تازه ها

يکشنبه 30 فروردين 1394-14:29 کد خبر:5732

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري خبر داد:

برگزاري ششمين جلسه پروژه مدرسه در مزرعه سياه ريشه در دودانگه ساری

انعکاس شمال - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از برگزاري ششمين جلسه پروژه مدرسه در مزرعه سياه ريشه در دودانگه خبر داد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد از برگزاري ششمين جلسه پروژه FFS سياه ريشه با موضوع آفات سياه ريشه (سيب) با حضور شركت تعاوني فراسام دودانگه و هجده نفر از كشاورزان منطقه در شرايط مزرعه خبر داد.

قاسم نژاد افزود: در اين دوره مدرس دوره با بيان اينكه به هر موجود زنده اي كه به درخت و محصول آسيب برساند آفت گفته مي شود زمان سمپاشي را در زمستان براي سياه ريشه 3 دوره با سم اكسي كلرور مس در نوبت اول 15 بهمن، نوبت دوم اول اسفند و نوبت سوم 15 اسفند اعلام کرد كه اين 3 نوبت براي تمام درختان سياه ريشه مي باشد.

وي گفت: براي درختان سيب مي توان از روغن ولك به ميزان 10 تا 15 ليتر در 100 ليتر آب استفاده نمود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری توصيه كرد: از حشره كش ها ( كنه كش ها مانند ارتوس، سفيرون و آپلاود) از 15 اسفند تا اول فروردين به عنوان سمپاشي پيشگيرانه ( پس از پايان سم پاشي با اكسي كلرور مس) استفاده گردد.

وی افزود: هفته اول پس از باز شدن شکوفه ها استفاده از حشره كش ديازينون و كنه كش اورتوس يا آپلاود نيز توصيه مي گردد.

وي همچنين بر رعایت موارد بهداشتی نظير شستن سم پاش، لانس و وسايل همراه سمپاشي و رعايت ايمني فرد سمپاش تاکید کرد.

 

اجراي مرحله دوم عمليات اصلاح نژاد و اسفنج گذاري در دامداري مجتمع دامپروري مازند دام سبز


طهمورث قاسم نژاد طي گفتگويي از اجراي مرحله دوم عمليات اسفنج گذاري تعداد پنجاه راس از دام هاي مولد گوسفند در مجتمع دامپروري چهار هزار راسي مازند دام سبز در روستاي قاديكلا اين شهرستان خبر داد.

وي افزود: به منظور استفاده بهينه از قوچ هاي نر رومانوف مقرر شد در طي مراحل مختلف پس از اسفنج گذاري و دوازده روز پس از آن خروج اسفنج و تزريق هورمون نسبت به آماده سازي دام براي همزماني فحلي صورت گرفته و پس از 48 ساعت قوچ هاي رومانوف كه تغذيه كاملي را در طي زمان استراحت دريافت كرده اند به تعداد 8 راس در بين گله گوسفند مولد رهاسازي شده تا شرايط  براي جفتگيري فراهم گردد.

وي همچنين گفت: براي ايجاد همزماني فحلي، خوراك و آب دام هاي مولد به ترتيب 24 ساعت و 12 ساعت قبل از شروع قطع مي شود.

قاسم نژاد تصريح كرد: عمليات اصلاح نژاد بر اساس قرارداد در سال 94 به تعداد دويست راس دام مولد در طي دوره هاي مختلف و طبق جدول زماني اعلام شده در اين مجتمع اجرایی خواهد شد.


نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :