تازه ها

دوشنبه 7 شهريور 1401-16:0 کد خبر:51454

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران عنوان کرد؛

رشد ۱۲ درصدی بیمه‌شدگان فعال مازندران

انعکاس شمال - محمد ابراهیمی مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران درحال حاضر تعداد بیمه‌شدگان فعال استان حدود ۸۳هزار نفر بوده که در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم قریب به ۱۲درصد رشد داشته است.


انعکاس شمال: محمد ابراهیمی مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد اعضای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان ۱۲۰هزار و ۳۳۹ نفر بوده که با افزایش ۱۲درصدی به ۱۳۴هزار و ۶۳۹ نفر رسیده است.

وی افزود: درحال حاضر تعداد بیمه‌شدگان فعال استان حدود ۸۳هزار نفر بوده که در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم قریب به ۱۲درصد رشد داشته است.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران بیان کرد: میزان وصول حق بیمه در استان به بیش از ۸۷میلیارد ریال در ماه رسیده که این میزان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۴۲درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی اضافه کرد: تعداد مستمری‌بگیران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان مازندران تا پایان تیر ماه سال جاری ۶هزار و ۵۹۱ بیمه شده بوده است.

وی یادآور شد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در استان ۹۳ میلیارد ریال وصول حق بیمه صورت گرفت که این رقم در مقایسه با دی ماه همین سال ۱۳.۸ درصد و نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۴۹.۸ درصد رشد داشت.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران بیان کرد: در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در استان قریب به ۸۲ میلیارد ریال وصول حق بیمه صورت گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴۵ درصد رشد داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه کارهای زیربنایی در دستور کار داریم، افزود: مازندران دارد ویژه کار می‌شود که انصافا همه پای کار هستند و  توقع داریم رسانه‌ها کمک‌کننده همه افراد باشند که هیچ بیمه‌ای ندارند.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰هزار نفر بالا ۱۸ سال زیر ۵۰ سال هستند در استان زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، تصریح کرد:  امروز شاهد این هستیم طی سه روز حکم بازنشستگی صادر می‌شود.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با اشاره به انجام مکانیزه  اقدام بزرگی بوده که مردم را از سردرگمی نجات داد، اظهار کرد: مازندران به‌عنوان استان پایلوت برای بیمه قالی‌بافان استان انتخاب شد که قالی‌بافانی بیمه آنان قطع شد زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه نقل و انتقالات بیمه‌ای از مهم‌ترین اقدامات بود، یادآور شد: هزینه کفن و دفن هم پرداخت می‌کنیم و همچنین خرید خدمت سربازی از مهم‌ترین اقدامات بود.

وی بیان کرد: برای کارگران ساختمانی و مشاغل فصلی تفاهم‌نامه منعقد کردیم تا این قشر را تحت پوشش قرار دهیم تا از یارانه برخوردار شوند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با اشاره به استقرار دفاتر خدمات بیمه‌ای در روستاهای استان، گفت: مردم با مراجعه به نزدیکترین دفتر بیمه‌ای محل سکونت از خدمات بهره‌مند شوند.

ابراهیمی بیان کرد: ۲۴۲ کارگزاری در استان داریم که منفعل هستید و کار اساسی در این زمینه این بود که به ۸۰ دفتر فعال رسیدند.

وی با اعلام اینکه مازندران از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: جایگاه مازندران از ۳۱ به رتبه اول رسیده است که جای تقدیر دارد.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم خادم مردم در بیمه روستایی هستیم، یادآور شد: افتخار می‌کنیم این حجم از فعالیت‌ها را در استان با ۱۰ پرسنل انجام می‌دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه هر جا اتفاقی افتاد در کنار مردم بودیم و هستیم، افزود: در بحث سیل خدمات خوبی در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفت و یک ریال اعتبارات دولتی استفاده نکردیم.

وی بیان کرد: فراخوان جدی کارگزاری دادیم قرار نیست اضافه کنیم قرار است از ظرفیت معتمدان محلی در شهرستان‌های استان استفاده کنیم.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران درباره مشکل بیمه خبرنگارانی که زیر پوشش بیمه نیستند، گفت: قرار بر این شد دفترچه‌های درمان را تجمیع کنیم و ابتدای هر سال این اعتبار  را ماهانه به بیمه سلامت پرداخت می‌کنند تا روستاییان و عشایر دفترچه درمان دریافت کنند و این خدمت درحال انجام است که الان باتوجه به حذف شدن دفترچه با کد ملی ارائه می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :