تازه ها

يکشنبه 18 مهر 1400-10:26 کد خبر:48385

تنها این مدرک واکسیناسیون در کشور معتبر است


سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از بهداشت نیوز، علی شریفی زارچی روز شنبه در این نامه به شهرام آدم نژاد نوشت:‌ عطف به نامه شماره ۷۸۹/۱۰۰ مورخ ۱۶ / ۶ / ۱۴۰۰ جناب آقای دکتر عین‌اللهی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استحضار می‌رساند تنها مدرک دارای اصالت واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال واکسن صادرشده از سوی وزارت متبوع می‌باشد که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده باشد.

در این نامه تصریح شده است:‌ لازم به ذکر است جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

زارچی افزود:در صورت اصالت کارت، صفحه‌ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می‌دهد. خواهشمند است دستور فرمائید موضوع فوق به تمامی آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های ذیربط منعکس گردد.

وی تصریح کرد: مقتضی است اطلاع رسانی مناسب به مشتریان این شرکت ها به گونه ای انجام شود که حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب را از طریق فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در همان سامانه salamat.gov.ir) پیگیری فرمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :