تازه ها

دوشنبه 31 فروردين 1394-15:53 کد خبر:5743

مسئول ستاد هماهنگي و نظارت بركانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مازندران:

قرآن كتاب تشريفات نيست

انعکاس شمال - مسئول ستاد هماهنگي و نظارت بركانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مازندران گفت : قرآن کتاب زندگی و قانون می باشد کتاب تشریفات نیست.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی وهنری مساجد مازندران محمد فوقی، مسئول ستاد هماهنگي و نظارت بركانون هاي فرهنگي و هنري استان در آئين تجليل از خادمين طرح تلاوت نور كه در اردوگاه شهداي خرماكلا برگزار شد، با اشاره به اينكه در روز قيامت با توجه به فرموده رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) مسجد، اهل بيت (عليهم السلام) از مردم شكايت مي كنند، عنوان داشت: به فرموده قرآن يكي ديگر از شاكيان روز قيامت، پيامبر اسلام به جهت مهجوريت و غربت قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و قانون است، افزود: قرآن شده وسیله تفال و تشریفات واين كتاب الهي را تنها بر سر سفره عقد، مجلس ختم و در سفر به همراه داریم و از قرآنی که باید راه‌گشای ما در زندگی باشد، به‌درستی استفاده نشده است.

فوقي بيان داشت: مهجوريت قرآن اين است كه هنوز قرآن كتاب زندگي ما نشده و به جاي اينكه از قرآن نور بگيريم از قرآن پول مي گيريم و برروي اشياء نظير برنج و مس آيات قرآن را حك مي كنيم.

وي با بیان اینکه مهجوریت قرآن آنجاست که مرکز نزول قرآن مكه و مدينه شده مركز توطئه عليه اسلام، شيعيان و مسلمين، تصريح كرد: قرآن ما را دعوت به وحدت می‌کند اما توطئه هاي برخی از كشورها موجب تفرقه بين مسلمانان شده است.

فوقي با بيان اينكه بسياري از مسلمانان نمي توانند درست قرآن را قرائت كنند، اظهار داشت: اما كمتر از 10 درصد مردم ما می‌توانند بدرستي قرآن را قرائت كنند؛ افرادي هم قرآن مي خوانند اما آداب آن را رعايت نمي كنند و همان مقدار كه قرآن قرائت مي كنند تفسير و معني را مورد توجه قرار نمي دهند كه بايد براي اين مهم انديشيد.

وي با بيان اينكه بسياري از خانواده ها هزينه هاي زيادي را صرف كلاس هاي كنكور مي كنند اما براي كلاس قرآن كمتر هزينه مي كنند، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی را از مساجد جدا نکنید و در راس فعاليت هاي مسجدي از وجود روحاني بهره بگيريد تا گروه فرقان ها ظهور نكنند و شهيد مطهري ها و مفتح ها تقديم اسلام نشوند.

فوقي با اشاره به اينكه فعاليت هاي متعدد دستگاه هاي مختلف در خصوص قرآن موازي كاري نيست و هرچه در زمينه قرآن كار شود، اندك است، تاكيد كرد: مربيان كلاس هاي قرآني در عين حال كه صوت، ترتيل، مفاهيم و ترجمه قرآن را تدريس مي كنند بايد عمل به قرآن را مورد توجه قرار دهند.

وي با بيان اينكه مسجد راه آشنايي با قرآن، اهل بيت(عليهم السلام)، پيامبر اسلام و معرفت نسيبت به پروردگار است، خاطرنشان كرد: هرگونه فعاليت قرآني بايد در مسجد برگزار شود.

فوقي با بيان اينكه طرح تلاوت نور به اين جهت در مساجد راه اندازي شد كه فعاليت هاي قرآني منحصر به ماه رمضان نشود، افزود: طرح تلاوت نور یکی از برنامه های قرآنی موفق که از سال 79 با حضور عموم مردم بعد از اقامه نماز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در طول سال اجرای می شود، اذعان داشت: طرح تلاوت نور در  يكهزار و 700 مسجد مازندران درحال برگزاري است.

فوقي، بيان داشت: طبق آیات و روایات، تلاوت قرآن باید همراه با تفکر، تدبر و عمل همراه باشد كه در اين راستا ائمه جماعات مساجد مجري اين طرح آيات تلاوت شده را در 900مسجد استان، تفسير مي كنند.

لازم به ذکر است که آئين تجليل از خادمين طرح تلاوت نور كه در اردوگاه شهداي خرماكلا برگزار شد، با پرسش و پاسخ از رضا رضا زاده حافظ كل قرآن پايان يافت.

 به گزارش انعکاس شمال، رضا رضازاده از شش سالگي به مدت 3سال توانست معجزه رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) را حفظ كند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :