تازه ها

دوشنبه 31 فروردين 1394-1:20 کد خبر:5735

رئيس اتاق بازرگاني، کشاورزي و صنايع و معادن مازندران:

آستراخان و باتومي پايگاه صادراتي استان شود

انعکاس شمال - رئيس اتاق بازرگاني، کشاورزي و صنايع و معادن مازندران گفت: بايد موانع فراروي صادرات به باتومي گرجستان و آستراخان روسيه رفع شود و اين کشورها به عنوان پايگاه صادراتي استان تبديل شوند


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي اتاق بازرگاني مازندران، عبدا.. مهاجر در نشست مشترک سرکنسول هاي جمهوري اسلامي ايران در آستراخان روسيه و باتومي گرجستان افزود: حمل و نقل، ترانزيت کالا و نداشتن بانک ايراني در گرجستان از جمله مشکلات است.

وي گفت: ايجاد بيمه مشترک براي تضمين معاملات و جبران خسارت بيمه کردن براي نقل و انتقال کالا از جمله مسائل است.

مهاجر بيان داشت: گرجستان ظرفيتهاي خوبي در بخش فني و مهندسي و ديگر زمينه ها دارد و مي تواند به عنوان پايگاهي براي محصولات استان مازندران تبديل شود.

رئيس اتاق بازرگاني مازندران با بيان اينکه ورودي به بازارهاي گرجستان از جمله اهداف است گفت: بايد موانع فراروي صادرات به اين کشور رفع شود.

وي با بيان اينکه ميزان صادرات به کشور قابل قبول نيست، يادآور شد: اگر قرار باشد منافع صادرکننده تامين شود بايد موانع فراروي رفع شود زيرا استان مازندران نيز قابليت زيادي دارد و مامي توانيم کالاهايمان را در کشورهاي هدف عرضه کنيم.

رئيس اتاق بازرگاني مازندران با تاکيد بر ايجاد فضاي مناسب در کشورهاي هدف خواستار رفع مشکلات شد.

 

برگزاري نمايشگاه مازندران در آستراخان

 

محمد محمدپور رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نيز برگزاري نمايشگاه ها تسهيل در رفت و آمد تجار و بازرگانان به باتومي گرجستان و آستراخان را مهم دانست و گفت: برگزاري نمايشگاه مازندران در آستراخان تصويب شد.

وي با تاکيد بر توسعه رفت و آمد بين استانهاي مرزي کشورهاي همجوار گفت: بايد پروژه هاي مشخصي بين تجار تعريف شد تا اتاقهاي بازرگاني بتوانند در بخش هاي مختلف از اين طرح ها حمايت کنند.

وي خواستار حمايت از محصولات کشاورزي ضروري دانست و گفت: بزرگترين دغدغه برقراري تجارت دريايي بين آستراخان، اميرآباد و بندر نوشهر است.

محمدپور يادآور شد: روسيه نيز به کريدور مسير سبز اعتقاد دارد و اميدواريم توانمنديهاي استان مازندران به چند زبان در وب سايت هاي مدنظر معرفي شود.

وي گفت: بخش خصوصي علاقمند است که دروازه گرجستان به روي محصولات مازندران باز شود و بايد موانع فراروي اين بازار برطرف شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :