی، تبلیغی و ... وارد میدان شدند.
سردار بابایی ادامه داد: حضور  نظامی این جوانان در خاموش کردن اختشاشات منافقین مناطق گنبد، خلق کرد ، عرب و ... در آغاز شکل گیری نهال انقلاب، موثر بود  و البته در خلال این عملیاتها، به مسائل آموزشی، فرهنگی، عمرانی ، امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم هم پرداخته می شد که بخش عمده موفقیت ها در این موضوعات است.
بسیجی فعال سپاه کربلا تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  به منظور حفظ ، تعمیق و بسط دادن دستاورد های ارزشی نظام اسلامی  در ایران و جهان دانست و خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره)  با شناختی که از جوانان مومن ، وفادار، جان برکف، همیشه در صحنه، مخلص و ولایتمدار بدست آورد، در دوم اردیبهشت ماه 58 فرمان تاسیس این نهاد مقدس را صادر کرد و جوانان مخلص و مومنی که در اعتلای اهداف نظام اسلامی نفش داشتند رسما آنرا پایه نهاده و فعالیت خود را  برای بقا و بسط ارزشها در جهان ساماندهی  کردند.
وی گفت: با شروع جنگ در سال 59 ، سپاه پاسداران در کنار ارتشیان و بسیجیان میدان داری  کرده و جانانه از   نظام، عزت، ناموس و میهن اسلامی  دفاع نموده و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند و بعد از جنگ هم برخلاف تصور برخی ها که کار و ماموریت سپاه را تمام شده می دانستند، امام راحل  وجود سپاه را در همه زمانها  امری ضروری ، غیر قابل انکار و موثر برای رفع نیازجامعه اسلامی در حوزه های خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، آموزشی، امنیت بخشی و ...  دانست.
سردار بابایی توسعه کارکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پس از جنگ تحمیلی در زمینه های فنی، علمی، سازندگی، اختراعات، پزشکی و ... مهم برشمرد و بیان کرد: وظیفه سپاه  پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی است و با انعطافی که دارد در هر برهه نیاز، مشکل و یا تهدیدی برای نظام اسلامی  پدیدار گردد و سلامت آنرا به خطر اندازد، متناسب با آن  وارد عمل می شود.
 
 
 جشن بزرگ حلول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) در سپاه کربلا
جشن بزرگ میمنت  حلول ماه مبارک رجب المرجب و خجسته زاد روز حضرت امام محمد باقر(ع) شکافنده علم ها،  پایه گذار فرهنگ  تولی و تبری و تشییع اصیل در سپاه کربلای مازندران برگزار شد.   
خبرگزاری بسیج مازندران،   با آغاز ماه رجب المرجب و سالروز میلاد پنجمین امام همام حضرت باقرالعلوم(ع) پاسداران، بسیجیان و سربازان  ستادی سپاه کربلای مازندران پس از اقامه نماز ظهر با مولودی خوانی بسیجی فعال حسینعلی رضایی  به سرور پرداخته و این دو تقارن مبارک را به همدیگر شاد باش گفتند.
 در این جشن حجه اسلام والمسلمین غلامی  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، با برشمردن فضائل ماه رجب المرجب  بجا آوردن نمازهای مستحبی در این روز،استغفار گفتن و صلوات فرستادن بی شمار برمحمد و آل او را  از فضیلت های تاکید شده دانست.
 قرائت دسته جمعی دعای ماه رجب المرجب و توزیع پذیرایی از کارکنان سپاه کربلا در انتها از برنامه های روز میلاد آن امام (ع) بوده است.
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :