تازه ها

چهارشنبه 16 شهريور 1401-21:17 کد خبر:51463

ضرورت اصلاح قوانین عفاف و حجاب در کشور


،انعکاس شمال: مهرداد محمدی در جمع خبرنگاران به تبیین طرح جامع عفاف و حجاب پرداخت.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ فروردین ماه امسال طرح جامع عفاف و حجاب در حال اجرا است، اظهار کرد: اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور آسیب‌شناسی، اصلاح طرح گذشته و عدم تنش‌زایی است.

محمدی افزود: دشمن با اجرای طرح‌های مختلف به دنبال ابتذال فرهنگی و بدحجابی در کشور است تا از این طریق به اهداف دیگر خود برسد.

وی با بیان اینکه با مردمی‌سازی به حفظ ارزش‌های نظام می‌پردازیم، تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب گام‌ به گام و مستمر ابتدا در کلان شهرها به صورت منطقه‌ای و محلات اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران حمایت قانونی و حاکمیتی را در اجرای طرح عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پشتوانه‌های اصلی دانست و ادامه داد: ضرورت اجرای طرح عفاف و حجاب به تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های دولتی، غیردولتی و بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی قوانین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید اصلاح شود، یادآور شد: لازم است کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و قضایی چند بند به قوانین موجود اضافه کنند تا راهبری طرح به درستی اجرا شود.

محمدی با اعلام اینکه در اجرای طرح جدید عفاف و حجاب، بدحجابی جرم محسوب نمی‌شود بلکه تخلف تلقی شده و فرد متخلف جریمه خواهد شد، گفت: رسانه‌های معاند  مسائلی را در خصوص جرایم بدحجابی مطرح کرده‌اند که درست نیست؛همه به دنبال جرم انگاری هستند در حالیکه ما رعایت نکردن عفاف و حجاب را تخلف می‌دانیم.

وی خواستار شد تا تخلف بدحجابی در قانون مشخص شود.

به گفته محمدی، ۱۶ دستگاه دولتی متولی زمینه‌سازی و اجرای درست عفاف و حجاب هستند؛ لازم است این طرح خوانده و مورد نقد و بررسی قرارگیرد تا به قانون تبدیل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه اجرای طرح عفاف و حجاب امنیت اخلاقی و اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند، افزود: حجاب ارزش اجتماعی است؛ در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در سه سطح ارزیابی شدند.

*حجاب واجب شرعی

زهرا رضایی مسؤول اداره عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز با اشاره به اینکه حجاب واجب شرعی است و حدود آن در قرآن تاکید شده است، اظهار کرد: زیر پا گذاشتن حجاب توهین به فرامین قرآن است.
وی افزود: اگر به حجاب نه بگوییم و بی‌حجابی رونق یابد به دنبال آن باید پذیرایی ازدواج سفید، همجنس‌گرایی، ازدواج با حیوانات و به منجلاب رفتن عفت عمومی و ارزش‌های دینی باشیم.

مسؤول اداره عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه کار اجرایی باید توام با کار فرهنگی باشد، یادآور شد: برای اعتمادسازی جامعه طرح عفاف و حجاب در گام نخست از دستگاه‌های دولتی شروع شد.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع عفاف و حجاب در ۱۱ گام نوشته شده است و دارای ضمانت اجرایی است، گفت: مجری طرح عفاف و حجاب به طور مستقیم با فرد خاطی روبه رو نمی‌شود بلکه با زبان ملایم به ارشاد می‌پردازد.

رضایی افزود: جریمه اجرا نشدن طرح عفاف و حجاب برای دستگاه‌های دولتی حذف و کاهش بودجه رفاهی آن دستگاه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :