تازه ها

چهارشنبه 18 خرداد 1401-19:23 کد خبر:48453

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی دولت در آزادراه تهران شمال

انعکاس شمال - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در آزادراه تهران شمال ۲هزار میلیارد تومان توسط دولت و بنیاد مستضعفان هزینه شد و حجم عظیمی از کار در منطقه دو آزادراه که منتهی به مازندران می‌شود، درحال انجام است.


انعکاس شمال: خیرالله خادمی در مراسم عملیات اجرایی پروژه چهارخطه سازی و بهسازی محور کلاردشت به مرزن آباد اظهار کرد: در کنار اینکه در بخش راه‌ شهرسازی بار سنگینی در بحث وظایف در دولت خدمت‌گزار ازجمله تولید ۴میلیون مسکن برعهده داریم.

وی افزود: تامین مقدمات این تعداد مسکن و اجرای این پروژه وقت زیادی را از وزارت‌خانه می‌گیرد اما در کنار این کار بزرگ باز اتفاقات خوبی در بخش حمل و نقل دارد صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در کل کشور حدود ۳هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید آن هم در گره‌های سخت ازجمله ۷۰۰ کیلومتر  مسیر ریلی چابهار به زاهدان که نزدیک به ۳۵ کیلومتر تونل و پل دارد، در دست اجرا داریم.

این مسوول تصریح کرد: در بخش آزادراه یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر آزادراه در حال اجرا داریم و پیمانکار دارد کار می‌کند.

خادمی در بخش بزرگراهی و راه اصلی، اضافه کرد: ۶هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در حال اجرا داریم و نزدیک به ۸۰۰ قرارداد پیمانکاری به‌صورت ملی در این پروژه‌ها فعال هستند و در مجموع بزرگراه‌ها ما حدود ۲۰هزار کیلومتر است.

وی با اعلام اینکه حجم عظیمی از پروژه‌های زیرساختی کشور در کنار بار سنگین سایر بخش‌ها درحال انجام است که واقعا اتفاقات خوبی در آینده در این بخش‌ها خواهیم داشت، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل در استان مازندران تردد اصلی از جنوب به شمال است که تنها در این استان ۶ راه اصلی از مرکز به سمت آستان داریم که ۵ راه اصلی ترافیک ملی و یک راه ترافیکی محلی در آن جریان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یان کرد: هر کدام از این راه‌ها بالای ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؟ چراکه عبور از البرز مستلزم راه‌سازی سنگینی آیت برای هر کدام از آزادراه‌ها برنامه داریم اما اولویت‌بندی شده است تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

این مسوول  با اشاره به اینکه سال گذشته در آزادراه تهران شمال ۲هزار میلیارد تومان توسط دولت و بنیاد مستضعفان هزینه کردیم و حجم عظیمی از کار در منطقه دو آزادراه که منتهی به مازندران می‌شود، درحال انجام است.

خادمی با اشاره به اینکه کارهای سنگین و پرهزینه‌ای در بحث جاده‌ها درحال انجام است، تصریح کرد: در ارتباط با پروژه‌های محورهای کندوان و هراز در قالب پروژه‌های تهاتر نفتی پیش‌بینی کردیم و امیدواریم امسال بتوانیم کار فوق‌العاده‌ای در این محورها از محل تهاتر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: دو پروژه آزادراه در استان مازندران در دستور کار قرار دارد یک پروژه شروع شده ولی فعال نیست یکی شروع نشده و باید فعال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد پروژه قائم‌شهر به ساری تملکات انجام شده و در برنامه کاری ما است که باید با سرمایه گذار برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

این مسوول اظهار کرد: در محور کناره طرح به صورت بلوار در دستور کار قرار دارد که در استان‌های مازندران و گیلان انجام شده اما کنارگذر انجام نشده که دو مشکل  تملک بسیار سخت اراضی و هزینه‌بر بودن دارد که لازم است در بحث تملک پیگیری لازم صورت گیرد.

خادمی یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به مازندران همه این مسائل پیش‌بینی شده که براساس این تعهدات اجرایی برای استان برنامه‌ریزی شود تا به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در مازندران، خاطرنشان کرد: البته این مهم برنامه کلانی دارد که امیدواریم در جهت رونق اقتصادی منطقه داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بهسازی جاده‌های براساس اولویت استان خواهد بود، یادآور شد: موضوع مهم رفع معارض و تملکات در بخش جاده‌ای است تا بتوانیم منایع را پای کار بیاوریم.

خادمی در پایان گفت: عملیات اجرایی قطعه اول پروژه چهارخطه و بهسازی محور مرزن آباد-کلاردشت موجب نوسازی و بهسازی مسیر و همچنین افزایش سرعت طرح در این محور خواهد شد.

اجرای طرح ملی چهار خطه کردن مسیر مرزن‌آباد - کلاردشت که در سفر استانی رییس جمهور به مازندران مصوبه گرفت، امروز پس از سال ها توقف؛ با حضور میدانی استاندار مازندران، معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم نوشهر، کلاردشت و چالوس در مجلس، معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار کلاردشت آغاز شد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه منطقه کلاردشت می‌تواند به عنوان هاب گردشگری استان و کشور باشد، گفت: طبیعت این منطقه بی نظیر و منحصربفرد است.

وی با اظهار اینکه هنوز نتوانستیم کلاردشت را در سند آمایش کشور تبیین کنیم، گفت: در برخی از دولت‌ها توجه خاص و ویترینی به منطقه کلاردشت شد ولی از نظر ماهیتی توجهی به آن نشده است.

وی تصریح کرد: توسعه اصلی منطقه کلاردشت و راه آن در اولویت دولت قرار گرفت زیر کلاردشت متعلق به تمام کشور است و در ایام نوروز مسافران ۳۲ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های پوز، کارت کشیدند.

قرار است در فاز نخست اجرای این طرح ۴.۸ کیلومتر از این مسیر از کلاردشت به « اسپندکلا » تعریض و چهارخطه شود.

در مجموع این مسیر ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد که برای تعریض آن سه فاز تعریف و یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ساخت، تملک و خریداری اراضی حریم ۲۰ متری برآورد شده است.

برای فاز نخست این طرح ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ میلیارد تومان آن از محل سفر استانی رییس جمهور تامین شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :