تازه ها

دوشنبه 9 خرداد 1401-13:4 کد خبر:48434

کیفیت واتقان آرا مورد توجه قرارگیرد


ششمین جلسه نقد وبررسی آراء دادگستری استان مازندران با حضور رییس کل دادگستری استان مازندران، اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و وکلا و کارشناسان و سایر صاحب نظران به همت معاونت منابع انسانی وفرهنگی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین اکبری درششمین جلسه نقد آراء که در دادگستری مازندران برگزار شدگفت: همانگونه که رئیس محترم قوه قضائیه  در زمینۀ ضرورت اتقان آرای قضایی و توجه آن به‌ عنوان یکی از عوامل تحول و تعالی قوه ‌قضائیه تاکید دارند و ما نیز باید شاخص‌های رأی متقن را مدنظر قرار دهیم تا زمینه‌ساز احقاق حق در رسیدگی‌ها و جلب رضایت مردم باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه اظهار داشت: این نشست ها، با هدف ایجاد رویه‌های واحد قضایی و اتقان آراء برگزار می شودکه می تواند زمینه تبادل آرا و افکار نزدیکی رویه های قضایی و موجب ارتقاء کیفیت و اتقان بیشتر آرای محاکم شود.
این مقام عالی قضایی به چند ویژگی مهم آراء متقن  اعم مستند ،مستدل وموجه بودن اشاره کرد و افزود: رأی دادگاه باید مستدل، موجه و مستند به مواد قانون و اصولی باشد، نباید افزایش پرونده مانعی در کیفیت آرای صادره شودبلکه باصدور رای خوب، مستند و مستدل، زمینه حفظ حقوق مردم ،فراهم شود.
شایان ذکراست؛ این جلسه باحضورمعاون منابع انسانی دادگستری کل استان برگزار ویک رای باموضوع "مسئولیت سازمان محیط زیست  نسبت به خسارات وارده ناشی ازحمله حیوانات وحشی" بررسی و به نقد گذاشته شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :