تازه ها

شنبه 23 مهر 1401-23:55 کد خبر:51465

مدیر کل پست استان مازندران:

600 هزار مکان روستایی نشانی پستی ندارند

انعکاس شمال - محسن بخشی مدیر کل پست استان مازندران گفت: هم اکنون بیش از 600 هزار مکان روستایی مازندران فاقد نشانی و هویت پستی هستند.


به گزارش انعکاس شمال، محسن بخشی مدیر کل پست استان مازندران که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پست در جمع خبرنگاران استان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: سالانه 11 میلیون بسته پستی جا بجا می شود.

وی در ادامه با گلایه از برخی از نهاد ها که خودپستچی هستند، گفت: شهرداری ها، مخابرات، اداره آب ، برق، گاز ، امور مالیاتی و... از این جمله اند که اینگونه اقداات باعث کاهش امنیت اجتماعی می شود.

بخشی هم چنین با تاکید بر این نکته که در هیچکدام از کشورهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه به اندازه ایران نهادهای خودپستچی وجود ندارد، گفت: در اغلب کشورهای دیگر دنیا این خدمات تنها از طریق اداره پست انجام گرفته و هیچ کس جز ماموران پستی اجازه سرزدن به خانه های مسکونی را ندارد.

 

*استفاده از ظرفیت پست کاهش آسیب های اجتماعی

روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  نیز در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت پست دارای اثرگذاری های کلان و متعدد در سطح اجتماعی است، گفت: استفاده از ظرفیت پست برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین ارتقا امنیت ضروری است.

وی افزود: امروز خوشبختانه صنعت پست کشور متناسب با رشد تکنولوژی و علم توانسته خود را بروزرسانی کند و در قواره کشورهای توسعه یافته خدمات دهد.

وی با اشاره به برخی محدودیت ها و عقب ماندگی ها، بر همراهی نهادهای دیگر جهت کمک به مجموعه پست تاکید کرد و گفت: رشد علم و تکنولوژی نیاز به حوزه پست را در دیگر بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی افزایش داده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: استان مازندران نیازمند تعمیق بیشتر خدمات پستی است و برای این منظور استاندار مازندان نیز به طور جدی برای گسترش دامنه خدمات پستی و کیفیت بخشی به این حوزه اهتمام جدی دارد.

سلگی همچنین بر شناسایی اماکن فاقد آدرس و هویت پستی تاکید کرد و افزود: تمامی توان استان برای این مسئله و کاهش عقب‌ماندگی‌ها استفاده خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :