تازه ها

پنجشنبه 26 خرداد 1401-14:26 کد خبر:48456

اولتیماتوم استاندار به مدیران درباره تعیین‌تکلیف مدیران میانی

انعکاس شمال - استاندار مازندران با بیان اینکه الویت اول ما به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است و تمام تلاش‌مان را باید انجام دهیم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم؛ گفت: برخی از افراد در دستگاه‌ها اداری انگیزه ندارند اما هنوز متاسفانه تعیین تکلیف نشدند؛ چرا این همه وقت تلف می‌کنید...


سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی و دولتی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور برای استان‌ها یک موهبتی است، چرا که اعتبارات این سفر تماما تخصیص می‌باید.

وی افزود: خوشبختانه در حالی که در اسفندماه میزبان سفر رئیس جمهور بودیم تا 29 فروردین‌ماه، نخستین تخصیص‌ها به مازندران آغاز شد و این اعتبارات موجب حرکت رو به جلو استان شد.

*مدیران دستگاه‌ها مسئول نخست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور هستند
استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌ها تقریبا در استان آغاز شده است و به ضرورت این موضوع باید عرض کنم که مدیران دستگاه‌ها، مسئول اول پیگیری مصوبات سفر هستند و باید روزانه این موضوع را پیگیری کنند تا بتواند تخصیص بیشتری را برای دستگاه خود اخذ کند.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: از آن‌سو اگر نارسایی هم باشد ما مدیر دستگاه را می‌شناسیم و نمی‌پذیریم که مدیران عدم تخصیص را به گردن سایر دستگاه‌ها بیندازند.

*اولویت اول ما به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است
حسینی‌پور با بیان اینکه متاسفانه پروژه‌ای در این استان داشتیم که 20 سال راکد بوده است اما به برکت این سفر این پروژه، راه افتاده است؛ تاکید کرد: الویت اول ما به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است و تمام تلاش‌مان را باید انجام دهیم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام که به‌عنوان نماد ضعف مدیریتی در جلوی انظار عمومی قرار دارد را به اتمام برسانیم.

وی عنوان کرد: در همین استان یک پل وجود دارد که پس از یک دهه یک بخشی از آن ساخته شد و در ادامه سال‌های سال در مقابل چشمان مردم رها شد و تبدیل به یک خاطره بد و منفی در اذهان مردم شد.

*فرمانداران باید تمامی پروژه‌های محدود خود را روزانه پیگیری کنند
استاندار مازندران، افزود: در هیمن بازدید اخیر از شهرستان فریدونکنار یک پلی را مشاهده کردیم که طی 13 سال بخشی از ان ساخته شد و در ادامه مرحله به مرحله بخشی دیگری از آن و در یک مقطعی حتی افتتاح شد و باز هم رها شد و دارای مشکل فنی است و این اشکال دارد که پس از این همه صرف زمان و اعتبار نتوانیم از آن استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: فرمانداران باید تمامی پروژه‌های در محدوده خود را پیگیری کند و نباید بگوید متولی این پروژه فلان دستگاه است؛ در هر شهرستانی فرماندار آن باید پروژه‌های شهر را پیگیری و نظارت کند و دستگاه‌ها هم موظف هستند مرحله به مرحله، پیشرفت کار را به فرمانداران گزارش کنند.

*اولتیماتوم استاندار به مدیران در خصوص تعیین تکلیف مدیران میانی
حسینی‌پور با بیان اینکه دو عنصر ضعف اصلی ما در استان است که یکی بحث خود مدیریت و دیگری نظارت است، مدیریت‌ها باید متحول شود؛ گفت: برخی از افراد در دستگاه‌ها اداری انگیزه ندارند اما هنوز متاسفانه تعیین تکلیف نشدند و ما بارها به مدیران دستگاه‌ها نسبت به تعیین تکلیف این نفرات تذکر دادیم اما گویی باید مسیر دیگری را در پیش بگیریم.

وی ادامه داد: گزارشی که از دستگاه‌ها گرفته‌ام گزارش خوبی نیست و خیلی از مدیران میانی ما بی انگیزه‌اند، چرا که نمی‌دانند ماندگارند و یا تودیع خواهند شد؛ خوب تعیین تکلیف کنید و اگر مدیری ماندگار است ابلاغش را صادر کنید و اگر هم قرار است نباشد خوب تعیین تکلیف کنید چرا این همه وقت تلف می‌کنید.

*بنای اصلی توسعه استان بر مبنای جذب سرمایه‌گذار است
استاندار مازندران، مطرح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور کلید بازگشایی تمامی پروژه‌های استان است و همه دستگاه‌ها موظف هستند که به طور مشخص روی این موضوع وقت بگذارند تا هر چه سریعتر این بودجه‌ها، جذب استان شود.

مقام عالی دولت در استان، متذکر شد: بنای اصلی ما در توسعه استان جذب سرمایه بخش خصوصی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی است، اما مدیران دستگاه‌ها بدانند که این بودجه سفر استانی رئیس جمهور، بودجه‌ای نیست که نیاز اساسی دستگاه‌ها را تامین کند لذا باید تمام انرژی و وقت خود را صرف جذب سرمایه‌گذار کنیم و در این راستا باید بستر امنی برای آنان فراهم کنیم.

* نباید هیچ دستگاهی با سرمایه‌گذار، سربالا صحبت کند
حسینی‌پور اذعان کرد: دستگاه‌ها وظیفه ندارند که با سرمایه‌گذاران، سربالا صحبت کنند و ماباید در این شرایط سخت، منت سرمایه‌گذاران را بکشیم؛ نه اینکه متاسفانه شاهد برخی رفتارها نظیر چند مورد اخیر از سوی برخی‌ها باشیم که گزارش آن به دستگاه نظارتی جهت بررسی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 17 هزار و 800 میلیارد مصوب سفر رئیس جمهور برای آن بود که خلأ تنفس اولیه تا جذب سرمایه‌گذاری را بتوانیم پر کنبم اما اصل سرمایه‌گذاری آن است که بخش خصوصی را در پروژه‌های مهم اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعت استان، جذب کنیم.

استاندار مازندران، گفت: ما با بودجه دولتی نمی‌توانیم استان را بسازیم و لذا استانی که دارای این همه پتانسیل و مواهب الهی است باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، حداکثر بهره را ببرد.

*مدیران با گرایش جذب بودجه دولتی خداحافظی کنند
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه باید مدیران ما با نگرش و گرایش جذب بودجه دولتی که دردسرهای خاص خودش را نیز دارد، خداحافظی کنند؛ افزود: بخش خصوصی به دلیل شرایطی که در مقایسه با بخش دولتی دارد می‌تواند موفق‌تر عمل کند چرا که بخش خصوصی قدر پولی که هزینه می‌کند را می‌داند اما در بخش دولتی چنین نیست.

حسینی‌پور اعلام کرد: متاسفانه 15 تا 20 سال است که با اعتبار دولتی در کلاردشت یکی از بزرگترین واحدهای تولید ماهی با 300 حوضچه احداث شد اما سال‌های سال است که رها شده است و بسیار متاسف شدم و قطعا اگر این پروژه در اختیار بخش خصوصی بود نمی‌گذاشت چنین اتفاقی رقم بخورد.

وی یادآور شد: امیدواریم با همت مدیران دستگاه‌های استانی شاهد تلاش جهادی برای مردم باشیم و قطار توسعه در پروژه‌ها، با سرعت بیشتری به حرکت بیاید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :